Eliminovat bezpečnostní rizika na území České republiky

Před hlavní lázeňskou a turistickou sezonou Všudybyl požádal o rozhovor náměstkyni ministryně pro místní rozvoj České republiky pro řízení Sekce regionálního rozvoje Ing. Kláru Dostálovou.


Archiv vydání

2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001










































Exportujeme češství

S Petrem Kovaříkem se potkáváme 14. března 2017. Poslední rozhovor jsem s ním dělal v době, kdy v České republice pracoval jako obchodní ředitel pro nezávislý trh společnosti Pivovary Staropramen.
Petře, kam jsi pak zmizel?
Nezmizel. Přestěhoval jsem se do Maďarska. Přijal jsem nabídku pracovat v sesterské firmě Borsodi Sörgyár. Borsodi je nejoblíbenější maďarská značka piva a Borsodi Sörgyár Kft je sesterským pivovarem Pivovarů Staropramen. Strávil jsem tam úspěšných čtyři a půl roku. Mimochodem, během té doby se v Maďarsku prodej piva značky Staropramen zpětinásobil. Takže i to, že se nám tam, stejně jako v ostatních středoevropských zemích, podařilo vybudovat silnou značku, považuji za fantastický úspěch. Maďaři mají české pivo rádi. Vnímají je jako to nejlepší na světě.

Nyní jsi zpátky v Česku a generálním ředitelem Pivovarů Staropramen.
Když jsem se vrátil, zaznamenal jsem několik věcí, které mi udělaly velkou radost. Trh se dramaticky proměnil. Spotřebitele daleko víc zajímá kvalita piva. To, jak se vyrábí. Příběhy jednotlivých značek. Z piva se stalo mnohem větší společenské téma, než jakým bylo před deseti lety. Dnes je sofistikovanější, zajímavější a to dává nám pivovarům možnost komunikovat pivo dalšími způsoby.

Nedávno jsem se jednomu brněnskému novináři snažil popsat výčepní systém, v pražské O2 aréně, kde jste během pár minut schopni napojit tisíce hostů.
Mimo jiné proto, že se v podstatě jedná o kus detašovaného pivovaru Staropramen, umístěného do O2 arény. Technologie skladování a distribuce piva je obdobná jako v Praze na Smíchově. Pivo tam dopravujeme v cisternách, a ačkoli se jedná o třináct let starou instalaci, je to klenot. Perfektní práce! Dodneška skvěle funguje a návštěvníkům arény zajišťuje úžasné zážitky.

Mohu potvrdit. Půllitr výborně ošetřeného staropramenu mi tam natočili za půl vteřiny.
To umožňují speciální výčepní zařízení, která pracují s teplotou a tlakem, takže i při extrémní rychlosti čepování se zachovávají vynikající vlastnosti piva.

Petře, jak na tebe zapůsobilo Česko po tvém návratu?
Nevím, jak bych to popsal… Jsme fantastickou zemí! Když jsem se na Česko díval zvenčí, uvědomil jsem si, jak jsme skvělí. Jaké máme silné stránky. Jak moc jsme zemí technicky zdatných lidí se schopností podnikat. Že máme smysl pro to, dělat věci správně a pořádně. To mi tak dřív nepřišlo. Uvědomil jsem si, jak hodně nás naše česká nespokojenost pohání kupředu. Že máme neustále potřebu něco vylepšovat, vyvíjet a vymýšlet. Když se podíváme do historie, zemím Koruny české se v období míru a stability vždycky dařilo, protože okolnosti umožnily uplatnit naše vědomosti a zručnost na evropském a světovém trhu. A to se děje i teď. Pokud se svět bude vyvíjet normálním způsobem, má Česko před sebou skvělou budoucnost.
Důkazem toho, že se Moravanům, Slezanům a Čechům daří, je i to, jak úspěšně vyvážíme slávu českého piva. Hodně jezdím po zahraničí, a mohu tak konstatovat, že české pivo si vytvořilo svůj vlastní segment. Jestli je nějaké odvětví, které zhodnocuje schopnosti obyvatel Česka a naší země, tak je to pivovarství a Staropramen je jednou z nejpřednějších značek, která nejen doma, ale i na zahraničních trzích neustále roste. Takže mám radost i z toho, nakolik sami exportujeme naše češství.