Menu

Rakušané preferují udržitelnost cestování i individuální zážitky

26. 03. 2024

Značný zájem o cestování nejen
v rámci Evropy, ale i do vzdálenějších destinací, důraz na udržitelnost a individuální zážitky
z cest. Takové jsou aktuální preference Rakušanů, pokud jde
o letní dovolenou. Do Česka jich loni přijelo bezmála 320 tisíc, což je nejvíce za posledních 12 let.
V průměru zde strávili téměř tři dny. Nejčastěji míří do Prahy, Jihočeského a Jihomoravského kraje. Vyrážejí za památkami, dobrým jídlem, ale i turistikou. Nejen to zaznělo během uplynulého víkendu na největším veletrhu cestovního ruchu Ferien Messe ve Vídni, jehož partnerskou zemí bylo letos Česko. Tuzemskou prezentaci zajistil CzechTourism.  


Destinaci u moře na pláži, výlety do měst a dovolenou na venkově či na horách. Takové pobyty si nejčastěji vybírají obyvatelé Rakouska. A právě ty jim na veletrhu cestovního ruchu Ferien Messe ve Vídni nabízelo ve 13 halách rekordních 450 vystavovatelů z 36 zemí. Na akci dorazilo přes 36 600 lidí a řada z nich se zastavila u českého stánku. Kromě CzechTourism se u něj prezentovalo 12 dalších subjektů. Byli mezi nimi zástupci regionů, hotelů či třeba lázní. Návštěvnici měli možnost poznat lidovou hudbu i tance v podání folklórních souborů Strážničan a Marjánka, díky obsáhlé publikaci „111 míst v Jižních Čechách, která musíte vidět“ zjistili, co při návštěvě tohoto regionu určitě nevynechat, otestovali si své znalosti o Česku prostřednictvím vědomostního kvízu nebo potěšili chuťové buňky během kulinářského kurzu vaření. Jednoduše řečeno – aktivit byla celá řada a o Česku bylo hodně slyšet.

Mezi vystavovateli a návštěvníky letos hodně rezonovalo téma udržitelného cestování. Ostatně Rakušané jsou známí tím, že kladou značný důraz na ochranu životního prostředí. Mezi nabídkami pobytů proto byly hojně zastoupené právě ty, jež tento požadavek splňují. A v souladu s tímto trendem se prezentovalo i Česko.

„Téma udržitelnosti se prolíná napříč všemi cestovatelskými aktivitami. A naším cílem je ho maximálně zviditelnit. Třeba prostřednictvím podpory železniční dopravy, která má obrovský potenciál do budoucna. A to nejen proto, že je ohleduplná
k životnímu prostředí, ale díky husté železniční síti nabízí řadu možností k cestování. Vlakem se dostanete prakticky kamkoli. Další přidanou hodnotou je fakt, že takto můžeme mnohem lépe podpořit cestovní ruch v regionech. Jinak řečeno – dává turistům prostor poznat i dosud neobjevené nebo méně známé regiony.
V rámci naší gesce chceme určitě podporovat projekty, které propojují moderní svět, a posilovat udržitelnost cestovního ruchu jak v Česku, tak napříč Evropou. A akce typu Ferien Messe jsou skvělou příležitostí, jak je zviditelnit,“
uvádí ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.  

Kromě koncových zákazníků oslovil český stánek též B2B partnery. Tedy zástupce cestovních kanceláří nebo třeba poskytovatele cestovních pobytů. „Všech našich 12 spoluvystavovatelů jim představilo své nabídky a služby. Probíhala i diskuse ve velmi přátelském duchu na téma aktuální požadavky a představy turistů. Tato debata je velmi důležitá. Na základě poznatků z praxe se totiž daří následně tzv. „ušít“ pobyty klientům na míru a nabídnout jim třeba destinace mimo extrémně vytížené oblasti. Cíleně se tak podařilo zvednout jejich zájem i o méně známé turistické regiony v rámci historických zemí Koruny české,“ doplňuje ředitel Zahraničního zastoupení CzechTourism pro Rakousko a Švýcarsko Roman Hrdina.
Připravila Kateřina Beránková.

www.ferien-messe.at
www.czechtourism.cz

www.visitczechrepublic.com



Archiv