Menu

EXIM tours a sezona exotických destinací

27. 10. 2014

Intervence České národní banky na oslabení české koruny zdražuje nákupy v zahraničí, tedy i poznávací a pobytové zájezdy. Marketingového ředitele cestovní kanceláře EXIM tours a člena představenstva Asociace cestovních kanceláří České republiky Ing. Stanislava Zímy jsem se 1. října zeptal, nakolik cestovní kancelář EXIM tours v hlavní letní sezoně přenesla důsledky svého oslabení na klienty.
Nepřenesla. Navzdory tomu, že intervence přišla v neočekávanou dobu a překvapivě razantně, jsme se rozhodli nepromítat její dopad do cen zájezdů pro naše klienty.

Snad ne proto, aby to u nich nevyvolalo ztrátu radosti ze zájezdu?
Sice to míníte v legraci, nicméně co se týká ochrany spotřebitelů, ze strany české legislativy se jim dostává opravdu nadstandardní ochrany jejich investic vynaložených na nákupy dovolených. Na rozdíl od daleko osudovějších výdajů s možným zcela devastujícím dopadem na jejich celoživotní úspory a životní osudy. Ostatně nedávná historie zaznamenala hromadu případů, ať už při koupi nemovitostí, nebo automobilů, kdy klienti složili zálohu nebo i celou částku, a díky nepoctivosti developerů či dealerů o všechno přišli. A dodnes je žádný takový zákon nechrání. Situace zákazníků cestovních kanceláří je opravdu výjimečná. Zákon cestovním kancelářím ukládá pojistit se pro případ insolvence. Tím pádem klient, když zaplatí cestovní kanceláři za zájezd, nemůže přijít o peníze. O peníze a radost ze zájezdu ale může přijít, rozhodne-li se koupit zájezd od subjektu, který není cestovní kanceláří, ale zájezdy organizuje. Existují bohužel finty, kterými některé subjekty zákon obejdou a organizují zájezdy bez složení někdy i mnohamilionového depozitu a pojištění proti úpadku, a tedy i bez koncese. Proto co se týče chystané novely zákona 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, mohu-li hovořit za Asociaci cestovních kanceláří ČR, vítáme jasnější nastavení pravidel pro zájezd pořádající cestovní kancelář. Změny v chystané novele, na jejichž koncipování jsme se spolu s Asociací českých cestovních kanceláří a agentur podíleli, jsou klientům ku prospěchu.

Máte již nějaké výsledky za tuto sezonu?
Podle čísel, která máme k dispozici, bude o dosti lepší než loňská. Ještě záleží, jak dopadne konec roku. Pro výsledek za letní sezonu jsou velmi důležité podzimní odlety do Středomoří – tedy měsíce září a říjen. Trend posledních let nahrává tomu, že se stále větší počet turistů vyhýbá vrcholu letní sezony. Především ti, kteří nemají děti školou povinné, objevují a oblíbili si výhody pobytů u moře během prvních dvou podzimních měsíců, kdy jsou ve středomořských letoviscích příjemnější teploty a nepřeplněné pláže.

I já rád vzpomínám na pobyt v Tunisku v posledním turnusu na konci října. Pohodová, poklidná atmosféra, překvapivě teplé moře a ne až tak velký sluneční úpal.
Nejen to. Významným stimulačním prvkem jsou oproti vysoké sezoně nižší ceny. Spousta klientů EXIM tours si oblíbila využívání jarních i podzimních odletů, tedy mimo vysokou sezonu. Tu preferují především ti, jejichž děti mají školní prázdniny nebo v té době mají podnikové dovolené. Velkým tahounem letošního léta byly řecké ostrovy. Troufám si předpovědět, že pro Řecko to bude rekordní turistická sezona. Vynikající období zažívá i Tunisko, což také potvrzují zprávy z německého a rakouského trhu. Tradičně se dařilo Turecku. Pro české dovolenkáře byly dlouhou dobu méně obvyklou prázdninovou destinací Kapverdské ostrovy, z nichž se u nás stala oblíbená celoroční stálice. K ostrovu Sal jsme proto přidali ostrov Boavista. Velmi pozitivní věcí, a nejen pro cestovní kanceláře, je návrat turistů k Rudému moři do Egypta. Je to markantně vidět nejen na českém, ale opět i na ostatních evropských trzích. Proto co se týče Egypta, očekáváme i dobrou zimní sezonu. S ukončením říjnových letů do Středomoří nám totiž začne nabíhat sezona exotických destinací, kde právě Egypt nabízí nejdostupnější variantu koupání v zimě.

Takže kam v zimě s EXIM toursem za létem?
26. října 2014 začneme létat do Karibiku a potom do Afriky. V Karibiku to budou v Česku oblíbené stálice Dominikánská republika a Kuba. V afrických destinacích rok od roku populárnější Keňa a ostrov Zanzibar, kde jsou nejpůvabnější pláže z východního pobřeží Afriky. Kdo si chce užít překrásných bílých pláží, husté vegetace, majestátních baobabů a všudypřítomné vůně koření, tomu doporučujeme tento ostrov, nazývaný ostrovem koření. Je to výborná volba. Výhodou oproti dálným destinacím, do nichž létáme přes Atlantik, je to, že tam proti středoevropskému časovému pásmu není žádný časový posun. Další méně vzdálenou exotikou jsou potom zmiňované Kapverdské ostrovy. Na ostrov Sal se letí šest a půl hodiny. Kapverdy, na rozdíl od Kanárských ostrovů, skýtají koupání v teplém oceánu po celý rok, tedy i během Vánoc a zimních měsíců. Ještě bližší koupací destinací je Egypt, kam bude v zimě směřovat velká masa českých turistů. V povědomí tuzemských cestovatelů je Egypt pevně zakotven jako destinace, kam se k moři vyplatí létat v každou roční dobu. K dalším takovým jistotám patří i Spojené arabské emiráty, což je rovněž taková bližší exotika. Okolo Vánoc už budeme létat celý exotický program. Tedy i Mexiko, Jamajku, Isla [PZ1]Margaritu, Senegal, Mauricius, Bali, Srí Lanku a Maledivy.

EXIM tours na zimu nabízí nejen koupací zájezdy, ale i lyžařské.
Především do Alp. Vyznavači zimních sportů, zejména sjezdového lyžování a snowboardingu, dobře vědí, že ubytovací kapacita v bezprostřední blízkosti sjezdovek je limitovaná. Kdo nepřijde do přelomu října a listopadu, bude muset, co se týče polohy hotelu, dělat kompromisy. Po na sníh chudé minulé zimě 2013/2014 je letos předpovídána úspěšná lyžařská sezona.

Víc než polovina všech prodejů EXIM toursu je realizována prostřednictvím vaší mnohočetné agenturní sítě.
To proto, že neměníme strategii prodejních kanálů. Celá skupina EXIM tours i do budoucna s obchodními partnery počítá. Z velkých českých touroperátorů máme z celkového objemu prodeje největší podíl právě prostřednictvím našich obchodních partnerů – prodejců. Je to oboustranně prospěšná spolupráce. Máme nastaveny takové obchodní podmínky, aby byli zdraví a silní.[PZ2] A takto budeme postupovat i v příštích letech.

EXIM toursu se daří i v oblasti meetings, incentives, congresses & exhibitions industry (MICE).
EXIM tours oslovují firmy, které mají i vysoce sofistikovaná zadání. Co se týče firemní klientely, pro ni zajišťujeme řadu produktů. Patří sem incentivy, služební cesty, účasti na kongresech či veletrzích a další, které klientům šijeme na míru a dodáváme na klíč. Přitom těžíme ze silného zázemí ať už skupiny EXIM tours, či skupiny Der Turistik Köln. Díky tomu za pro klienty zajímavých podmínek dokážeme zařídit opravdu hodně. Coby motivační nástroj od nás zaměstnavatelé taky rádi nakupují dárkové vouchery pro zaměstnance. Spousta manažerů a šéfů poznala, že kvalitní incentiva je účinným nástrojem pro dosažení zdaru jednání s obchodními partnery. Nezřídka se stává, že za někým roky docházíte do kanceláře a nejste s to projednat a domluvit to, co během třídenní incentivní cesty například do Toskánska. Čeští podnikatelé a manažeři proto čím dál systematičtěji využívají incentivních programů, aby vylepšili obchodní pozici svých firem, případně našli byznys zcela nový.


[PZ1]To je správně? Nebo byl míněn Island? Ale tam se předpokládám nekoupe…:)
[PZ2]Kdo, ti prodejci? Pak je to o. k.

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001