Agentura CzechTourism představila vítězné snímky soutěže Tourfilm 2021, do které se letos přihlásila celkem stovka krátkých tuzemských i zahraničních videí propagujících Českou republiku. Porota, ve které zasedli mimo jiné i ředitel Febiofestu Kamil Spáčil a ředitelka Zlín Film Festivalu Jarmila Záhorová, udělila hlavní ceny snímkům: Adolf Loos Plzeň destinační společnosti Plzeň-TURISMUS v národní části a britskému snímku The Gift of Travel Ryana Halla v mezinárodní části.
„V roce 2018 mě moje přítelkyně Emma překvapila úžasným výletem do Prahy. Jako vždy jsem si s sebou sbalil kameru, a nakonec jsem natáčel celý čtyřdenní výlet. Snažil jsem se zachytit veškerou naši zábavu, památky i výběr piv, které jsme měli možnost ochutnat v tomhle úžasném městě. Takže když jsem viděl oznámení o soutěži pro Tourfilm, přihlásil jsem se. Teď se už nemůžeme dočkat, že se brzy vrátíme zpět do České republiky a prozkoumáme nová místa,“ řekl Ryan Hall, vítěz mezinárodní části soutěže Tourfilm.
Vítězná videa (i čestná uznání) získají medializaci v marketingových aktivitách agentury CzechTourism. Národní snímky se objeví mimo jiné na cestovatelském portálu Kudy z nudy a jeho facebookovém profilu. Snímky zahraničních turistů využije agentura na stránkách www.visitczechrepublic.com i na sociálních sítích zahraničních zastoupení CzechTourism. Objevit by se v případě příznivé epidemiologické situace měly i na partnerských filmových festivalech (Mezinárodní festival outdoorových filmů, Zlínský filmový festival, Ji.hlava). Vítěz mezinárodní části navíc získá možnost navštívit Českou republiku a v rámci „influencer tripu“ mu agentura CzechTourism připraví program na míru, aby mohl z návštěvy vzniknout další mediálně působivý obsah pro propagaci České republiky.
„Tourfilm byl skvělý koncept v době, kdy začínal. Šlo o festival, který zprostředkovával zážitky z cestování na místa, která v té době byla zcela nebo téměř nedostupná. Po padesáti letech je ale situace diametrálně odlišná – svět je, když pomineme současnou epidemiologickou situaci, cestovatelům otevřený, zrychlila se výměna informací, do destinací zvou videa, filmy, internetové vyhledávače. Zásadní změna z festivalu v Karlových Varech do online soutěže nám umožní přizpůsobit nabídku poptávce a náklady srazit na desetinu oproti původnímu konceptu“, komentuje změnu Tourfilmu ředitel agentury CzechTourism Jan Herget.
Soutěž agentura CzechTourism vyhlásila na počátku letošního roku, videosnímky v délce max. 3 minut přitom sbírala v krajích České republiky (u organizací destinačního managementu) i u mezinárodních cestovatelů (pomocí akvizice svých zahraničních zastoupení). Do národní části soutěže bylo přihlášeno 47 videí a do mezinárodní části soutěže přihlášených 53 videí z 12 zemí. Předsedou odborné poroty, která ve dvou kolech vybrala finalisty a následné vítěze, byl ředitel Febiofestu Kamil Spáčil. Porotu doplnila i ředitelka Zlín Film Festivalu Jarmila Záhorová, zakladatelka odborné komunikační agentury pro cestovní ruch COT group Eva Frindtová a další.
VÝSLEDKY SOUTĚŽE
Národní soutěž
Hlavní cena snímek Adolf Loos Plzeň: Vydejte se za osudy unikátních interiérů, nominovaný Plzeň – TURISMUS, režie Jaroslav Kratochvíl, produkce Studio Petrohrad a Frame Films. Jedná se o ukázku ze vznikajícího filmu Pohodlné století o Loosových interiérech v Plzni. Do technicky ojedinělého snímku se podařilo promítnout nejen unikátní architektonickou hodnotu realizací od tohoto světoznámého architekta, ale i jejich poválečnou historii a osudy jejich původních obyvatel. https://youtu.be/SScM6gRQB0s
Čestné uznání snímek Luhačovice – Tady pramení zážitky, nominovaný o.p.s. Luhačovické Zálesí, režie Pavel Vrága, produkce AB reklamní manufaktura. https://www.youtube.com/watch?v=sdA3fiUcWKQ