Menu

Jednatel společnosti Absorb Jiří Včelka se v oboru dopravy luxusními osobními vozy a v hotelovém limousine servisu pohybuje již více než 20 let. V roce 2004 založil společnost Absorb, s. r. o. Rok nato podnikání rozšířil o služby společnosti destinačního managementu pro destinace Praha a Česko. Absorb se záhy stal specialistou na zabezpečování programů šitých na míru, jako jsou incentivy, konference, exkurze, společenská i pracovní setkání, studijní cesty, účasti na společenských, sportovních a kulturních událostech a akcích.
Provozuje parkoviště a garáže pro hotel Hilton Prague, které má asi 600 stání pro osobní vozy a 10 pro autobusy. Parkoviště má výbornou polohu v podzemí a vedle hotelu Hilton Prague v Praze 8. Služby společnosti Absorb je možné využít pro soukromé akce, svatby, návštěvy významných návštěv, obchodních partnerů, příjezdy a odjezdy početných skupin, filmová natáčení atp. Cílem je zajistit klientům maximální komfort a exkluzivitu. Absorb nabízí i pronájem parkovacích míst formou nebytových prostor s veškerou exkluzivitou a asistencí pro daný termín, a to v Praze 1, 7, a 8.

Absorb převzal v Hiltonu 25 superbů

03. 11. 2015

S jednatelem společnosti Absorb, s. r. o., Jiřím Včelkou se potkáváme 30. července 2015 v kongresových prostorách hotelu Hilton Prague na slavnostním setkání s předáváním pětadvaceti vozů ŠKODA Superb za účasti vedení firem ŠKODA Auto, Škofin, Hilton Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Autokomplex Menčík, Absorb a pozvaných hostů. Po oficiální části programu zahrnující vystoupení představitelů jmenovaných společností, slavnostní předání klíčů od vozidel a za probíhajícího doprovodného programu včetně zkušební jízdy novými vozy jsem šéfa Absorbu požádal o rozhovor.
Pane Včelko, dvacet pět premiérových limuzín Superb 2015 předaných za přítomnosti „Leonarda da Vinci“ mladoboleslavské Škodovky Petera Olaha, který se, podle svých slov, k designu tohoto vozu nechal inspirovat výsostně českým atributem – českým křišťálem, to je velkolepý dárek k dvacátému výročí vašeho podnikání ve smluvní přepravě.
Lepší auto na smluvní přepravu hostů a klientů, dle mého názoru, dosud nebylo vymyšleno! Používáme už třetí generaci vozů ŠKODA Superb. Všechny tři modelové řady skýtají velkorysý vnitřní prostor pro pasažéry i řidiče a mají i veliký zavazadlový prostor. Během své praxe jsem měl možnost vyzkoušet pro tyto účely vozy nejvyšších tříd všech značek a musím konstatovat, že ŠKODA Superb v tomto ohledu vyhrává. To, co mladoboleslavská automobilka dokázala při realizaci třetí řady ŠKODA Superb, považuji za designovou a technologickou revoluci! Superb poskytuje, ba v některých ohledech i předčí to, co nabízejí nejvyšší řady jiných značek. Přitom je tento skvělý vůz o polovinu levnější než jiné vozy stejné kategorie. Se superbem máme jen výborné zkušenosti!

Značný podíl na úspěchu Absorbu má, kromě řidičů a vašich dalších skvělých zaměstnanců, osmý rok spolupráce s Hiltonem.
Pro hotely Hilton v České republice zajišťujeme dopravu jejich hostů, provozujeme garážová a parkovací stání a zajišťujeme služby společnosti destinačního managementu (DMC) – komplexní servis hotelovým hostům pokrývající široké spektrum jejich požadavků a potřeb. Od příletu do Česka po odlet. Každý klient má od nás přiděleného asistenta, který o něj pečuje. Nejen o transfery, ale i o zajištění pracovních a dalších setkání, večeří, vstupů na výstavy, veletrhy, sportovní události či o zabezpečení zážitkových programů. Měli jsme tu klienty, pro něž jsme napřílad zajišťovali lety balonem, jízdy armádním tankem atd. Od prvního kontaktu hosta s hotelem je mu náš asistent k dispozici. Host přes něj komunikuje svá přání a požadavky. Nejen kolik lidí chce kam přepravit, ale i pro kolik osob je třeba zajistit pozvání na večeři, nějaký program apod. V oboru podnikám přes dvacet let a mohu konstatovat, že tak vysoké nároky na kvalitu služeb poskytovaných hotelovým hostům umocněné sofistikovaným profesionálním partnerským i lidským přístupem hotelové společnosti jsem jinde nezažil, což plně souzní s podnikatelskou filozofií Absorbu. Ta vychází z faktu, že cestování je zážitkem, který souvisí nejen s naplňováním hlavních cílů a s velkými podněty, ale odvíjí se i od detailů, protože ty ovlivňují celkový dojem z cesty (pobytu). Špičkový servis je schopnost dotahovat věci do detailů. Že se to zaměstnancům Absorbu daří, bylo asi hlavním důvodem, proč si jej nejen Hilton, ale i další světové značky zvolily za svého lokálního partnera pro Prahu a Česko. Společnost Absorb zajištovala dopravu členům doprovodu všech amerických prezidentů, kteří Českou republiku navštívili po sametové revoluci. Pro zahraniční i domácí partnery jsme totiž zárukou nekompromisní kvality služeb. Tím jsme se etablovali i do role společnosti destinačního managementu. Tedy firmy podílející se na budování destinace, která spolu s činností dopravní a eventové agentury zajišťuje plejádu rozmanitých akcí a setkání pro domácí i zahraniční zákazníky a obchodní partnery.

Proč jméno Absorb?
Kdysi jsem se nechal angažovat jako ředitel v jedné ze společností zabývajících se VIP smluvní přepravou. Její majitelé ale razili diametrálně odlišnou filozofii, než je ta, o níž jsem hovořil před chvílí. Kvůli jejich špatnému přístupu jsem z ní záhy odešel. A když jsem odcházel, prohlásil jsem, že absorbuji všechny klienty, kteří odpadnou od firem s takovýmto přístupem.

Slavnostní setkání Absorb pořádal se svými partnery.
Ano a při té příležitosti jim poděkoval za spolupráci. S automobilkou ŠKODA Auto (zprvu hlavně prostřednictvím jejich dealerů) spolupracuji téměř dvacet let. V poslední době jsme vstoupili do jednání přímo s jejím vedením. Chtěli bychom být zaštiťovatelem potřeb ŠKODA Auto, co se týká limousine servisu včetně DMC servisu pro jejich VIP klienty. Protože ve vozech poskytujeme bezplatné wi-fi připojení, které pro nás zajišťuje náš další partner, společnost T-Mobile Czech Republic, rovněž jsme pozvali představitele T-Mobilu. V rámci slavnosti byl vyzdvižen veliký osobní vklad zakladatele společnosti Autokomplex Menčík pana Menčíka seniora, který tu byl se svými dvěma syny. Přes jejich firmu totiž odebíráme veškeré vozy a zároveň u nich provádíme servis vozidel. Setkání se vydařilo. Mám z něho radost. I prostřednictvím Všudybylu bych proto chtěl za perfektní zázemí a za nádherný dort se superbem ještě jednou poděkovat hotelu Hilton Prague. A generálnímu řediteli Michaelu Speckingovi za vstřícnost a absolutně korektní obchodní partnerství. Velmi si toho vážíme.

A čeho si nevážíte? Co znevažuje oblast, v níž podnikáte?
Legislativní mantinely, které komplikují smluvní dopravu luxusními osobními vozy, hotelový limousine servis, dopravní VIP a navazující služby. Od roku 2012 totiž došlo ke zrušení koncese na smluvní přepravu. Ta byla sloučena s koncesí na provozování taxislužby dle zákona o silniční dopravě č. 111/1994 Sb. a vyhlášky č. 478/2000 Sb., kterou jsou stanoveny povinnosti provozovatele taxislužby. To znamená, že od roku 2012 jsou všichni smluvní dopravci taxikáři, jen s tím rozdílem, že na vozech nemáme černobílé pruhy a ve vozech taxametr. Novela, která tento stav navodila, zavedla chaos. Taxikáři se bouří a chtějí jezdit za ceny smluvní přepravy navzdory tomu, že tomu neodpovídá šíře a úroveň jejich služeb, kvalita lidských zdrojů ani vybavení. Jejich vozový park nezřídka čítá vozy starší i patnácti dvaceti let. Oblečení některých taxikářů, jejich jednání s klienty je někdy velmi nestandartní, téměř denně jsme svědky toho, že klienti, kteří přijedou do hotelu s nějakou taxi službou, volají policii kvůli předraženému jízdnému. Řidiči taxi, aby si vydělali, ve svých vozech často téměř bydlí. Samozřejmě je mezi nimi většina slušných a pracovitých lidí, bohužel chování některých jednotlivců vytváří však celkový negativní dojem. Proč je tomu tak? Protože trhy s taxi službou ovládají dispečinky. Ty diktují, za kolik se bude jezdit a za jakých podmínek. Řešení je při tom velmi jednoduché. Pokud by každý dispečink mohl zadávat práci jen svým vozům – tedy těm, které vlastní a tyto by řídili řidiči – zaměstnanci těchto dispečinků problém by přestal existovat. Toto vše jen dokazuje, že smluvní doprava je potřebná, důkazem je i to, že hotelové řetězce, obchodní společnosti i soukromé subjekty a osoby odmítají s jednotlivými dispečinky taxi služeb uzavírat smlouvy.
Šofér naší společnosti musí luxusní limuzínu řídit v nažehleném kvalitním černém společenském obleku. Musí hovořit jedním či více světovými jazyky. Naše vozy jsou staré maximálně do jednoho roku. Nechápu, z jakého důvodu řidič smluvní přepravy musí dělat zkoušky z místopisu hlavního města Prahy? Proč musí mít průkaz o způsobilosti řidiče taxislužby? Proč musí vědět, jaká je pokuta za stání mimo štafl taxislužby apod.? Proč když společnost podnikající ve smluvní přepravě musí mít vozy registrovány na sebe a být zaměstnavatelem řidičů, musí mít naše vozy registrovány jako vozy taxi, jejichž vlastníky jsou zpravidla sami řidiči taxikáři – OSVČ (osoby samostatně výdělečně činné), byť jezdí v barvách některého radiodispečinku? V praxi to je potom tak, že pokud smluvní přepravce získá zakázku na větší počet vozů, než kolik vlastní, nemůže ji realizovat, protože s na sebe nezaregistrovanými vozy nesmí podnikat. Nikdo mu totiž nepůjčí automobily s tím, aby si je na tři čtyři pět dní zaregistroval na svou společnost. Na základě čeho byla devalvována pravidla pro VIP smluvní přepravu tak, že jsou dnes v Česku identická s pravidly pro taxislužbu? To je to, co nás trápí a co se snažíme změnit. Aby legislativa odlišila, co je taxislužba a co smluvní přeprava – smluvní vztah dvou subjektů na základě vzájemně uzavřené smlouvy, co se týče destinací, rozsahu i ceny odvedené práce.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001