První instagramový audit v Česku
10. 10. 2017
Vůbec první instagramový audit, který letos proběhl ve dnech 8.-10. září v budějovickém regionu, již má své výsledky. Za světově unikátní akcí, která měla za cíl zjistit atraktivitu a zajímavost daného regionu, stojí turistická společnost Českobudějovicko-Hlubocko.
Jihočeská centrála cestovního ruchu bude na podzim projekt prezentovat
v americkém New Yorku. Druhý zářijový víkend přinesl Budějovicku na
Instagramu celkem 178 fotografií, 250 tisíc lajků, přes 2 tisíce
komentářů a hodiny video příběhů. Celý projekt přitom skrze populární
sociální síť zasáhl přes 650 tisíc jejích uživatelů. Do TOP pětice
míst, která stojí za to v regionu navštívit, zařadili novodobí auditoři
třeba zámek Mitrowicz, zámek Hluboká nad Vltavou, budějovický Cocktail Bar
Žlutá Ponorka, vyhlídkové lety na Hosíně nebo malebnou Stezku Vltavy.
Během svého pobytu instagrameři zhodnotili nejznámější místa regionu,
která byla rozdělena do pěti kategorií: Stay, Play, Eat and drink, Explore
and Move. V rámci zmapování dané oblasti navštívili např. továrnu
Koh-i-noor, tajná zákoutí zámku Hluboká nad Vltavou, historické centrum
Českých Budějovic nebo jízdárnu Dvůr Vondrov. Zavítali také do
vyhlášených restaurací, barů, kaváren a pivnic. Ze zážitků pak měli
možnost vyzkoušet si třeba jízdu na elektrokolech, zažít vyhlídkový let
nebo se projet na koni. „Vybrali jsme to nejlepší, co region nabízí, od
ubytování přes zábavu, kulturu až po přírodu, jídlo a další zážitky
s cílem ukázat lidem přes instagramery krásy našeho regionu a inspirovat
je pro návštěvu Budějovicka,“ uvádí předseda turistické oblasti
Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný. Dále doplňuje, že jihočeská
centrála cestovního ruchu, která turistické destinace zastupuje na
větších akcích, na podzim představí výsledky instaauditu na Visit Europe
Media Exchange, workshopu mezi destinacemi, předními novináři, blogery a
tvůrci obsahu v oblasti cestovního ruchu, v New Yorku.
Mezi tři nejkrásnější památky Budějovicka instagrameři zařadili zámek
Mitrowicz, zámek Hluboká nad Vltavou a historické centrum Českých
Budějovic. Za gastronomickými zážitky by návštěvníky regionu poslali do
Coktail baru Žlutá ponorka, Bistra Born in London nebo do restaurace Paluba.
Milovníkům přírody by pak doporučili třeba Židovu strouhu, cyklostezku
kolem Vltavy nebo návštěvu zříceniny Baba, z níž je krásná vyhlídka
na celou oblast.
Naprostou jedničkou se stal zámek Hluboká nad Vltavou, který měl nejvíce
doporučení k návštěvě i od samotných followerů, tedy lidí
sledujících jednotlivé instagramery, a stal se dokonce nejfotogeničtějším
místem regionu. Po Hluboké pak do vítězné trojice zařadili kavárnu Datel
a Široko a historické centrum Českých Budějovic. Nejoblíbenějším postem
na Instagramu se stal příspěvek Lucie Lou (@getthelouk) z plavby na
slavnostní zahajovací večer, který proběhl na zámku Mitrovicz.
Kromě doporučujících míst k návštěvě vzešlo z instagramového auditu
také pár doporučení pro zvýšení atraktivity daného regionu.
„Instagrameři by zde ocenili zejména více zajímavých míst
k ubytování, uvítali by také průvodce, který by návštěvníky
seznamoval s krásami přírody, kam zajít na večeři apod. Jako velkou
škodu pak vnímají i to, že továrna Koh-i-noor není zpřístupněna
veřejnosti,“ dodává Šťastný, který věří, že díky výsledkům
auditu se jim podaří vyzdvihnout region, zvýšit jeho návštěvnost a
zlepšit jeho možnosti pro budoucí návštěvníky z celé ČR i ze
světa.
Připravila Tereza Pavézková.
www.cb-hl.cz