Menu

Turisté z Asie znovu objevují Česko

07. 08. 2023

krkonose

Japonsko, Tchaj-wan, Jižní Korea nebo Thajsko. Země, pro jejichž obyvatele je Česko velmi zajímavý turistický cíl. A pokud Japonci či Korejci cestují, jsou pro navštívený stát také ekonomicky přínosní, utrácejí totiž víc. Právě na tyto destinace se zaměřily exportní workshopy, které připravuje Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Informují o aktuálních trendech a výhledech na zahraničních trzích. 

I když se počet zahraničních turistů ještě nedostal na úroveň před pandemií covidu-19, vypadá to, že letos do Česka zavítá víc hostů z ciziny než loni. Nárůst je vidět právě u asijských zemí. „Loni k nám z Tchaj-wanu přijelo 13 807 turistů, za 1. čtvrtletí roku 2023 už jsme na čísle 21 278. Z Thajska k nám letos v prvních třech měsících přijelo celkem 2 480 hostů, z Japonska téměř 8 tisíc a z Jižní Koreje cca 35 tisíc,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a ihned dodává: „Je tak zřejmé, že se do Česka turisté z Asie postupně vrací, což souvisí s uvolněním covidových restrikcí a „rozlétáváním“ celého světa, tedy s obnovením či zaváděním přímých leteckých spojení, na kterých intenzivně spolupracujeme s Letištěm Praha. Ať už se jedná o březnové spuštění linky mezi Českem a Jižní Koreou či červencové zavedení pravidelného letu mezi naší Prahou a tchajwanskou Taj-Pejí.“  

„V předcovidovém roce do Česka zavítalo 147 760 Japonců. Loni však jen něco málo přes 22 tisíc, letos za první tři měsíce ale už 7 911. Hosté z Japonska se tedy vracejí, nejčastěji přitom míří do hlavního města. Také rádi navštěvují Jihočeský a Jihomoravský kraj. Věřím, že i výše uvedená letecká spojení povedou k výraznějšímu nárůstu turistů nejen z Tchaj-wanu, ale i nových turistů zejména z jihu Japonska, a to i co se týče návštěv regionů,”
říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Japonsko Štěpán Pavlík a rovněž také on sám sebe ihned doplňuje: „Japonsko je pro Česko nyní významné i kvůli světové výstavě EXPO 2025, která se od 13. dubna do 13. října příštího roku uskuteční v Ósace. Na českém pavilonu budeme spolupracovat, mimo jiné chceme představit české firmy, exportéry, startupy, inovace a technologie a na obou trzích výrazněji rozvíjet MICE segment, tedy kongresový turismus.“ 

Zatímco Japonci loni za osobu a den v Česku utratili 4 441 Kč, u Korejců se jednalo o 4 819 Kč. Ukazuje to, že se i ochota užívat si cestování vrací na úroveň před koronavirovou pandemií. Tehdy Japonci v zemi v srdci Evropy do jednoho cestovatele denně investovali 5 061 Kč, hosté z Jižní Koreje pak 4 819 Kč. Největší propad znamenal rok 2021, kdy činila průměrná útrata Korejců v Česku 1 833 Kč, návštěvníků z Japonska dokonce 602 Kč.

„Podobně to vypadalo i co se týče příjezdů turistů z Jižní Koreje do Česka. Zatímco v předcovidovém roce jich přijelo 387 563, loni to bylo 67 005. Letošní čísla za 1. čtvrtletí jsou povzbuzující, příjezdů bylo už 34 508. Nárůst se dá čeká v souvislosti s dříve zmiňovaným přímým leteckým spojení a pozitivním faktem, že Korejci Česko jednoduše milují,“ říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Jižní Koreu Michal Procházka, a aby sebedoplňování se nebylo málo, dodává: „Korejci se u nás cítí dobře a svobodně, užívají si objevování evropské kultury, vydávají se sem na romantické líbánky aj. Taky milují naše pivo a víno i české speciality jako je zelňačka nebo bramborák.“ 

„Větší zájem o Česko nyní zaznamenáváme zejména na indonéském, thajském a malajském trhu. Například v Indonésii roste počet žádostí o turistická víza do Česka“ říká ředitel zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro jihovýchodní Asii a Čínu Lukáš Pokorný, a ani on nezůstává svým předřečníkům nic dlužen a tak rovněž podotýká: „Proto jsme mimo jiné pro zástupce cestovních kanceláří v Hong Kongu, Thajsku a Indonésii letos uspořádali roadshow, abychom je seznámili s aktuální nabídkou Česka a propojili je s českými partnery. Česko představíme i na veletrzích ITB v čínské Šanghaji a ITB Asia v Singapuru.“

Workshopy a další aktivity v Asii CzechTourism vyvíjí nejen s cílem prezentovat Česko a přilákat do země co nejvíc turistů. Spolupráce, kterou Česká centrála cestovního ruchu nabízí tuzemským podnikatelům v kontextu s asijskými trhy, podporuje jejich působení a byznys v zahraničí. Další workshopy, které CzechTourism uspořádal či plánuje, se týkají Španělska a Latinské Ameriky, USA a Velké Británie a Blízkého východu a Indie. 
Připravila Štěpánka Filipová, foto archiv CzechToursim.

www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com

skinny brunette undressing strip unclothed desi bhabhi Perverted Stepdad Fucks Stepdaughter April Reid Wearing Mini Dress indian priya papa kitchen fuck in hindi


Archiv