Budějovicko sází na revoluční přístup k cestování
06. 09. 2017
Historicky první turistický audit regionu zajistí TOP čeští instagrameři
V budějovickém regionu proběhne 8. –
10. září 2017 vůbec první instagramový audit. Světově unikátní akci,
která si primárně klade za cíl zjistit atraktivitu a zajímavost daného
regionu, pořádá místní destinační společnost
Českobudějovicko-Hlubocko. Ta se po vzoru nejmodernějších trendů
v oblasti cestování rozhodla pojmout turistický audit netradičně a
namísto pozvání klasické auditorské společnosti z velké čtyřky
povolala za účelem poodhalení nejkrásnějších míst regionu přední
české instagramery. Právě pro ty je objevování a následná recenze
turistických krás nejen v tuzemsku v podstatě profesí. Během druhého
zářijového víkendu se tak každý z instragramerů stane pomyslným
auditorem a zhodnotí svůj pobyt v kraji, který je známý řadou malebných
vesnic, rybníků i pro své pivo. Vybírat přitom budou z široké palety
míst, která jsou rozdělena dle svého zaměření celkem do pěti kategorií:
Stay, Play, Eat and drink, Explore and Move.Na podzim pak Budějovicko jako
zástupce ČR představí tento revoluční přístup k cestování na Visit
Europe Media Exchange, workshopu mezi destinacemi, předními novináři,
blogery a tvůrci obsahu v oblasti cestovního ruchu, který se letos
uskuteční v americkém New Yorku.
„Pokud chce kraj udělat turistický audit, zpravidla se obrátí na
odborníky, zaplatí jim miliony a dozví se spoustu čísel, která nakonec
skončí zapomenutá někde v šuplíku. Českobudějovicko chce být TOP
destinací nejen pro místní a lidi z okolí, ale i pro Pražáky,
Liberečáky, Plzeňáky a další obyvatele ČR, proto si pro zmapování těch
nejlepších míst v regionu pozve české instagramery. Díky nim získáme
nejen přehled míst zajímavých pro turisty, ale také jejich jedinečný vliv
na různé skupiny lidí, které se jimi nechají inspirovat a region pak
navštíví,“ uvádí předseda turistické oblasti
Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný, který současně upozorňuje na
význam dnešních instagramerů, jež dokážou předpovídat a určovat trendy
napříč oblastmi.
Novodobí „auditoři“ přitom budou mít co hodnotit. V rámci
jednotlivých kategorií navštíví ta nejzajímavější místa vhodná
k ubytování (od hotelů přes penziony, kempy, houseboaty až po faru),
zábavě a volnočasovým aktivitám (golf, adventure park), kultuře (divadlo,
výstavy, kurzy), jídlu i odpočinku. Díky poslední kategorii Move si pak
mohou na své výlety půjčit jakýkoliv dopravní prostředek, třeba koně,
koloběžku, nebo člun. Na začátek v pátek 8. září 2017 vyplují na
zámek Mitrowicz, kde je čeká první zastávka a oficiální zahájení akce,
na němž nebudou chybět zástupci Jihočeského kraje, města České
Budějovice, Hluboké nad Vltavou i Týna nad Vltavou. Roli auditorů si pak
z instagramerů zkusí např. Kateřina Koki Mlejnková, cestovní bloggerka
Teru Menclová, cestovatel Hynek Hampl známý jako Hynecheck, kreativní duo
patřící ke špičce českého Instagramu Czech Vibes, a v neposlední řadě
také česká Miss World 2016 i úspěšná bloggerka Natálie Kotková.
„Instagram je již dlouhou dobu médiem,
které ovlivňuje naše rozhodování a dodává nám inspiraci. Ať už se dle
něj rozhodneme pro místo, kam půjdeme na večeři, nebo pro koncert skupiny,
který v budoucnu díky dobrému hodnocení navštívíme, může nám
doporučit i fajn místo na výlet. Právě na tomto základě stojí
i myšlenka udělat netradiční audit za pomoci instagramerů, kteří jsou
v dnešní době těmi pravými influencery a udávají současné
trendy,“ uzavírá Šťastný s tím, že i on a jeho kolegové už
sociální síti, která má v Čechách více než 800 tisíc aktivních
uživatelů, zcela podlehli.
Destinační společnost
Českobudějovicko-Hlubocko vznikla spojením měst České Budějovice,
Hluboká nad Vltavou a místních akčních skupin v únoru 2016. Vychází
z konceptu cestovního ruchu Jihočeského kraje, kdy se celé Jižní Čechy
rozdělují do jednotlivých turistických oblastí. Budějovicko se přitom
skládá z území kolem Českých Budějovic, Hluboké nad Vltavou, Lišova a
Týna nad Vltavou. Cílem spolku je propojovat jednotlivé turistické cíle
v regionu a ukázat jeho návštěvníkům celoroční možnosti vyžití,
čímž chce prodloužit dobu jejich ubytování na jihu Čech. Hlavním
lákadlem pro turisty je přitom nejenom řeka Vltava, ale i místní
gastronomie, bohatý kulturní program a možnosti sportovních aktivit po celý
rok.
Připravila Tereza Pavézková.
www.cb-hl.cz