Než to mi se nelíbilo, že sem ty ulice na mnoha místech jako
protržené viděl, takže leckdes jedna do druhé vbíhala: což mi se
snadného zmatení a zblouzení znamením zdálo.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce, l.
P. 1623
Což mi se snadného zmatení a zblouzení znamením zdálo
31. 12. 2015
Inspirací k pojmenování časopisu Všudybyl byl Všudybud, průvodce
„Labyrintem světa“, a čtyři sta let aktuální Komenského alegorie
citované v úvodnících Všudybylu. Všudybyl jednadvacátým rokem iniciuje
poptávku oblastí, oborů a profesí, které s turisty a hosty nepřicházejí
do obchodního či pracovního kontaktu po tom, aby mobilní kupní síla víc
přispívala k jejich prosperitě a rozvoji. Podporuje šíření dobré
pověsti země, protože kladný vtah k jejím obyvatelům, produktům,
místům a cílům je stěžejním faktorem pro směrování dalších stovek
miliard korun do Slezska, Moravy a Čech. Zatím totiž díky tomu, že jejich
regiony každoročně nenavštíví desetitisíce spotřebitelů odjinud,
zhodnocují pouhý zlomek svého potenciálu. Všudybyl proto mentoruje ty,
kteří si cestovní ruch pletou s cestováním (byznys s konzumací) a
neumožňují naší zemi tím, že je, víc pomáhat podnikatelským subjektům
vydělávat na sociální jistoty a blahobyt obyvatel Česka. Šíří osvětu,
že z hlediska národních hospodářských zájmů je cestovní ruch o tom,
peníze inkasovat, dostávat do systému včetně veřejných rozpočtů země,
a ne kam peníze vozit utrácet. A protože taková osvěta nemá mezi
profesionály cestovního ruchu smysl, jsou cílovými skupinami Všudybylu
lidé rozmanitých profesí a oborů z různých oblastí, díky nimž lze
posilovat obecné povědomí, že v tržní ekonomice jsou kupní síla a
poptávka klíčovými faktory úspěchu. Zkrátka, až zhodnocení práce,
výrobků, služeb a myšlenek – jejich ziskový prodej domácím
spotřebitelům na vnitřním trhu; zahraničním spotřebitelům díky
exportu; nebo příchozím zahraničním a domácím spotřebitelům díky
cestovnímu ruchu.
Jaromír Kainc