Menu

Tourfilm a TourRegionFilm Karlovy Vary

05. 11. 2018

Grand Prix festivalu Tourfilm letos obdržel španělský snímek režiséra Romána Parrada „The Route of Fate“. Vítězný snímek dle poroty brilantním způsobem pracuje s hudbou, náročnými aranžemi, s emocemi i příběhem. Přitom všem dokáže prezentovat cílovou destinaci a nadchnout pro návštěvu Katalánska.
Do festivalu se letos přihlásilo 435 soutěžních snímků (316 do mezinárodní soutěže, 119 do národní části soutěže). Celkem se se svými soutěžními počiny přihlásilo do soutěží rekordních 64 zemí, zaznamenán byl nárůst počtu snímku zejména z exotických destinací, jako jsou například Ekvádor, Peru, Filipíny, Indonésie, Chile, Nepál či Dominikánská republika, které překvapily svou vysokou kvalitou. Nejpočetněji byly v mezinárodní sekci zastoupeny Chorvatsko (25 snímků), Španělsko (21 snímků), Německo (19 snímků) a Slovensko (19 snímků).
V národní soutěži TourRegionFilm se oproti minulému roku zvýšil počet snímků, mobilních aplikací a webů, tedy nejen že byl větší výběr soutěžních titulů, ale také se znatelně rozšířila škála zobrazovaných témat. U propagačních spotů byly velmi často využívány drony, které snímkům dodávaly na mohutnosti a kráse, ale díky podobné technice natáčení bylo velmi složité určit jasného vítěze.
„Kategorie ‚Dokumentární filmy s tematikou cestování‘ obsahovala opravdu profesionální a atraktivně zpracované snímky. Příjemně mě překvapila amatérská tvorba, kde bylo pro zobrazení turistické destinace použito méně všeobecně známých informací a byl kladen důraz na citovou stránku vnímání. V kategorii mobilních aplikací a webových stránek došlo oproti minulým ročníkům k velkému posunu, především v atraktivitě a jednoduchosti získání a využívání informací,“ komentuje výsledky národní soutěže TourRegionFilm předsedkyně poroty Lada Dobrkovská.
Mezinárodní sekci soutěže – Tourfilm – komentuje její předseda Martin Štoll: „Letošní kolekce byla velmi vyvážená po všech stránkách. Co na první pohled upoutalo naši pozornost, byl větší podíl neevropských tvůrců a producentů, což mj. svědčí i o prestiži a věhlasu festivalu. Na druhý pohled upoutala vysoká technická úroveň přihlášených snímků do kategorie ‚vlogů‘ a ne-profesionální tvorby, která mnohdy dosahovala zcela srovnatelných výsledků jako díla v ostatních kategoriích. Mne samotného ještě zaujala i vyšší účast snímků zdůrazňujících i jiné formy cestování než skrze kulinářství či poznávání pamětihodností – hlavně cestování za duší, za citovým a duchovním zážitkem, ať už s příběhem, nebo bez. Je tedy vidět, že audiovizuální zobrazování světa a cestování po něm na konci druhého desetiletí 21. století už klade důraz jak na technickou dokonalost, tak na nápad, jak svět nejen popsat, ale i vyjádřit. A to je pro porotce velká radost.“
51. ročník nejstaršího filmového festivalu zaměřeného na cestování letos také připomíná významné události posledních sta let česko-slovenské vzájemnosti. „Kromě soutěžní přehlídky filmů slibuje festival i bohatý doprovodný program. Diváci se mohou těšit na významné osobnosti ze světa cestování i kultury. Za slovenskou stranu jmenujme Pavola Barabáše, Zuzanu Kronerovou nebo Roberta Vana,“ uvádí ředitelka pořádající agentury CzechTourism Monika Palatková.
„Významná kulturní akce naplňuje jeden ze základních cílů Ministerstva pro místní rozvoj ČR v oblasti turismu. Rozprostírá zájem o cestování do regionů v mimosezonním období,“ uzavírá Klára Dostálová, ministryně pro místní rozvoj.
Připravila Renata Kasalová.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001