Toho pak tuto shledal sem, že svět souditi neb neumí, neb nechce, poněvadž k vycpávání a nalívání břicha tak mnoho a tak neobyčejných věcí užívati zvykli, že k shledávání jich veliký lidu díl po zemi i po moři kvaltovati se a sílu i život všanc sázeti musí: na kterýchž přestrojování1 opět obzvláštní mistři býti musejí.
K vycpávání a nalívání břicha tak mnoho a tak neobyčejných věcí užívati zvykli
06. 12. 2003
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1624
1 přípravu, zpracování
„Když zahrají přední
pražští umělci, z hrobu vstávaj všichni umrlci. Hop milá, pojď do kola,
nelež tu jak ta mrtvola.“ „Jak já s tebou mám teď křepčit v kole,
když tu ležím na pitevním stole.“ „Když zahrají přední pražští
umělci, z hrobu vstávaj všichni umrlci,“ (Hans von Hauptbahnhof, básník
český). Velká gastronomie nechává podstatnou část obyvatel Česka
chladnou, protože v gastronomii si zpravidla vystačí se šmírou. Daleko
víc má v povědomí, co která napsala a vydavatel jí to opatřil názvem:
„Vaříme s tím či tím předním pražským umělcem…“, než kdo je
kdo v české gastronomii. Ono se zcela nevylučuje být přední pražský
umělec a přitom ovládat kuchařské řemeslo. Nicméně, spíše to bude jako
s fotbalem. Avšak zatímco u této hry je všem jasné, že hrají-li
přední pražští umělci, jde tak trochu o recesi, u vaření se to bere
jako doopravdy. Jsou země, kde všeobecně znají špičku svých kuchařů a
cukrářů a kde jsou na svůj národní tým pyšní. My, a to i co se týče
výsledků na renomovaných mezinárodních soutěžích, bychom rovněž mohli
být na ten náš. Ale jsme? Když většina Čechů neví na koho?
nakladatel Všudybylu