Menu

I šli sme, a uvedli mne na nějaký plac, uprostřed něhož uzřím veliký rozložitý strom, na němž všelijaké lístí a všelijaké ovoce (v škořepinách všecko) rostlo: pravili mu Natura^^1^^. Filozofů vůkol něho zástup byl, vzhlédajících a ukazujících sobě, jak které ratolesti, listu a ovoci říkají. I řekl sem: „Tito, slyším, že se jmenovati těch věcí učí, ale aby přirození stíhati^^2^^ měli, ještě nevidím.“ Odpověděl mi tlumočník: „S to ne každý býti můž; než hleď na tyto.“ I vidím některé větvoví ulamovati a lístí i ovoce rozvínati, a kde na ořech přišlo, zubami hrýzti, až jimi třeskotali: ale oni pravili, že to škořepiny praští; a přebírajíce se v nich chlubili se, že jádro mají, tajně jedni druhým, ale řídkým ukazujíce. Já pak, nahlédaje také mezi ně pilně, patrně sem viděl, že zevnitřní sic šupinu a kůru zhmožděnou a rozmačkanou měli, nejtvrdší však škořepina, v níž zavinuté jádro leželo, ještě byla celá. Vida já tu tedy i marnou honosnost, i daremné kvaltování (viděl sem zajisté, jak někteří i oči sobě vyhleděli i zuby vylámali), pobídl sem, abychom jinam šli.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1623

^^1^^ příroda ^^2^^ postihnout podstatu věd

Tito, slyším, že se jmenovati těch věcí učí, ale aby přirození stíhati měli, ještě nevidím

30. 06. 2008

Podstatou MICE – meetings, incentives, congresses & exhibitions industry – je realizace služeb. Jsou-li nakupovány zahraničními účastníky (a že v Česku se tak děje v míře víc než hojné), pak coby komodit zahraničního obchodu. Turisté – lidé přijíždějící odjinud – jsou srozuměni za ně i za obyčejnosti, jako se vyspat, najíst apod., platit mnohonásobky toho, co za ně vydávají lidé v místě usedlí. Z nich pak zřejmě nejvíc zadavatelé a účastníci MICE akcí. A čím způsobit, aby z tohoto segmentu světového obchodu Česko mělo daleko víc? Vytvářením a šířením svého pozitivního obrazu jako země, kde je nejen krásně, ale kde není třeba se obávat nestability a nevstřícnosti a kde je poskytování služeb nejvyšší kvality samozřejmostí. Divit se omezenosti našinců i lidí z cizích zemí, že o Česku nevědí, nebo o nás mají zkreslené představy a jezdí své peníze utrácet jinam, netřeba. Budování image země je dlouhodobým procesem. Co je však strašně divné, je, jak málo kormidelníkům této země, kteří svými postoji k tomuto obchodnímu odvětví odsuzují Česko k nízké výtěžnosti, schází desítky miliard korun nerealizovaného zahraničního a domácího inkasa.

Jaromír Kainc
nakladatel Všudybylu


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001