Pravili tedy, že jiný jest pohodlnější po světě létání způsob,
plavbami: tu že se člověk nezatřese, nezkálí, neuvázne, ale od jednoho
kraje světa k druhému sebou stříleti můž, všudy nového, nevídaného,
neslýchaného něco nalézaje.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1623
Že se člověk nezatřese, nezkálí, neuvázne, ale od jednoho kraje světa k druhému sebou stříleti můž
31. 08. 2011
Peníze lze tržit, nebo i krást. Díky sledu neblahých událostí vstoupila letecká přeprava do třetího milénia ve znamení poklesu tržeb. Ten ovlivnil nejen letecké dopravce, z nichž někteří ukončili činnost, ale i podniky poskytující letové provozní služby. Strategická poloha Česka, pružná kapacita našeho národního systému řízení letového provozu, kvalita a bezpečnost letových provozních služeb se však i za této situace projevily jako rozhodující faktory, které dodnes český vzdušný prostor udržely tržně vysoce konkurenceschopným. Je o něj zájem, byť jej ze zhruba dvou třetin využívají lety, které v Česku nikdy nepřistanou. Český vzdušný prostor je součástí našeho národního bohatství, a proto je s ním radno tak nakládat. Neignorovat a nebagatelizovat jeho tržní potenciál, jako je tomu u turistických atraktivit Slezska, Moravy a Čech. Uvedl jsem dva způsoby, jak lze získávat peníze. Podle přístupu k cestovnímu ruchu, jenž je univerzální tržní platformou spojující přednosti domácího a zahraničního obchodu, se zdá, že si ti, kdo mají hájit hospodářské zájmy České republiky, zvykli upřednostňovat ten druhý.
Jaromír Kainc