Klientů cestovních kanceláří přibývá
25. 04. 2024
Aktivní přístup cestovních kanceláří k inovaci nabídky, včetně dálkových spojů velkými moderními letadly a využití i regionálních letišť, přivedl v prvních měsících letošního roku do cestovních kanceláří rekordní počet klientů.
Úspěšný je předprodej zájezdů v režimu First Minute se u mnohých
cestovních kanceláří vrátil na čísla před Covidem a u některých
dokonce tato čísla překročil. Je to dáno především tím, že si mnozí
klienti v minulé sezóně „vyzkoušeli,“ jak je složité získat na
poslední chvíli požadovaný termín a požadovanou kvalitu, navíc režim
First Minute nabízel významné slevy (až 30%). Češi se v létě tradičně
dělí na dvě části – velká část klientů se ráda vrací na místa,
která důvěrně zná a nerada riskuje změny. Ta míří do tradičních
destinací, do Chorvatska, Španělska (včetně Kanárských ostrovů),
Itálie, Turecka, Bulharska a Řecka. Fenoménem je Egypt, který se stal
celoroční destinací. „Druhá část populace ráda objevuje nové
destinace. I těmto klientům cestovní kanceláře nabízejí mnoho
zajímavých destinací – vedle vloni objevené Albánie, přibyly Azorské
ostrovy a Polsko, které bylo dlouhá léta neprávem opomíjenou
destinací,“ doplňuje Michal Veber, výkonný ředitel Asociace
cestovních kanceláří České republiky.
Nepřibývají ovšem pouze destinace, ale rozšiřuje se i styl cestování.
Současná generace cestovatelů je mnohem aktivnější, než předchozí
generace. To se odráží i v nabídkách cestovních kanceláří, které
nabízejí cesty za dobrodružstvím a aktivní dovolenou, například na
Island, do Himálaje, do hor v Latinské Americe, tak dalších kanceláří
specializovaných na cykloturistiku, golf, nebo další sporty. Vedle toho roste
zájem o okružní plavby. Situaci shrnuje Jan Papež, místopředseda Asociace
cestovních kanceláří České republiky: „Vidíme patrné trendy
zkracování hlavní dovolené a využití ušetřeného času na druhou, nebo
dokonce třetí dovolenou, trávenou ve formě tzv. eurovíkendu či domácí
dovolené. Dalším patrným trendem je boření dlouholetého mýtu o nezájmu
individuálních cestovatelů (tzv. baťůžkářů) o služby cestovních
kanceláří. Mnohé z nich totiž nabízí jednotlivé služby na míru, tedy
letenky, pronájmy aut, jednotlivá ubytování či jednotlivé místní
výlety, to dává baťůžkářům výbornou možnost lépe si svou cestu
plánovat.“ Češi navíc neváhají utrácet a investovat do sebe a své
dovolené více peněz a dopřát si tak vyšší kvalitu služeb a zážitky.
Zejména u pobytových zájezdů čtyř/ pěti hvězdičkové hotely, a
stravování formou all inclusive či ultra all inclusive.
Připravila
Martina Košlíková.
www.ackcr.cz
www.facebook.com/ACKCR1/