Menu

Podnikatelská filozofie akciové společnosti Chládek & Tintěra Pardubice vychází z poslání moderního podniku – být užiteční svému okolí. Tedy být producenty kvalitního a poptávaného zboží – výrobků a služeb, dobrými zaměstnavateli, nositeli pozitivních mravních a sociálních hodnot. Společnost Chládek & Tintěra Pardubice byla založena v dubnu 1994 jako dceřiná společnost stejnojmenné litoměřické „matky“. V roce 1997 se transformovala na akciovou společnost a osamostatnila se. Akcionáři podniku jsou výhradně české fyzické osoby, přičemž nadpoloviční většinu akcií drží management firmy. Předmětem její činnosti, členěné do divizí: kolejové stavby, mostní stavby, svařování, silniční stavby, pozemní stavby, projekční, inženýring, doprava a mechanizace, je poskytování komplexních služeb v oblasti výstavby, rekonstrukce a opravy technické infrastruktury státu a obcí (koleje, mosty, silnice, vodovody, kanalizace), rekonstrukce občanských a průmyslových staveb (program revitalizace železničních stanic). Dynamicky rozvíjí portfolio informačních produktů v oblasti projekce a stavební diagnostiky, investičního a realizačního inženýringu včetně developerských projektů. Chládek & Tintěra Pardubice je vedoucím podnikem na českém trhu termitového svařování kolejnic a tvorby bezstykové koleje. Svůj operační prostor rozšiřuje i prostřednictvím akvizic, zakládáním dceřiných společností a společných podniků (BERTH, KVIS, Duchcovská svařovna, Marhold, Instav aj.). V rámci dalších aktivit získala a kompletně přestavěla bývalou sportovní halu ŽET v Pardubicích-Starém Hradišti. Vybudovala z ní moderní špičkový sportovně relaxační komplex H-centrum, kde lze aktivně sportovat, příjemně relaxovat, realizovat firemní akce a jednat. H-centrum disponuje víceúčelovou sportovní halou, třemi tenisovými kurty (z toho dvěma v létě odkrytými), třemi badmintonovými kurty, lezeckou a boulderovou stěnou, posilovnou, aerobicem, dvěma bowlingovými dráhami, finskou saunou a infrakabinou, soláriem, whirlpoolem, masážemi, VIP salonkem, sportovním a relaxačním barem s velkoplošnou projekcí.

Být užiteční svému okolí

16. 04. 2008

Pardubice jsou mému srdci milé z mnoha důvodů. Nejen proto, že jsou krajským městem regionu, jemuž vévodí Králický Sněžník (rozvodí tří moří), že produkty firmy Perníkář Pardubice bývají zlatým hřebem jinak strohých kulinářských počinů řady mých čundrů, ale i proto, že mám v tomto městě spoustu přátel. V úterý 25. března jsem byl vlakem v Pardubicích hned dvakrát. Poprvé nad ránem, když jsem se přes ně vracel nočním rychlíkem ze zimního přejezdu Veľké Fatry, a podruhé, když jsem byl dopoledne navštívit předsedu představenstva a generálního ředitele firmy Chládek & Tintěra Pardubice, a.s. Ing. Libora Josku. Rozhovor s ním jsem začal konstatováním, že výstavba železničních koridorů stále prožívá boom, neboť už i mé téměř rodné Sezimovo Ústí disponuje dvoukolejnou železniční tratí.
Prožívá neprožívá. Pokud bych to mohl hodnotit, a to i jako bývalý železničář, Česká republika je zhruba v polovině jejich výstavby. První a druhý koridor jsou u konce a staví se třetí a čtvrtý. Je pravdou, že po určitém váhání v předchozích letech jejich realizace běží velice dobře. Budují se ve směru na Plzeň i přes váš rodný Tábor a Sezimovo Ústí na České Budějovice. Naše společnost ale nemůže být a není závislá pouze na stavbách koridorů. Z hlediska realizací firmy Chládek & Tintěra Pardubice železniční koridory (u nichž figurujeme jako subdodavatel nadnárodních společností) naplňují zhruba třetinu našich kapacit. Disponujeme totiž jedním z největších stavebních potenciálů na speciální práce na železničním svršku. Tzn. od štěrkového lože až po kolejnice. Jsme největší firmou na svařování kolejnic a na budování bezstykové koleje v republice. Z toho těží i velké dodavatelské firmy, protože garantujeme nejvyšší kvalitu. Stavíme od kolejí přes nástupiště až po železniční přejezdy. Když se stavěl první koridor z Břeclavi směrem na Děčín, hodně činností se odehrávalo v našem kraji mezi Českou Třebovou, Brnem a Prahou. Měli jsme to podstatně blíž, než když teď musíme jezdit k vám do jižních Čech či do západních.

Disponujete i úzkokolejnou technologií…
To mj. proto, že chceme držet krok se světovými trendy a rozvojem tohoto produktu. Úzkokolejka je důležitá. Dělají ji naše divize Havlíčkův Brod a Litoměřice. Každým rokem se snažíme přijít s něčím novým. Z hlediska železnic si ale budujeme krédo obecné stavební firmy. Kvůli diverzifikaci podnikatelských rizik a tomu, abychom drželi krok s rozvojem celkové dopravní infrastruktury státu. Firma Chládek & Tintěra Pardubice začínala s železnicí. Pak jsme přibrali silnice, mosty a v letošním roce možná až třetinu obratu budou tvořit pozemní a inženýrské stavby – vodovody, kanalizace. V současné době už je záběr naší firmy obrovský. Jsme komplexní stavební firmou, která je v určitých oborech unikátní. Z hlediska objemu našich prací pro železnice tvoří koridory zhruba třetinu. Druhou třetinu tvoří opravy na regionálních drahách. Snažíme se být generálními dodavateli pro Správu železniční dopravní cesty nebo pro České dráhy, akciovou společnost. Poslední třetinu tvoří speciální stavby mimo dráhu. Např. jsme stavěli celou vlečku pro továrnu Toyota, PCA v Kolíně. Na Slovensku kompletní vlečkoviště pro KIA Žilina a dnes jsme máme blízko k dohodě o realizaci celé vlečky Hyundai Nošovice. „Asijští tygři“, to jsou hodně přísní investoři. U nich je důležité, že se vejdeme do ceny, že jsme kvalitní a hlavně že máme dobré reference a naši stavbyvedoucí a další management komunikují v angličtině. V neposlední řadě pak to, že jim umíme nabídnout určité kvalitní materiály, organizaci práce a progresivní technologické postupy, které jim stavbu zlevní.

Pokud bych mohl zakormidlovat do úplně jiné oblasti dopravy, a to sportovní – ,relaxační… Když jste na sedačce spolujezdce a řítíte se smykem šílenou rychlostí po šotolině, pak na takové záležitosti, jako je byznys nebo co kdo kde o vás říká, není čas myslet. Ostatně většina situací, v nichž jde o samu podstatu bytí (pokud je přežijeme ve zdraví), duševně očišťuje podstatu od nepodstaty. Zpravidla nám pak dochází, že když nejde o život, že se „z toho až tak moc nestřílí“…
Máte-li na mysli závodění, tak naše firma je partnerem a vlastníkem Hroch Rally Teamu. Na týmových soutěžních vozech figurují loga Chládek & Tintěra. Vše začalo před sedmi osmi lety, kdy jsme se přes sponzoring dostali k automobilovým soutěžím v rally. Zalíbilo se nám to, a hlavně se nám líbila souvztažnost soutěží s vývojem firmy. Expanzi firmy Chládek & Tintěra Pardubice do dalších krajů (teď jsme firmou celorepublikovou) provázela právě v nich konaná mistrovství České republiky. Velice nám to pomáhalo. Pokud jsme pak přijeli na stavbu na Šumavu, do Krumlova nebo do Zlína (protože děláme ve Vsetíně) apod., naši partneři a zákazníci říkali: „Jé, Chládkovi, to je ten hroch, co byl na tom závodním speciálu.“ Naším smluvním jezdcem je pan Josef Peták a navigátorkou paní Alena Benešová. Ti jezdí velké mezinárodní mistrovství republiky. Já, pokud mám čas, jezdím s Josefem Petákem jako navigátor mistrovství republiky v rallye sprintech. To jsou jednodenní soutěže. Josef Peták je v soutěžích pětinásobným mistrem republiky. Společně jsme trojnásobní mistři republiky ve skupině A (pohon na jednu nápravu). Je to velice dobrá propagace firmy. Samozřejmě, pokud nejezdíte padesátí, ale jste v první pětce absolutního pořadí mistrovství republiky a první ve své třídě. Takže i díky tomu je firma Chládek & Tintěra Pardubice hodně na očích. A protože nám to hodně pomáhá, investujeme do této formy propagace nemalé částky. Pro mě osobně je těch pět šest závodů za rok vynikajícím relaxem. Ač si někdo ťuká na čelo a doma o mě mají strach. Přece jen jsou stromy hodně blízko závodní trati. Ale je to i o tom, že chci-li, aby se lidé spoléhali na mě, musím dokázat spolehnout se na svého jezdce i na sebe, že jej dobře odnaviguji. A musím to zaklepat, zatím jsme žádnou vážnější nehodu neměli. Je to neocenitelný relax i balzám na duši, který mi pak o to víc umožňuje věnovat se práci.

V souvislosti s vaší firmou a tématem relaxace je třeba zmínit váš sportovně relaxační komplex H-centrum.
Je to zhruba dva roky (v březnu 2006), kdy jsme jej otevřeli. Byl to pro nás krok do neznáma, protože jako velká stavební firma jsme se dali nejen do stavby sportovního centra, což jsme už tehdy uměli, ale i do jeho provozování. V prvním roce to nebylo jednoduché, protože jsme se učili za pochodu. Provozovat, lákat zákazníky tak, aby H-centrum ekonomicky fungovalo. Nejenže jsme udrželi kvalitu, ale i ochotný a milý personál a postupně jsme rozšiřovali i nabídku. Je pro nás velkou satisfakcí, když teď lidé říkají: „Jo H-centrum, tam je furt plno.“ A tak naše přátele i potenciální návštěvníky nabádáme: „Hlaste se včas.“ Obzvlášť teď přes zimu. Pokud byste si kliknul na on-line rezervace, tak kurty na tenis a badminton jsou na soboty a neděle na sto procent obsazeny. Je skvělé, že provoz H-centra nemusíme dotovat. Sice na něm nezbohatneme, ale H-centrum už vydělává samo na sebe a výborně naplňuje naše heslo: „Být užiteční svému okolí.“ To může někomu znít jako prázdná fráze, ale nás naplňuje fakt, že jsme pro svůj region něco udělali.

Po čtrnácti letech existence se vaše firma rozhodla pro holdingové členění.
Je tomu asi dva roky, co jsme upravili strategii firmy. Nejen, že dál jako vlajkovou loď budujeme společnost Chládek & Tintěra Pardubice, ale začali jsme rozšiřovat své podnikání ve stavebnictví prostřednictvím dalších dceřiných firem, kterých k dnešku máme osm. Vznikly pro obory, které jsme jako firma Chládek & Tintěra Pardubice nechtěli brát pod sebe, anebo jsou v jiném regionu a nejdou řídit z jednoho centra. Ke dnešku jsme dospěli k tomu, že Chládek & Tintěra Pardubice je sám o sobě velkou firmou a ještě řídí sedm dceřiných společností, což je občas hodně složité. Od 1. května 2008 převádíme naši strukturu na holdingovou. Odštěpením od firmy Chládek & Tintěra Pardubice vzniká holdingová společnost Enteria, která bude mít pod sebou osm firem, jimž bude dělat matku. Takže i Chládek & Tintěra Pardubice se stane dceřinou firmou. Holding bude vykonávat funkci vlastníka, jmenovat top management, dávat zadání – cíle, a k tomu jsme mu ještě přidali servisní roli. Enteria bude všem dceřiným firmám poskytovat služby ekonomického zázemí, logistiky, personalistiky, zkrátka věci, které je racionální dělat centrálně. Dosavadní dceřiné firmy jsme zřizovali víceméně pro stavební účely. Budou stavět i v rámci holdingového uspořádání, ale Enteria od nich převezme agendy, které je odváděly od podstaty podnikání. Bude dělat věci a projekty, na něž nebyl čas a kapacita, např. developing. Máme spoustu nápadů a pozemků.

A kam zmizí pánové Joska a Chládek?
Nikam. Budeme v představenstvu společnosti Enteria a.s., protože jsme spoluvlastníky holdingu a ve firmě Chládek a Tintěra je čas udělat prostor mladším manažerům. Já budu jejím generálním ředitelem a pan Ondřej Chládek ředitelem pro strategii. Chládek & Tintěra Pardubice dostane nový management a změníme systém na německý. Budeme v dozorčích radách dceřiných firem. Nový stavební holding Enteria a.s bude českou stavební firmou s českým kapitálem!


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001