WhatsApp a aerolinky KLM Royal Dutch Airlines zahájily unikátní test nové služby v aplikaci WhatsApp. KLM nyní nabízí svým zákazníkům po celém světě potvrzení rezervace, oznámení o check-inu, obdržení letenky, aktualizaci stavu letu a kladení otázek v 10 různých jazycích prostřednictvím oficiální aplikace WhatsApp Business. KLM je jedna z prvních společností a vůbec první letecká společnost na světě s ověřeným obchodním účtem WhatsApp.
Spolu s malým počtem společností zkouší WhatsApp testování způsobů, jak by mohly firmy komunikovat se svými zákazníky prostřednictvím této aplikace. WhatsApp chce vytvořit výhody pro obě strany, pro firmy a jejich zákazníky, se kterými se setkávají v každodenním životě. K tomuto účelu společnost WhatsApp vytvořila obchodní řešení, které slouží firmám, jako je KLM a umožňuje jim rychlý a osobní kontakt se svými zákazníky. Zavedení již začalo v omezeném počtu zemí a služba bude v nadcházejících dnech a týdnech stále více dostupná.
„Jsem velmi pyšný, že KLM je první letecká společnost na světě s ověřeným účtem WhatsApp. Toto jedinečné partnerství zdůrazňuje naši pozici průkopníka v letectví. Chceme být tam, kde se nacházejí naši zákazníci a vzhledem k tomu, že se jedná o miliardy uživatelů, musíme mít účet na WhatsApp. S ověřeným účtem nabízíme našim zákazníkům po celém světě spolehlivou cestu k obdržení letových informací a kladení otázek 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Je to další velký krok v naší strategii spolupráce v oblasti sociálních médií,“ řekl Prezident a CEO společnosti KLM Pieter Elbers
Letecké informace o KLM jsou snadno dostupné prostřednictvím ověřeného účtu WhatsApp
KLM nabízí letové informace svým zákazníkům prostřednictvím ověřeného obchodního účtu WhatsApp. Ten usnadňuje přístup k informacím, které se díky této službě nachází na jednom místě. Informace jsou dostupné jak z letiště nebo z domu, tak i pokud jste právě na cestě. Mimo jiné mohou zákazníci prostřednictvím služby WhatsApp přímo kontaktovat agenty sociálních médií společnosti KLM, a to prakticky kdykoliv. Služba je k dispozici zákazníkům, kteří si rezervují letenky nebo se přihlásí přes KLM.com a zvolí volbu pro příjem informací přes WhatsApp.
Zprávy jsou zabezpečené tak, aby je mohli číst pouze zákazníci a KLM. Nikdo jiný, ani WhatsApp k nim nemá přístup. Zákazníci mohou snadno rozpoznat ověřené firmy pomocí oficiální aplikace WhatsApp Business. Vedle kontaktního jména KLM uvidí zeleně zaškrtnutý symbol.
Od roku 2009 získala společnost KLM pověst průkopníka v oblasti služeb a kampaní v sociálních médiích. KLM má více než 25 milionů fanoušků a sledujících na různých platformách sociálních médií. Prostřednictvím těchto kanálů společnost KLM dosahuje přes 100 000 zmínění každý týden, z čehož 15 000 představují otázky nebo poznámky. Ty jsou osobně zodpovězeny 250 servisními agenty, kteří tvoří největší specializovaný tým na sociální média na světě. Na stránkách Facebook, Messenger, Twitter, LinkedIn, WeChat a KakaoTalk (korejština) společnost KLM nabízí svým zákazníkům nepřetržitý kontakt v 9 jazycích: v holandštině, angličtině, němčině, španělštině, portugalštině, francouzštině, čínštině, japonštině a v korejštině. Během pracovních hodin společnost KLM nabízí také služby v italštině. Společnost KLM byla první leteckou společností na světě, která nabídla svým zákazníkům možnost přijímání letových dokumentů a aktualizací stavu letu prostřednictvím aplikace Messenger, Twitter a WeChat.