Břeclavská společnost Vinicola je od roku 1997 přímým dovozcem světových vín. Začala víny z Chile. Značka Viña Tarapacá, kterou na českém a slovenském trhu výhradně zastupuje, si v Česku i na Slovensku získala značnou oblibu a stala se nejznámější a nejprodávanější značkou chilských vín. Vinicola do své nabídky v dalších letech zařadila vína z Argentiny, Austrálie, Nového Zélandu, USA, Mexika a Libanonu. V roce 2010 založila Vinařství Na Soutoku Karel Průša, produkující špičková moravská vína.
S jednatelem společnosti Vinicola, Břeclav, Ing. Karlem Průšou, CSc., se potkáváme 20. září 2017 na pražských hradbách v restaurantu Bastion. Právě sem – spolu s hlavním sklepmistrem chilského vinařství Viña Tarapacá Sebastianem Ruizem – pozval hosty na oslavu dvou dvacetiletých výročí.
Pane inženýre, proč vaše břeclavská firma uspořádala oslavu v Praze?
Protože řada našich klientů je z Prahy a okolí. Slavíme tu dvacetileté výročí firmy Vinicola jako takové a především pak dvacetileté výročí přítomnosti námi dovážených chilských vín na českém a slovenském trhu. Objemy námi prodaného vína rostou, takže se těšíme na další práci s vínem v Česku a u našich východních sousedů.
Významné postavení české Vinicoly u Viña Tarapacá ilustruje přítomnost Sebastiana Ruize na dnešní oslavě.
Bezesporu. U příležitosti tohoto dvacátého výročí udělala Viña Tarapacá dvě speciální edice vín. Anniversary Cabernet Sauvignon ročník 2015, jehož etiketu zdobí dvacítka, a směs červených vín Blend Series # 1 ročník 2014, které sem pan Ruiz přijel dnes představit.
Nabízíte dovozová vína a pak ještě vaše vína.
Opravdu máme dvojí vína. Dovozová, se kterými jsme začínali, kde hlavní objem dělají chilská vína Tarapacá, a před šesti lety jsme se pak pustili do výroby vysoce kvalitních přívlastkových moravských vín pod značkou Vinařství Na Soutoku. Kousek od nás je soutok Dyje s Moravou, proto jsme našemu vinařství dali tento poetický název.
Název vaší společnosti evokuje produkty, s nimiž obchodoval Brdičkův Limonádový Joe. Proč Vinicola?
Jméno Vinicola jsme zvolili úmyslně proto, že se hodně zaměřujeme na vína z latinsky hovořícího Nového světa, kde jsou vinařství nazývána vinícola nebo viña. Takže žádná limonáda, ale španělsky vinařství.