Menu

Budějovicko sází na revoluční přístup k cestování

06. 09. 2017

Historicky první turistický audit regionu zajistí TOP čeští instagrameři

V budějovickém regionu proběhne 8. – 10. září 2017 vůbec první instagramový audit. Světově unikátní akci, která si primárně klade za cíl zjistit atraktivitu a zajímavost daného regionu, pořádá místní destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko. Ta se po vzoru nejmodernějších trendů v oblasti cestování rozhodla pojmout turistický audit netradičně a namísto pozvání klasické auditorské společnosti z velké čtyřky povolala za účelem poodhalení nejkrásnějších míst regionu přední české instagramery. Právě pro ty je objevování a následná recenze turistických krás nejen v tuzemsku v podstatě profesí. Během druhého zářijového víkendu se tak každý z instragramerů stane pomyslným auditorem a zhodnotí svůj pobyt v kraji, který je známý řadou malebných vesnic, rybníků i pro své pivo. Vybírat přitom budou z široké palety míst, která jsou rozdělena dle svého zaměření celkem do pěti kategorií: Stay, Play, Eat and drink, Explore and Move.Na podzim pak Budějovicko jako zástupce ČR představí tento revoluční přístup k cestování na Visit Europe Media Exchange, workshopu mezi destinacemi, předními novináři, blogery a tvůrci obsahu v oblasti cestovního ruchu, který se letos uskuteční v americkém New Yorku. 
„Pokud chce kraj udělat turistický audit, zpravidla se obrátí na odborníky, zaplatí jim miliony a dozví se spoustu čísel, která nakonec skončí zapomenutá někde v šuplíku. Českobudějovicko chce být TOP destinací nejen pro místní a lidi z okolí, ale i pro Pražáky, Liberečáky, Plzeňáky a další obyvatele ČR, proto si pro zmapování těch nejlepších míst v regionu pozve české instagramery. Díky nim získáme nejen přehled míst zajímavých pro turisty, ale také jejich jedinečný vliv na různé skupiny lidí, které se jimi nechají inspirovat a region pak navštíví,“ uvádí předseda turistické oblasti Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný, který současně upozorňuje na význam dnešních instagramerů, jež dokážou předpovídat a určovat trendy napříč oblastmi.
Novodobí „auditoři“ přitom budou mít co hodnotit. V rámci jednotlivých kategorií navštíví ta nejzajímavější místa vhodná k ubytování (od hotelů přes penziony, kempy, houseboaty až po faru), zábavě a volnočasovým aktivitám (golf, adventure park), kultuře (divadlo, výstavy, kurzy), jídlu i odpočinku. Díky poslední kategorii Move si pak mohou na své výlety půjčit jakýkoliv dopravní prostředek, třeba koně, koloběžku, nebo člun. Na začátek v pátek 8. září 2017 vyplují na zámek Mitrowicz, kde je čeká první zastávka a oficiální zahájení akce, na němž nebudou chybět zástupci Jihočeského kraje, města České Budějovice, Hluboké nad Vltavou i Týna nad Vltavou. Roli auditorů si pak z instagramerů zkusí např. Kateřina Koki Mlejnková, cestovní bloggerka Teru Menclová, cestovatel Hynek Hampl známý jako Hynecheck, kreativní duo patřící ke špičce českého Instagramu Czech Vibes, a v neposlední řadě také česká Miss World 2016 i úspěšná bloggerka Natálie Kotková.
„Instagram je již dlouhou dobu médiem, které ovlivňuje naše rozhodování a dodává nám inspiraci. Ať už se dle něj rozhodneme pro místo, kam půjdeme na večeři, nebo pro koncert skupiny, který v budoucnu díky dobrému hodnocení navštívíme, může nám doporučit i fajn místo na výlet. Právě na tomto základě stojí i myšlenka udělat netradiční audit za pomoci instagramerů, kteří jsou v dnešní době těmi pravými influencery a udávají současné trendy,“ uzavírá Šťastný s tím, že i on a jeho kolegové už sociální síti, která má v Čechách více než 800 tisíc aktivních uživatelů, zcela podlehli.
Destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko vznikla spojením měst České Budějovice, Hluboká nad Vltavou a místních akčních skupin v únoru 2016. Vychází z konceptu cestovního ruchu Jihočeského kraje, kdy se celé Jižní Čechy rozdělují do jednotlivých turistických oblastí. Budějovicko se přitom skládá z území kolem Českých Budějovic, Hluboké nad Vltavou, Lišova a Týna nad Vltavou. Cílem spolku je propojovat jednotlivé turistické cíle v regionu a ukázat jeho návštěvníkům celoroční možnosti vyžití, čímž chce prodloužit dobu jejich ubytování na jihu Čech. Hlavním lákadlem pro turisty je přitom nejenom řeka Vltava, ale i místní gastronomie, bohatý kulturní program a možnosti sportovních aktivit po celý rok.
Připravila Tereza Pavézková.

www.cb-hl.cz

Archiv