Menu

Klientů cestovních kanceláří přibývá

25. 04. 2024

Aktivní přístup cestovních kanceláří k inovaci nabídky, včetně dálkových spojů velkými moderními letadly a využití i regionálních letišť, přivedl v prvních měsících letošního roku do cestovních kanceláří rekordní počet klientů.

Úspěšný je předprodej zájezdů v režimu First Minute se u mnohých cestovních kanceláří vrátil na čísla před Covidem a u některých dokonce tato čísla překročil. Je to dáno především tím, že si mnozí klienti v minulé sezóně „vyzkoušeli,“ jak je složité získat na poslední chvíli požadovaný termín a požadovanou kvalitu, navíc režim First Minute nabízel významné slevy (až 30%). Češi se v létě tradičně dělí na dvě části – velká část klientů se ráda vrací na místa, která důvěrně zná a nerada riskuje změny. Ta míří do tradičních destinací, do Chorvatska, Španělska (včetně Kanárských ostrovů), Itálie, Turecka, Bulharska a Řecka. Fenoménem je Egypt, který se stal celoroční destinací. „Druhá část populace ráda objevuje nové destinace. I těmto klientům cestovní kanceláře nabízejí mnoho zajímavých destinací – vedle vloni objevené Albánie, přibyly Azorské ostrovy a Polsko, které bylo dlouhá léta neprávem opomíjenou destinací,“ doplňuje Michal Veber, výkonný ředitel Asociace cestovních kanceláří České republiky.

Nepřibývají ovšem pouze destinace, ale rozšiřuje se i styl cestování. Současná generace cestovatelů je mnohem aktivnější, než předchozí generace. To se odráží i v nabídkách cestovních kanceláří, které nabízejí cesty za dobrodružstvím a aktivní dovolenou, například na Island, do Himálaje, do hor v Latinské Americe, tak dalších kanceláří specializovaných na cykloturistiku, golf, nebo další sporty. Vedle toho roste zájem o okružní plavby. Situaci shrnuje Jan Papež, místopředseda Asociace cestovních kanceláří České republiky: „Vidíme patrné trendy zkracování hlavní dovolené a využití ušetřeného času na druhou, nebo dokonce třetí dovolenou, trávenou ve formě tzv. eurovíkendu či domácí dovolené. Dalším patrným trendem je boření dlouholetého mýtu o nezájmu individuálních cestovatelů (tzv. baťůžkářů) o služby cestovních kanceláří. Mnohé z nich totiž nabízí jednotlivé služby na míru, tedy letenky, pronájmy aut, jednotlivá ubytování či jednotlivé místní výlety, to dává baťůžkářům výbornou možnost lépe si svou cestu plánovat.“ Češi navíc neváhají utrácet a investovat do sebe a své dovolené více peněz a dopřát si tak vyšší kvalitu služeb a zážitky. Zejména u pobytových zájezdů čtyř/ pěti hvězdičkové hotely, a stravování formou all inclusive či ultra all inclusive.
Připravila Martina Košlíková.

www.ackcr.cz
www.facebook.com/ACKCR1/

Archiv