Největší mezinárodní konferenci pro tvůrce digitálního obsahu v Evropě, Traverse 2022, hostilo ve dnech 13. - 22. září Česko. V pořadí 9. ročník, který proběhl v Brně, zaujal přes 300 influencerů, blogerů a digitálních tvůrců. Kromě přednášek a workshopů zažili někteří tvůrci i poznávací cesty do českých regionů, do kterých se zapojila také Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR). Pro zahraniční influencery organizovala výjezd do středních Čech. Své turistické dojmy z regionů nyní tvůrci předávají na síti turistům z celého světa.
„Na konferenci jsme představili nejen profil destinace, ale i novou image brožuru kraje a další možnosti výletů či trávení volného času. O střední Čechy jevili největší zájem zejména holandští blogeři (lifestyle a camping) a influenceři z USA nebo Velké Británie. Většina z nich uvažuje o návštěvě v příštím roce, někteří z nich jsou již ve spojení se zahraničními zastoupeními agentury CzechTourism,“ řekl k akci Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu.
Právě SCCR připravila jeden z tzv. post tour, výjezdů do regionu, v rámci nichž vybraní influenceři mají za úkol představit různé destinace na svých sociálních sítích a platformách (posty pod tagy @visitcz, @traverseevents, @VisitCentralBohemia). Společně s Turistickou oblastí Kutnohorsko a Kolínsko, z.s. připravila SCCR program pro osm účastníků v Kutné Hoře, Malešově, Kačině a Kolíně.
Čtyřdenní program ve dnech 19. – 22. září byl sestaven tak, aby představil zahraničním návštěvníkům to nejlepší z této oblasti. Zaměření skupiny bylo pestré, účastnili se blogeři, tvůrce podcastů, novinářka na volné noze (která pracuje např. pro National Geography) nebo influenceři působící na sociálních sítích Tik Tok či Instagram. V Kutné Hoře navštívili GASK s kurátorem Richardem Drurym, komentovanou prohlídku Sedlecké katedrály a kostnice při svíčkách po zavírací době nebo individuální prohlídku chrámu sv. Barbory. Nechyběla ani prohlídka Vlašského dvora a knihtiskárny, kde měli možnost si vyrobit vlastní pohlednici. Nedalekou tvrzí a pivovarem Malešov účastníky provedl sám majitel Ondřej Slačálek. „Zejména tato část programu ve většině rezonovala společně s návštěvou kostnice a katedrály v Sedleci nejvíce. Poslední den byla na programu návštěva Bartolomějského návrší s kostnicí v Kolíně,“ dodává Jakub Kulhánek.
Do průběhu konference, ale i organizace výletů se zapojilo deset oblastí destinačního managementu (DMO) s jejich regiony. Například v Jihomoravském kraji influenceři vyzkoušeli tradiční sabráž, navštívili Lednicko-Valtický areál, vily Stiassni, Jurkovič a Tugendhat, projeli se lodí na Brněnské přehradě nebo navštívili Moravský kras.
Seznam digitálních tvůrců, kteří navštívili střední Čechy, a jejich platformy