I líbilo mi se to spořádání pěkné, a počal sem Pána Boha chváliti, že stavy světa tak ušlechtile rozdělil. Než to mi se nelíbilo, že sem ty ulice na mnoha místech jako protržené viděl, takže leckdes jedna do druhé vbíhala: což mi se snadného zmatení a zblouzení znamením zdálo. A k tomu když sem na tu okrouhlost světa hleděl, patrně sem cítil, že se hýbal a v kolo točil, až sem se závratu bál. Nebo když sem po něm sem tam oči obnášel, viděl sem, an se do těch nejdrobnějších věcí všecko hmýzilo; když sem ucha nastavoval, všecko tlučením, boucháním, šoustáním1, šeptem a křikem naplněno bylo.
Než to mi se nelíbilo, že sem ty ulice na mnoha místech jako protržené viděl
03. 07. 2005
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1623
1šustěním
Teorie říká, že
zvládnout víc než tříprocentní nárůst v dopravě nelze bez
dramatických problémů. To dotvrzuje tranzitní kamionová přeprava a
každoročních cca půldruhého tisíce mrtvých na českých pozemních
komunikacích. Co se týče letecké dopravy, v té je v Česku kritická
tříprocentní dynamika dlouhodobě překračována více než pětinásobně.
Jak dlouho to český dopravní systém, o němž by jen ignorant nebo
účelový demagog mohl tvrdit, že letecká doprava je jeho integrovanou
součástí, ještě vydrží? A netýká se to pouze absence paralelní
vzletové a přistávací dráhy na nejfrekventovanějším českém
mezinárodním letišti – Letišti Praha-Ruzyně, ale i návaznosti letecké
dopravy na dopravu železniční tak, aby pasažéři mohli kontinuálně
cestovat do dalších částí Česka. Týká se to všech mezinárodních
letišť na našem území, protože létat v jednotné Evropě z města do
města s přestupy v hlavních městech je anachronismus.
nakladatel Všudybylu