Začíná zahraniční kampaň CzechTourismu
08. 04. 2024
Jak při cestování sportovat, relaxovat i odpočívat ukáže
zahraničním turistům letošní klíčová kampaň agentury CzechTourism
„Unexpected Wellbeing“. Navazuje na odborníky oceňovaný
originálně-nápaditý vizuál „Unexpected Traditions“ z roku 2023 a
posouvá téma aktivního turismu do netradiční podoby vyladěné ve
spolupráci s kraji. Cíl? Nalákat do Česka co nejvíce cestovatelů
z celého světa. Originální vizuály, které bez klišé představují
hlavní témata možné aktivní či lázeňské dovolené v Česku,
připravila pro CzechTourism kreativní agentura VCCP.
Nový komunikační koncept kampaní České
centrály cestovního ruchu na roky 2024 a 2025 „Unexpected Wellbeing“
vychází z myšlenky, že Česko jsou de facto jedny velké lázně. Ta
letošní poběží na hlavních trzích v USA a v Evropě. Na starém
kontinentu bude k vidění ve Velké Británii, v Itálii, ve Španělsku,
Francii, v Nizozemsku, Rakousku, Německu, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku.
V podobě originálních tematických landing pages se objeví i na portálu
Visit Czechia.com.
„Podstatou celé kampaně je myšlenka, že Česko je země, která má
opravdu co nabídnout. Je tu taková pohoda, tak krásná příroda a bohatá
kultura, že i když v tuzemsku trávíte dovolenou aktivním odpočinkem,
připadáte si jako v lázních. A tak se každá lehce sportovní aktivita
stává nečekanou lázeňskou procedurou,“ přibližuje pojetí kampaně
ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František
Reismüller a dodává: „Vizuály, které primárně vznikly
v angličtině, mají slogany (claimy) jako například „unexpected steam
room“ u fotky cyklisty v mlze, „unexpected pedicure“ u fotky bosých
nohou na procházce po skalách v lese či „unexpected aromatherapy“
u skupiny lidí, která jde po rozkvetlé louce. Jsou trefné, nápadité a
spojují hned několik činností dohromady v originálním mixu.
Představivosti se zkrátka meze nekladou a turista se nemusí rozhodovat,
jestli chce dovolenou trávit aktivně, nebo dá raději přednost odpočinku
v lázních. Může mít obojí. Najednou.“
Kampaň tvoří 24 základních tematických vizuálů. Vždy několik pro
každé téma aktivní dovolené. Hlavním komunikačním kanálem budou
zejména sociální sítě Facebook, Instagram a Youtube. V podobě bannerové
reklamy a krátkých tematických videospotů představí zahraničním
klientům možnosti, jak u nás mohou strávit dovolenou a jaké nevšední
zážitky v Česku mohou prožít. S kreativním konceptem „Unexpected“
pracuje CzechTourism už od loňska. Protože se osvědčil, chce v tom
pokračovat i letos a příští rok.
„Naším záměrem je ukázat dovolenou v Česku v novém aktivním
světle. Nabízí totiž obrovskou variabilitu využití během jediné
dovolené. Je tady toho opravdu hodně, a navíc vše blízko u sebe a dá se
toho tolik stihnout. Čím víc bude moje dovolená v Česku aktivní, tím
bude bohatší a více zážitková,” doplňuje ředitelka Odboru
marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová
Konicarová.
Vybraná témata pro jednotlivé kraje:
► Cyklostezky (kulturní, říční, a dálkové trasy)
► MTB (traily, technické ježdění, bikepacking)
► Pěší turistika (značené trasy a tematický hiking)
► Welness centra
► Léčebné lázně
► Ferraty a pískovcové lezení
► Vodní sporty
► Golf
► Sjezdové a běžkařské lyžování
Celkový roční rozpočet kampaně „Unexpected Wellbeing“ je 34 milionů
korun. Po úvodní jarní fázi bude následovat další, zaměřená na
podzimní a zimní sezónu. Jde o třetí kampaň, kterou agentura VCCP pro
CzechTourism připravila. Tou první byly loňské jarní „Březnové
hory“ na podporu domácího cestovního ruchu Česka, druhou pak
úspěšná zahraniční kampaň „Nečekané
tradice“, která běžela v průběhu celého roku 2023.
Připravila Kateřina Beránková.
www.czechtourism.cz
visitczechia.com