„Hle, jak to bystré a veselé práce! medle1, coť se tu
nejlíp líbí?“ Já řekl: „Můž býti, že tu veselosti jest něco: já
však mnoho při tom natáhání vidím, mnoho stonání slyším.“ „Ne
všeckoť je těžké.“ řekl; „nahlédněme blíž do těch některých
věcí.“ I vodili mne skrze ně pořád2 a prohlédal jsem
všecko; a chytal se také po místech toho i jiného, pro zkušenou…
Jan Amos Komenský Labyrint světa a ráj srdce L.P.1624
1 tedy, nuže 2 po přádku
Hle, jak to bystré a veselé práce! Medle
26. 01. 2001
Tématem druhého vydání Všudybylu 2001 je business travel – služby cestovního ruchu obchodní klientele. Rozhodně není radno jej zužovat na obchodní turistitku. Cílem klientů business travel není cestování, ale dělání byznysu. Business travel je o těch službách a zázemí, které zákazníkům umožňují plně se věnovat obchodům. Může být i o tom, jak prostřednictvím aktivit cestovního ruchu motivovat pracovní týmy k soudržnosti s firmou a k rentabilnějším pracovním výkonům. Tato disciplína se pak samostatně nazývá incentivní turistikou. Může být i o kongresech, neboť drtivá část kongresů v sobě spojuje dělání byznysů s motivací k tomu je dělat. V každém případě, dobrý busines travel je dobrý byznys pro obě strany. Pro servisní firmy a ještě pak více pro jejich klienty. Bláhové mámení pak těch, kteří se nechají bulíkovat (a to leckdy i) svými zasloužilými referenty, že to vše, co umí špičková firma v oblasti business travel, zařídí sami lépe a s menší kapacitní a finanční náročností. Tak maximálně radostněji… Vždyť právě často optimismus (rozuměj nedostatek informací) způsobuje, že se rozdáváme více, než je zdrávo.
Jaromír Kainc