I dí mi můj vůdce Všudybud: „Nu, tu máš, poutníče, milý ten
svět, na nějžs se podívati žádostiv byl. Proto sem tě nejprve na tuto
vysokost uvedl, aby sobě naň z cela nejprv pohleděl a jeho spořádání
vyrozuměl.“
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce, l.
P. 1623
Aby sobě naň z cela nejprv pohleděl a jeho spořádání vyrozuměl
06. 05. 2016
Peníze
příchozích spotřebitelů, respektive cestovní ruch, se výrazně podílí
na úspěšnosti mnoha výrobních a nevýrobních oblastí a na financování
veřejného sektoru. Tedy i na udržení a vytváření pracovních míst mimo
sféru poskytovatelů služeb hostům a turistům a volného času. A do
jakých zemí že bude směrovat mobilní kupní síla, cesty a útraty
domácích a zahraničních turistů? Rád bych před hlavní turistickou
sezonou připomněl, že země příběhů – Česká republika – má
(vyjma společenské poptávky) téměř veškeré předpoklady, aby peníze
vozili utrácet právě k nám. Z hlediska bezpečnosti, četnosti a bonity
turistických cílů jsme jednou z nejbohatších zemí světa. Ještě kdyby
tak obyvatelé Česka, kteří nepracují a nepodnikají v terciární sféře
cestovního ruchu, chtěli být bohatší prostřednictvím zhodnocování
unikátních dispozic své vlasti. Z hlediska markantnějšího využívání
univerzální tržní platformy cestovního ruchu je totiž třeba daleko víc
dávat najevo, že Česko není jen Praha. Že ho tvoří regiony tří
úžasně disponovaných historických zemí, jejichž heraldické znaky –
stříbrný dvouocasý lev ve skoku se zlatou korunou a zlatou zbrojí Českého
království v červeném poli, stříbrno-červeně šachovaná orlice se
zlatou korunou a zlatou zbrojí Markrabství moravského v modrém poli a
černá orlice se stříbrným půlměsícem zakončeným jetelovými
trojlístky a uprostřed s křížkem se zlatou korunou a červenou zbrojí
Slezského velkoknížectví ve zlatém poli – jsou součástí velkého
státního znaku České republiky.
Jaromír Kainc