Související články
Všudybyl zaznamenal na Region Worldu
08. 03. 2020
Jižní Čechy jsou partnerem letošního veletrhu Region World také proto, že jsme letos přišli s upgradem našeho motta „Jižní Čechy pohodové“ na „Jižní Čechy opravdová láska“. V podstatě to tu díky našemu partnerství všude rezonuje. Obdobně jako na Slovakiatouru v Bratislavě i v Praze představujeme nový vizuál a dvě novinky. Projekty, jejichž obsah se promítá v brožurách „Opravdová historická města v jižních Čechách“ a „Opravdový camping a glamping v jižních Čechách“. Opravdovost také vracíme jihočeským regionům. Proto jsou obě publikace a další informační materiály koncipovány: míň Photoshopu a víc reality. Velký zájem tu je i o mezinárodní projekt „Zlatá stezka“, dálkovou trasu propojující regiony Bavorska, jižních Čech a Plzeňského kraje. Jihočeská centrála cestovního ruchu vítá a spolu s Jihočeským kraje se snaží umocňovat sílící trend posledních let promítající se do našeho nového sloganu „Jižní Čechy opravdová láska“, kdy dovolená v Česku, rovná se jižní Čechy.
Jaromír Polášek, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu
Pro letošní rok jsme pro návštěvníky veletrhů připravily dva nové materiály, o nichž hovořil inženýr Polášek. Publikace „Opravdová historická města v jižních Čechách“ obsahuje takové jihočeské perly, jako jsou Tábor, Písek, Třeboň, Týn nad Vltavou, Vimperk, Prachatice, Chelčice aj. Lze v ní o těchto sídlech najít základní informace a tipy, jak v nich a jejich okolí zajímavě trávit čas. Druhou publikaci, o níž se inženýr Polášek zmínil, „Opravdový camping a glamping v jižních Čechách“, jsme vydali trojjazyčné, protože o kempování jižních Čechách je ohromný zájem. V této brožuře lze najít snad všechny typy kempů. Jako třeba autokempy Komorník, Žíchovec, Knížecí rybník, Klášterský mlýn, Podskalí, Bezdrev a mnoho dalších. Celkem jsme jich vybrali šestatřicet. Brožura obsahuje základní informace a díky piktogramům v ní lze snadno zjistit, zda je kemp přístupný vozíčkářům a vůbec, co ve kterém kempu je.
Klára Kaštylová, vedoucí pracovní skupiny domácí cestovní ruch Jihočeské centrály cestovního ruchu
www.jiznicechy.cz
Kromě toho že řešíme, nastavení struktury destinačního managementu, abychom dokázali co nejlépe provázat aktivity v rámci Karlovarského kraje, máme pro letošní rok připraveno pár zajímavých novinek. Jednou z nich je nedávno otevřená expozice starých tisků a rukopisů Knihovny Latinské školy v Jáchymově. Je v ní na dvě stě odborných publikací z různých oborů. Většina svazků pochází z počátku 16. století, ale ve sbírce je například i Starý zákon ze 13. století i fragmenty textů z počátku 12. století.
S montánní činností na území Jáchymova souvisí pětisté výročí zahájení ražby Jáchymovského tolaru. Ten, jak známo, přes Holandsko, kde jeho název začali vyslovovat dollar, doputoval až do Nového světa, kde se stal nejžádanějším platidlem. Jeho jméno modifikované holandskými obchodníky dnes vyslovují po celém světě. A my si připomínáme, že se v Jáchymově před pěti sty lety zrodila nejrozšířenější světová měna. Jáchymovský tolar ale své jméno propůjčil i platidlům dalších zemí, jako např. kanadskému nebo australskému dolaru.
S partnery z Horních Franků z okolí Hofu a Selbu a Horní Falce jsme spustili projekt „Cykloregion, česko-bavorské lázně“, v rámci kterého bychom rádi vzájemně sdíleli nejenom zkušenosti a nabídky, ale samozřejmě i turisty s obou stran hranice. A to nejen ty na kolech, ale i pěší a další výletníky.
A v plné přípravě je vytýčení dálkové pěší trasy „Hřebenovka“.
Petr Židlický, předseda zapsaného spolku Živý kraj – Destinační agentura pro Karlovarský kraj
www.zivykraj.cz
Máme výborné spoluvystavovatele, kteří s námi na veletrhy rádi jezdí, a troufám si říct, že jich je čím dál tím víc. Letos poprvé je např. hojně zastoupena destinace Šumava západ. V rámci doprovodného programu jsme připravili pro návštěvníky zajímavou soutěž „Putování po Zlaté stezce“. Dálková pěší trasa Zlatá stezka je jeden z našich top produktů, který sdílíme společně s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu a bavorským partnerem. Tím, že ve vedlejším pavilonu má své expozice veletrh Památky, jsme tady letos i s kolegy z oddělní památkové péče, kteří prezentují historické skvosty Plzeňského kraje.
Ilona Šnebergerová, vedoucí oddělení cestovního ruchu Plzeňského kraje
www.turisturaj.cz
Na stánku Ústeckého kraje je zastoupen žatecký chmel, protože svou jedinečností bezesporu patří k rodinnému stříbru Ústeckého kraje. Proto tady zaujímá čelné místo, a navíc se návštěvníci dozví, jaké je využití chmele v domácnosti a vzorek si mohou odnést domů. Během veletrhu mohou návštěvníci ochutnat různé druhy piv, které poskytl žatecký Chmelařský institut a pivovar Žatec. Tím se seznámí s různými chmelovými odrůdami a dozví se, jak se chmel podílí na chuti a vůni piva.
Vladimír Valeš, manažer Chmelařského muzea v Žatci
www.chmelarskemuzeum.cz
Je to pro nás tradice. Jsme tu na každém ročníku Holiday World. Pro nás je tento veletrh hodně významný. Potkáváme se na něm s partnery z hotelů, penzionů a restaurací, kteří náš hotelový a restaurační textil rádi kupují. Přesunutí z Holešovic do Letňan zatím bereme jako provizorní, protože podle nás tento veletrh na výstaviště v Holešovicích tak nějak patří. Ovšem podle reakcí návštěvníků mám pocit, že to takto nevnímají. A je to tu hodně frekventované. Tím, že jsme mezi cestovkami a mezi kraji, náš stánek hned první den navštívilo víc návštěvníků, než loni. Zatím nevíme, jak se to bude vyvíjet ale první den: Hodně dobrý!
Ivan Konečný, oddělení prodeje Česká republiky textilních závodů VEBA
www.veba.cz
Moravskoslezský kraj prochází zásadní přeměnou své image. Je spjata s moderními trendy. Jsme zeleným krajem, a v letošní prapodivné zimě (troufnu si říct) také plným sněhu a lyžařských běžkařských stop. Jsme krajem řady hudebních festivalů a happeningů a světových sportovních událostí. Máme ohromné množství zajímavých technických památek. Veletržní expozice Moravskoslezského kraje na veletrhu Region World má dva hlavní partnery, a to Dolní oblast Vítkovice a Budišov nad Budišovkou s unikátním Muzeum břidlice, které u nich na Odersku založili. Za dva roky budou u Budišova turistům a návštěvníkům zpřístupněny štoly, kde se budou moci nejen seznamovat s tím, jak se těžila břidlice, ale i proplouvat na lodičkách kavernami, které v podzemí po vytěžení břidlice zůstaly.
Jan Krkoška, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje
https://severnimorava.travel
S přestěhováním do Letňan jsem žádnou změnu ani nezaznamenal. V konceptu, kdy se prezentujeme společně se spoluvystavovateli, jsme na Holiday World potřetí. První rok to bylo o přemlouvání a podařilo se nám obsadit asi tak polovinu prezentačních sektorů. Potom se rozkřiklo, že to je dobrá věc. Ode všech, co s námi byli poprvé, jsme totiž měli výborné ohlasy. Loni jsme tak obsadili všechny spoluvystavovatelské sektory. No a letos jsme řadu zájemců museli odmítnout, protože již není prostor. Účast na expozici Prague City Tourism poskytujeme zdarma s veškerým servisem. Spoluvystavovatelé, jako tu například vidíte Pražskou botanickou zahradu, Pražskou zoologickou zahradu, Muzeum hlavního města Prahy, Dopravní podnik hl. m. Prahy, Divadlo na Vinohradech atd., si ale musí zabezpečit personální pokrytí svých vystavovatelských sektorů, a samozřejmě také své informační a propagační materiály.
Petr Slepička, ředitel sektoru turistických služeb Prague City Tourism
www.prague.eu/cs
Střední Čechy na tomto veletrhu představují nové logo „Střední Čechy královské“. Náš kraj si tuto značku zaslouží. Už ve středověku měly střední Čechy veliký státotvorný význam. Čeští králové na jejich území budovali hrady a královská města. Celé střední Čechy jsou protkány královskými cestami. Z toho důvodu jsme se rozhodli pro značku „Střední Čechy královské“.
Mgr. Zuzana Vojtová ředitelka Středočeské centrály cestovního ruchu
www.centralbohemia.cz
Naše očekávání jsou naplněná. Spektrum účastníků veletrhu Region World a jejich množství je určitě zajímavé. Odborná část mezinárodních veletrhů je pro management našeho sdružení vždycky zásadní, protože se v jejím rámci potkáme s lidmi, které my potřebujeme. Konzultujeme záměry a dotahujeme dohody z minulých období, jako je například značka „YES“ spjatá se stejnojmennou návštěvnickou kartou. Značku „YES“ budujeme druhým rokem. Loni se nám ji podařilo podpořit v rámci kampaně, která tu získala veletržní ocenění. Pro letošní rok pokračujeme s jejím rozšířením. Webové stránky, které vznikly pod lavičkou „YES“, jsme dokázali dostat do administrace všech informačních center v destinaci. Tzn. že je nenaplňují pouze Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu, ale také informační centra ze všech částí Jeseníků, Rychlebských hor a masivu Králického Sněžníku.
Tomáš Rak, ředitel Sdružení cestovního ruchu Jeseníky
www.jesenikytourism.cz
Letošní veletrhy cestovního ruchu pořádáme na výstavišti PVA v Letňanech. Jejich přesun do Letňan je profesně dobře. Hned první den jsou na přestěhování super odezvy. Lidé se sice zpravidla bojí změn, a Holiday World byl v Holešovicích léta letoucí, nicméně hned po zahájení byl kongresový sál plný odborných návštěvníků. Rovněž zájem laické veřejnosti je veliký. Prostě se ukázalo, že přesun byl super, a už to tady na veletrzích rezonuje.
Tomáš Kotrč, generální ředitel ABF, a.s.
Návštěvníků je v halách hodně moc. Konference jsou plně obsazené. Dramaturgie doprovodných programů se rovněž ukázala jako dobrá. Jak například 360° Travel Trends s podtitulem Rising Stars aneb kdo utváří budoucnost Česka v cestovním ruchu, tak Media Day ve spolupráci s agenturou CzechTourism nebo zasedání odborné sektorové skupiny cestovního ruchu Enterprise Europe Network – Sector Group Tourism nad Cultural Heritage. Lidé z Enterprise říkali, že na první ročník tak obrovský zájem nečekali, že Praha táhne. Kapacita tohoto worshopu byla týdnem před začátkem veletrhů zcela vyprodaná.
Martin František Přívětivý obchodní a marketingový ředitel ABF, a.s.
www.abf.cz
Nepřehlédněte