Travelfest a Travelcon, úspěch mezi laiky i odborníky
19. 04. 2018
Slova chvály a uznání z řad široké laické i odborné veřejnosti udělala symbolickou tečku za letošním druhým ročníkem nejvýznamnějšího jihočeského veletrhu cestovního ruchu Travelfest 2018. Ten spolu s konferencí Travelcon 2018 pořádala od čtvrtka 12. do soboty 14. dubna v pavilonech Z a T2 na českobudějovickém výstavišti Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR). Největším lákadlem letošního Travelfestu byl nepochybně obří, více než jeden a půl tunový, dort s motivy jihočeských památek, který bude ve spojení s veletrhem zapsán do České knihy rekordů. První ocenění kvalitní práce celého jihočeského destinačního managementu zazněla již při jeho slavnostním nakrojení z úst jihočeské hejtmanky Ivany Stráské a její středočeské kolegyně Jaroslavy Pokorné Jermanové. „Jižní Čechy se mimo jiné díky skvělé práci Jihočeské centrály cestovního ruchu dostaly v žebříčku návštěvnosti na druhé místo za Prahu a Středočeský kraj, což je pro nás skvělou vizitkou,“ uvedla hejtmanka Stráská. Hejtmanka Jermanová pak v této souvislosti vyzdvihla především vysokou úroveň spolupráce Jihočechů a Středočechů v oblasti cestovního ruchu. Podle manažerky veletrhu Kláry Kaštylové navštívilo Travelfest celkem přibližně osm tisíc lidí a prezentovalo se zde sedmdesát vystavovatelů. Dort návštěvníci snědli do posledního kousku, což ostatně bylo i cílem organizátorů akce. Letošní ročník se stejně jako loňský premiérový nesl v duchu „Jižních Čech pohodových“.Ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Jaromír Polášek připomněl, že svou úrovní, zdařilým a velmi pozitivně hodnoceným loňským prvním ročníkem, se Travelcon zařadil do kalendáře význačných tuzemských odborných konferencí věnovaných turismu. „Vynikající ohlasy měl už loňský premiérový ročník. Po úspěchu letošního pokračování si jsme jisti, se Travelcon a Travelfest stává novou jarní jihočeskou výstavní a kongresovou tradicí,“ zdůraznil inženýr Polášek. „Vysoce ceněná je také spolupráce organizací působící v cestovním ruchu v kraji, což mimo jiné řadí jižní Čechy mezi TOP destinace České republiky,“ doplnil předseda Destinační společnosti Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný. V rámci letošního Travelconu předstoupilo před 270 registrovaných účastníků konference z celé České republiky během dvou dnů 46 expertů z různých oborů souvisejících s cestovním ruchem a marketingem. Organizátoři připravili mimořádně atraktivní program, který zájemcům, podnikajícím například v turismu, hotelnictví a gastronomii nabídl nové pohledy v oboru. Cenné zkušenosti zde mohli získat i provozovatelé infocenter či zástupci měst a obcí nebo různých spolků. Program byl rozdělen do pěti hlavních témat: business v cestovním ruchu, kvalitní služby a personál, mimosezóna, média a marketing a památky. O své zkušenosti se s účastníky Travelconu podělila například Osobnost cestovního ruchu 2014 Nora Dolanská, která vedla Pražskou informační službu a poslední rok i Středočeskou centrálu cestovního ruchu. Vlastní osvědčené postupy v reklamě například při propagaci měst nabídl Jan Jelínek, kreativní ředitel agentury B&T. Benefitům vznikajícím ze vzájemné spolupráce mezi subjekty v oblasti cestovního ruchu se věnoval senior manažer pro oblast regionálního rozvoje a cestovního ruchu společnosti CE-Traffic Ondřej Špaček. Ředitel odboru regionálního partnerství a vztahů B2B agentury CzechTourism Aleš Pangrác představil plány národní turistické centrály pro roky 2018 - 2020. A tak by bylo možné pokračovat. „Už druhým rokem se organizátorům Travelconu daří získávat nejvýznamnější odborníky v oboru. Jejich sdělení jsou velice inspirativní a všichni, kteří se konference z různých důvodů neúčastní, o hodně přicházejí. Kvalita nabízených přednášek, diskusí a prezentací, je mimořádně vysoká a skladba osobností i témat výjimečná,“ zhodnotila program konference mluvčí společnosti Jihočeské letiště České Budějovice Martina Vodičková. Travelcon nabídl také prostor pro setkání s mnoha partnery a poskytl spoustu nových informací z regionu. Ukazuje se, že Travelcon není jen regionální událostí, ale že slouží také partnerům ze sousedních regionů, i zahraničních, jako důležitá diskusní platforma. Navíc kvalita přednášek a prezentací snese srovnání s nejvýznamnějšími mezinárodními akcemi věnovanými profesionálním otázkám turismu „Každá profesionálně řízená turistická destinace by měla mít podobnou odbornou platformu, podobné diskusní fórum. To je cesta správným směrem,“ reagovala marketingová manažerka Hornorakouské centrály cestovního ruchu Jitka Zikmundová. O tom, že se Travelcon již natrvalo zapsal do kalendáře významných akcí svého druhu v ČR, nepochybuje majitel cestovní kanceláře IncoCzechTravel Prague Jan Opatrný, který se zúčastnil obou ročníků konference. „Jsou zde velice kvalitní přednášející i témata, k nimž se lze dostat z regionálního prostředí velmi obtížně, pokud vůbec. Je proto nutné ocenit práci pana ředitele Poláška a jeho týmu, který se do organizace takovéto akce pustil,“ řekl Jan Opatrný. Za mimořádně prospěšné označila informace načerpané v Českých Budějovicích projektová manažerka Turistické oblasti Zlínsko-Luhačovicko Dana Müller. „Byla jsem zde už loni a vrátila jsem se, protože jde o velmi inspirativní odbornou akci. Každý z účastníků si osad odveze celou řadu nových poznatků, zkušeností a informací, které lze následně aplikovat v domácím prostředí. Inspirace je jedním slovem to hlavní, co mě sem znovu po roce přivedlo,“ konstatovala Dana Müller. Jedničku by dal konferenci i kreativní ředitel agentury B&T Jan Jelínek, který patří v oblasti cestovního ruchu k velmi uznávaným odborníkům. „Akce jako Travelcon jsou nesmírně důležité, protože lidé pracující v cestovním ruchu třeba v Praze, nebo na mezinárodní úrovni, mají nepřebernou škálu možností dalšího vzdělávání, v krajích ale tolik možností není. A zde se děje to, že lidé, kteří vytvářejí zážitky v regionech, mohou získat informace na mezinárodní úrovni přímo doma. Dozvědí se, jak se co dělá v zahraničí, jaké jsou zkušenosti, nové trendy, postupy a podobně. Je to nejen inspirativní, ale i velmi motivační prvek k dalšímu profesnímu rozvoji,“ poznamenal Jan Jelínek. Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje na www.jiznicechy.cz. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism včetně jejích zahraničních zastoupení a komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů. Připravil Ondřej Flemr.
Myslíte si, že se v zimě v lázních nic neděje? Neplatí to pro Lázně Luhačovice, kde si můžete za zvýhodněné ceny užívat wellness a léčebné pobyty plné...