Menu

Poskytovat nadstandardní služby se vyplácí

01. 02. 2003

Na tiskové konferenci společnosti Veletrhy Brno, která se konala začátkem ledna v hotelu Paříž v Praze, pořadatelé veletrhu Go konstatovali, že zde spolu s dalšími prestižními firmami vystavuje cestovní kancelář GlobtourPraha. Při příležitosti konání veletrhu jsem o rozhovor požádal zástupce ředitele

Ing. Stanislava Zímu.

Pane inženýre, Globtour má řada lidí spojen s Chorvatskem.
To byl, je a bude náš cíl. Už tak rozsáhlou nabídku Chorvatska jsme pro letošní rok opět rozšířili a zatraktivnili. Na chorvatském pobřeží prakticky neexistuje významnější letovisko, kde bychom nenabízeli naše kapacity.Cílem celé skupiny Globtour je stát se největším evropským touroperátorem na Jadranu. Pokračujeme v úspěšném projektu klubových hotelů, kde nabízíme nadstandardní služby za standardní ceny. Ti, kteří nás znají z minulých let, vědí, že kdysi jsme na Jadranu měli dva, pak tři klubové hotely. Jejich počet se ale pro letošní rok jenom na Jadranu rozšířil na devět, a to jsme do nabídky zařadili dalších 13 nových produktů – Globtour bonus, Globtour private a Globtour centrum. Další klubové hotely nabízíme i v Černé Hoře, na řeckých ostrovech a v Tunisku.

Rovněž razantně jste vstoupili na jaderské pobřeží Černé Hory.
Místní prostředí nám není neznámé už z hlediska bývalé struktury skupiny Globtour. Do Černé Hory vypravujeme tři letadla týdně z Prahy, Brna a Ostravy. Pro letošní rok jsme pro tuto oblast zajistili komplexní nabídku. Věříme, že spousta klientů, která Černou Horu navštívila v dobách minulých, se sem bude ráda vracet, už proto, že má možnost výběru od dvouhvězdičkových hotelů přes apartmány, ubytování v menších penzionech až po hotely a rezidence vyšší kategorie. V Černé Hoře chceme dosáhnout obdobné pozice jako na pobřeží Chorvatska. Proto létáme do Tivatu z Prahy ,Brna a Ostravy, dále máme odjezdy autobusů prakticky z celého českého území.
Hovoříme-li o novinkách, rád bych zmínil další destinaci, kam budeme mít přímý let jako jediní z Česka – Kalábrii. O Kalábrii se říká, že co se týče pláží, čistoty vody a malebnosti pobřeží, je „Karibikem Středomoří“. Úplnou novinkou a specialitou na českém trhu pak je přímý let na řecký ostrov Santorini.
Ostatně již minulý rok jsme zaznamenali zvýšený zájem o leteckou přepravu, a proto jsme na léto 2003 posílili nabídku prakticky u všech leteckých destinací.

Češi jsou za dovolené u moře ochotni vydat daleko větší poměrnou část svých příjmů než mnozí další Evropané.
Ano, ale český klient se za poslední roky podstatně lépe orientuje v nabídkách cestování, což na nás klade stále větší nároky při výběru destinací a kapacit. Klientů, kteří využijí našich služeb, si velmi vážíme, stejně jako partnerů, kteří naše produkty prodávají. Osvědčuje se nám systém klubových karet, kdy klient, který poprvé vycestuje s Globtourem, obdrží v příštích letech slevu a dostává výhody i v následujících sezonách. Tuto koncepci rozvíjíme již řadu let a na našem trhu jsme v době, kdy se ostatní touroperátoři trumfovali nabídkami tzv. last minute, zavedli systém, který preferuje klienty, kteří si dokáží dovolenou rezervovat v předstihu. U Globtouru se vždy poskytovaly výhody za včasnou rezervaci. Zarezervuje-li klient zájezd včas, zpravidla to bývá do konce března, začátku dubna, získává různé bonusy až do výše 15 % ceny zájezdu, které jsou sčitatelné s výhodami klubové karty. Proto náš reklamní slogan – sleva až 21 % – na obálce katalogu. Klient si vybírá z nejširší nabídky, ale cestuje za cenu leckdy nižší, než je cena lastminutů na trhu. Pozice naší společnosti nám umožňuje poskytnout všechny tyto výhody již při zaplacení 50% zálohy.

Loni jsme se v Top Hotelu Praha potkali na prezentaci vašeho katalogu „Léto 2003“. Čím je tento katalog nový?
Nejen vnějším vzhledem. I když i to byl poměrně závažný krok. Poslední roky pro nás bylo charakteristické, že se na obálkách našich katalogů objevovaly děti. Všimli jsme si ale, že tento motiv je masově přejímán, a rozhodli jsme se proto pro změnu. Nejde pouze o novou grafickou koncepci, ale změnili jsme i strukturu katalogu. U většiny destinací došlo k inovaci produktů. V Turecku, na Baleárských ostrovech. Zcela nový produkt nabízíme v Tunisku. Katalog je daleko více spjatý s podněty koncových klientů a partnerů, kteří naše zájezdy prodávají. Globtour se i do budoucna chce profilovat především jako touroperátor. V současné době máme pouze dvě vlastní prodejny – v reprezentačních prostorách Obecního domu a v obchodním centru Nový Smíchov. Ředitelství firmy stále zůstává v Kaprově ulici.

Prezentace katalogu se zúčastnila řada čestných hostů.
Velmi nás potěšila i přítomnost velvyslanců Slovinska a Svazové republiky Jugoslávie, předsedů hospodářských komor ostrovů Dodekanesos a Santorini. Pozvali jsme své nejvýznamnější obchodní partnery. Rád bych zmínil Všeobecnou zdravotní pojišťovnu České republiky. Vážíme si vystoupení generální ředitelky VZP ČR Ing. Jiřiny Musílkové a top managementu České podnikatelské pojišťovny v čele s generálním ředitelem a předsedou představenstva Ing. Vlastimilem Navrátilem. Přítomni byli i zástupci letecké společnosti Travel Servis.

Globtour je řadu let partnerem Nadace Terezy Maxové.
Každý silný podnikatelský subjekt by měl pamatovat na potřebné, obzvláště pak na děti, které měly méně štěstí. To je motivace, proč podporujeme Nadaci Terezy Maxové. Klienti si mohou v našem katalogu všimnout jejího loga u některých nabídek. Znamená to, že pokud si zakoupí tento zájezd, přispívají určitou částkou na charitativní činnost Nadace Terezy Maxové.






www.globtour.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001