Menu

Zimní sezóna ukázala, že Češi se na hory stále rádi vrací

12. 04. 2022

I přes pandemická opatření uplynulá zimní sezóna ukázala, že zájem Čechů o lyžování v tuzemsku přetrvává. Díky poměrně příznivým sněhovým podmínkám a kvalitní infrastruktuře středisek byla délka sezóny dobrá a na některých místech lze lyžovat až do Velikonoc.

Přes nevyrovnaný průběh letošní zimní sezóny ji lze hodnotit vcelku pozitivně. Začala již zkraje prosince a díky mrazům a sněhu střediska zahájila provoz rekordně brzy. Na přelomu roku ale přišla silná obleva, která negativně ovlivnila lednovou návštěvnost. Příznivější počasí v období jarních prázdnin, v únoru a během slunného března, naplněnost středisek výrazně zlepšila.  

Klimaticky byla zima méně příznivá, teplotně o 2°C nad dlouhodobým průměrem, a vykazovala značné výkyvy v podobě deštivých a větrných dnů. Pozitivní byla naopak velká sněhová nadílka na začátku února a zejména chladný, ale slunečný březen. „I když jsme letos zažili extrémně málo dní příznivých pro zasněžování, podařilo se díky moderním technologiím připravit dostatečné množství sněhu. I nadále je v tomto ohledu klíčová podpora výstavby vodních akumulačních nádrží, které jsou nejen efektivní, ale i šetrné k přírodě,“ říká Libor Knot, ředitel Asociace horských středisek.  

Návštěvnost ovlivnil Covid
Ani této sezóně se nevyhnula opatření proti onemocnění covid-19, když nastavená opatření omezovala v první polovině sezóny zejména neočkované návštěvníky. Podmínky provozu středisek se podařilo dohodnout včas před startem sezóny, takže provozovatelé i lyžaři měli možnost se na tato opatření připravit a nemuselo tak dojít k úplnému zastavení provozu, jako tomu bylo v sezóně 2020-2021.

I přes tato protipandemická omezení byla návštěvnost českých hor jen mírně pod dlouhodobým normálem. „Po předchozí prakticky neexistující sezóně nás těší, že si lidé na české hory cestu opět našli, a nakonec se počet návštěvníků přiblížil průměrným sezónám. To potvrzuje, že díky kvalitě služeb a dostupnosti středisek zájem o lyžování v Česku stále je,“ říká prezidentka Asociace horských středisek Kateřina Neumannová.

Investice do rozvoje pokračují
Celkové tržby za zimu jsou srovnatelné s příjmy v lepších sezónách. Střediska se ale musela potýkat s výrazným zvýšením provozních nákladů – zejména nárůst cen za elektrickou energii či pohonné hmoty dosahoval desítek procent. „Tyto výsledky však umožní i přes covidovou a energetickou krizi pokračovat v investicích do rozvoje služeb. Podobně jako před touto sezónou to podle našeho průzkumu bude okolo 1 mld. Kč, přičemž nejčastěji půjde o zvýšení kvality, bezpečnosti a komfortu služeb,“ dodává Libor Knot.  

Horským střediskům chyběla letos zejména značná část návštěvníků ze zahraničí, převážně z pohraničních oblastí. Za tím stála především kombinace podmínek pro vstup do země a nejistota vyhlašování protipandemických opatření. Obdobné tendence ale provozovatelé zaznamenali také u tuzemských návštěvníků, kteří rozhodnutí o pobytu nechávali více na poslední chvíli. S propagací českých hor a podporou návštěvnosti pomáhala i letos agentura CzechTourism. Antonín Novák, produktový manažer aktivního turismu agentury CzechTourism, k tomu upřesňuje: „Během loňského podzimu jsme spustili několik marketingových aktivit lákajících zahraniční turisty na české hory, a to v Polsku, Německu, na Slovensku a v zemích Beneluxu. Nejmasivnější kampaň proběhla v Polsku, kde jsme prezentovali česká horská střediska v online prostoru i v televizi. Zároveň jsme se více zaměřili na aktualizaci informací o českých horách na našem ústředním komunikačním incomingovém portále www.visitczechrepublic.com. K tuzemskému publiku směřovala naše spolupráce se stanicí ÓčkoTV v rámci projektu „Užít hory“ a hlavním komunikačním portálem samozřejmě zůstává Kudy z nudy, kde jsme mimo jiné propagovali produkt CzechSkipass.“
Připravila Monika Rohlenová.

www.ahscr.cz
 

skinny brunette undressing strip unclothed desi bhabhi Perverted Stepdad Fucks Stepdaughter April Reid Wearing Mini Dress indian priya papa kitchen fuck in hindi


Archiv