Středočeský kraj spojí své síly v podpoře cestovního ruchu s Letištěm a agenturami CzechTourism a Prague City Tourism
30. 06. 2018
Cílem Memoranda o spolupráci v oblasti cestovního ruchu – spolupráce „TouchPoint“ je podpora cestovního ruchu a přilákání zejména movité klientely. Dokument dnes podepsali zástupci Letiště Praha, České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, Prague City Tourism a Středočeského kraje.
Vzájemná spolupráce organizací, které Memorandum podepsaly, má
podpořit příjezdový turismus nejenom do Prahy, ale i do Středočeského
kraje a celé České republiky. Takzvaný „TouchPoint“ má zajistit
propagaci turistických cílů díky spolupráci se stávajícími leteckými
dopravci provozujícími přímá letecká spojení ze strategicky důležitých
trhů. „Chceme získat a udržet zejména bonitní turistickou klientelu, aby
trávila i v našem regionu delší dobu, navštěvovala památky a
využívala zařízení poskytující služby v oblasti cestovního ruchu,“
uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011)
s tím, že cílem je rozšiřování spolupráce s leteckými dopravci a
rozvoj přímých leteckých spojení.
„Příjezdový cestovní ruch je pro rozvoj leteckých spojení s Prahou
zcela zásadní. Letiště Praha v tuto chvíli usiluje o přímé linky do
několika destinací, kde vidíme velký potenciál právě s ohledem na zájem
zahraničních turistů o Prahu jako o atraktivní a bezpečnou destinaci.
Mezi takové linky patří například přímá spojení do Bangkoku, Dillí,
Hong Kongu, Taipei či Tokia. Z jejich existence by potom zcela jistě
profitovali nejen přijíždějící turisté, ale také následně Češi.
Velmi proto vítáme společnou iniciativu na podporu incomingu, přičemž za
letiště do ní můžeme přispět plnou informační i datovou podporou či
kontakty na tour operátory, cestovní kanceláře a agentury. V neposlední
řadě máme připraven zajímavý motivační systém pro dopravce
s marketingovou podporou případných nových destinací," říká
Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.
Jaroslava Pokorná Jermanová také připomněla, že podle Memoranda může
Středočeský kraj pověřit výkonem veškerých práv a povinností
plynoucích z tohoto dokumentu Středočeskou centrálu cestovního ruchu,
která je jeho příspěvkovou organizací.
Účastníci Memoranda budou cíleně propagovat Středočeský kraj, Prahu
i Českou republiku jako celek na vybraných trzích s cílem přilákat více
turistů, zejména těch, kteří vyhledávají delší pobyt spojený
s návštěvou historických památek a dalších turistických cílů. Za
tímto účelem budou všechny subjekty koordinovat marketingové a obchodní
aktivity v rámci B2B i B2C komunikace. Memorandum také mluví o tom, že se
všechny subjekty společně zúčastní i vybraných odborných akcí
zaměřených na cestovní ruch a leteckou dopravu, jako jsou například
veletrhy nebo festivaly.
„Projekt Touchpoint je příkladem výborné spolupráce vícero
subjektů. První společné kroky odstartovaly u příležitosti zavedení
přímého letu z americké Philadelphie do Prahy, k němuž agentura
CzechTourism připravila propagační kampaň se dvěma americkými top
influencery. Ti se na 2 týdny stali ambasadory České republiky a během
svého pobytu sdíleli unikátní obsahy o Praze, Středočeském kraji a
dalších zajímavých místech v regionech. Jsme rádi, že i díky
koordinaci aktivit s našimi zahraničními zastoupeními, kterých po světě
máme 23, se každoročně daří navyšovat příjezdy bonitních
zahraničních turistů. Nejen do Prahy a dalších vytížených míst, ale
hlavně do regionů. Jejich rozvoj agentura CzechTourism intenzivně
podporuje,“ uvádí Monika Palatková, ředitelka agentury.
„Memorandum vítáme především jako první krok k práci na společné
jednotné strategii. Ta nám nejen ušetří finance vydávané na marketingové
aktivity, ale především vytváří jedinečný prostor pro sdílení
zkušeností a intelektuálního kapitálu. Jsem přesvědčen, že taková
spolupráce brzy přinese velmi pozitivní výsledky, “ potvrdil
Statutární zástupce Prague City Tourism Petr Slepička.
Připravila Barbora Hrubá.
www.kr-stredocesky.cz
www.prg.aero
www.czechtourism.cz
www.prague.eu