Moravské památky budou součástí marketingové kampaně UNESCO a National Geographic
04. 10. 2017
V těchto dnech probíhal v Litevském Vilniusu již čtvrtý workshop k projektu World Heritage Journeys of Europe. Projekt organizovaný Centrem světového dědictví UNESCO v Paříži a společností National Geographic koordinuje za Českou republiku agentura CzechTourism.
„Jsem velmi ráda, že se UNESCO
i společnost National Geographic rozhodly zapojit naše památky do své
propagační kampaně. Česká republika má co nabídnout ať již jde
o památky na Moravě či jinde,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj
Karla Šlechtová.
Projekt spolufinancovaný Evropskou unií má za cíl prezentovat evropské
památky na seznamu UNESCO v severní Americe a v Číně a přilákat více
turistů do různých koutů Evropy. Projekt nabízí čtyři příběhové
linie: Romantická Evropa, Královská Evropa, a dále Podzemní Evropa a
Antická Evropa.
„CzechTourism na tomto projektu spolupracuje, protože velmi efektně
doplňuje náš dlouhodobý positioning „Česko – země příběhů“.
Kromě webových stránek, které budou prezentovat dané lokality a další
subjekty cestovního ruchu, bude realizována kampaň v severní Americe a
Asii. Projekt má fungovat i jako platforma pro lokální spolupráci a také
pro spolupráci mezi zapojenými památkami,“ dodává produkt manažer
pro kulturní turismus agentury CzechTourism Miroslav Klusák.
Příležitost stát se součástí mezinárodní marketingové kampaně na
vzdálených trzích dostala Kroměříž (Královská Evropa) a Lednicko –
valtický areál (Romantická Evropa). Kroměříž se bude prezentovat vedle
francouzského Versailles, italské Caserty či španělského královského
paláce v Aranjuez. Lednicko – valtický areál se dostal do společnosti
s Mont Saint Michel ve Francii, Wachau v Rakousku nebo historickým centrem
belgických Brugg.
„Jedná se o velmi zajímavý výběr památek a moravské památky mají
v projektu velmi výhodnou pozici. Projekt je nyní v druhé fázi a
finalizují se obsahy za jednotlivé lokality a první verze webu. Asijská
kampaň bude uspořádána v rámci čínsko – evropského roku cestovního
ruchu. Velkým plusem je i zapojení European Travel Commission, české
památky díky tomu získají na vzdálených trzích velkou konkurenční
výhodu,“ dodává Klusák.
Připravila Martina Fišerová.
www.czechtourism.cz