Související články
V Koreji cestování do Česka propaguje reality show Účastníci zájezdu
Za účelem neobvyklé propagace turistických destinací České republiky vznikl v Koreji zábavný program televize JTBC Účastníci zájezdu....
16. 10. 2017
12. 04. 2023
Téměř 72 % Rakušanů letos plánuje cestu do zahraničí. Klíčovou roli v tom hraje gastronomie. Víc než 73,1 % rakouských turistů má totiž návštěvu restaurace jako nejčastější aktivitu na dovolené v cizině, následuje koupání (72,3 %) a prohlídka památek (64,4 %).
Rakušané se do zahraničí chystají hlavně v září (44,2 %) a v letních měsících, tedy od června do srpna. I když podle průzkumu Asociace národních agentur Corps Touristique preferují pobyt u moře (63,4 %), zajímají je také města (43,8 %), wellness (29,7 %) a kultura (27,7 %). Až na moře má tak Česko pro rakouské turisty velký potenciál. Ukázat se může například s dubnovým otevřením Pilsner Urquell Beer Experience v Praze, květnovým zahájením lázeňské sezóny nebo na festivalech vážné hudby, které se stejně jako lázně a wellness nacházejí a konají v celém Česku.
„Rakousko loni bylo 7. nejsilnějším zahraničním zdrojovým trhem pro Česko. V našich hromadných ubytovacích zařízeních našlo dočasný domov 264 226 rakouských turistů, což znamená o 76,16 % hostů víc než v roce 2021. Dostali jsme se tak na čísla z let 2015 a 2016,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Rakušané u nás už několik let v průměru tráví 2,93 nocí. Nejvíc, zhruba polovina z nich, jezdí do Prahy, dalších cca 30 % pak do Jihomoravského a Jihočeského kraje. Zájem o Česko samozřejmě podporujeme všemi dostupnými prostředky, mimo jiné tamním obyvatelům představujeme – i s ohledem na rovnoměrné rozložení cestovního ruchu, tj. udržitelnost – neobjevené skvosty. Tedy krásná a na turisty připravená místa, o kterých se zatím moc neví, přitom rozhodně stojí za návštěvu.“
I když při cestování do zahraničí Rakušané v současné době nejvíc jezdí autem, čím dál tím důležitější roli hraje železnice. Z veřejně dostupných informací vyplývá, že jízda vlakem je 30krát šetrnější k životnímu prostředí a zpravidla výhodnější také ekonomicky. Což je pro Rakušany, které trápí inflace a ceny energií, další z motivačních faktorů pro volbu dopravního prostředku. Na cestu se víc, než polovina obyvatel Rakouska vydává individuálně, ze sociálních sítí je nejvíc inspirují videa na YouTube, mezi systémy pro rezervaci ubytování vede Booking.com.
„Rakušané využívají železnici nejvíc ze všech států Evropské unie. V Evropě je v cestování vlakem předčí jen Švýcaři, ve světovém žebříčku, co se týče železnice jako klíčového dopravního prostředku, drží Rakušané 3. místo. V roce 2021 rakouské dráhy odbavily 322,9 milionů cestujících. Pro srovnání: České dráhy evidují cca 121,7 milionů cestujících ročně,“ říká ředitel zahraničního zastoupení CzechTourismu pro Rakousko Roman Hrdina a dodává: „Pro Rakušany je ekologičtější způsob cestování velkým tématem, na udržitelnost turisté z této země slyší a velmi na ni dbají. Vždyť zatímco v Česku, které je zhruba stejně tak velké jako Rakousko, jedna průměrná cesta vlakem znamená 49 km, v Rakousku jde o úctyhodných 244 km. I toto v CzechTourismu zohledňujeme, když prezentujeme Česko v zahraničí. Odpovídala tomu i akce pro novináře, kterou jsme uspořádali v Praze.“
Pražské akce CzechTourismu na téma urban life style a gastronomie se zúčastnil i velvyslanec Česka v Rakousku Jiří Šitler. Součástí programu byl mimo jiné kulinářský kurz, kde se ukázala jak gastronomická spojitost Česka a Rakouska díky společné historii, tak odlišnosti. Proto se vařila bramborová polévka, svíčková omáčka a lívanečky. V pražských Holešovicích se účastnicí podívali na originální multifunkční využití někdejších jatek, také do galerie Dox či Veletržního paláce. Pomyslnou tečkou byla návštěva farmářských trhů na Náplavce mezi Palackého náměstím a Výtoní a foodmarketu Manifesto Anděl, který už úspěšně funguje například v Berlíně a plánuje se rozšířit do dalších evropských měst. Během pracovního setkání zazněly také aktuální informace i to, co se chystá do budoucna, v projektu na podporu české gastronomie Czech Specials.
Připravila Štěpánka Filipová.
www.czechspecials.cz
www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com
Související články
Za účelem neobvyklé propagace turistických destinací České republiky vznikl v Koreji zábavný program televize JTBC Účastníci zájezdu....
16. 10. 2017
Nepřehlédněte