Návštěvnost cestovatelského portálu agentury CzechTourism www.kudyznudy.cz dosáhla vloni rekordních 18,8 miliónů návštěv (meziroční nárůst o 4 %) a překonala rekordní návštěvnost roku 2019. Počet uživatelů se zvýšil na 9,2 miliónů (meziroční nárůst o 7 %). Ztrátu osmi miliónů vstupů z upoutávek a detailů akcí nahradila redakce během lockdownu tipy na výlety do přírody a tematické vycházky. Na začátku července nabídl portál také platformu ke stahování lázeňských voucherů. Ty si v loňském roce stáhlo přes 161 tisíc uživatelů. Tato podpora lázní pokračuje až do 30. 6. 2021.
„Koronavirový rok prakticky zastavil konání akcí, které návštěvníci na Kudy z nudy pravidelně vyhledávali. Hlavní zájem se přesunul na tipy na zajímavé vycházky, výlety do přírody a volně přístupné památky. Návštěvnosti pomohla kampaň #světovéČesko, během které redakce publikovala více než dvě stovky článků o místech v Česku, která se podobají světoznámým protějškům i platforma pro stahování lázeňských voucherů,“ hodnotí loňský rok Jan Herget ředitel CzechTourism. „Loňskou novinkou je týdenní newsletter Kudy z nudy a vylepšená mobilní aplikace Kudy z nudy – Tipy na víkend, kterou dnes používá přes padesát tisíc Čechů. Naším cílem je jejich počet do konce letošního roku minimálně zdvojnásobit,“ doplnil.
Kudyznudy.cz je stěžejním nástrojem agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu. Facebookový profil Kudy z nudy má aktuálně přes pět set tisíc fanoušků, profil na Instagramu více než osmdesát pět tisíc sledujících. Podle společného průzkumu společnosti IPSOS a agentury CzechTourism zná cestovatelský portál Kudy z nudy 87 % Čechů a každý druhý na něm hledá inspiraci, když plánuje dovolenou nebo výlet po České republice. Znalost i sledování portálu Kudy z nudy je ve srovnání s podobnými portály v Česku jednoznačně nejvyšší. Graf návštěvnosti webu z GA:
Na Facebooku patřily k nejúspěšnějším tématům například červencový příspěvek Nejlepší písečné pláže aneb doma jako u moře nebo listopadový příspěvek s tipy na návštěvu skalních hrádků. Na Instagramu Kudy z nudy nejvíce táhla naučná stezka Lesem Království a skalní útvar Ďáblova prdel.
Nejvyhledávanější aktivity portálu na www.kudyznudy.cz za rok 2020 – top 10:
Zajímavost Film režiséra Jiřího Vejdělka Poslední aristokratka přivedl na portál Kudy z nudy v prvních dnech roku 2021 více než 100 tisíc uživatelů. Ti vyhledávali informace o smyšleném rodu Kostků a filmových lokacích (především zámky Lemberk, Buchlovice, Rájec nad Svitavou, Jaroslavice a Milotice). Největší příliv zájemců o filmové lokality zaznamenal portál Kudyznudy.cz ve večerních hodinách 1. 1. 2021, kdy film uvedla v televizní premiéře Česká televize a přetrvával i během víkendu 2. a 3. ledna 2021. Zájem o informace o rodu Kostků překonal i novoroční ohňostroje, dříve novoroční top obsah. Připravila Ivana Vejvodová.