Související články
Mezi cizinci u Vltavy převládali Němci, Rakušané, Britové a Američané
Mezi zhruba 1,6 miliónu cizinců, kteří loni od 1. dubna do 31. října navštívili oblast podél celého toku řeky Vltavy, bylo nejvíce...
29. 10. 2019
19. 06. 2019
S generálním ředitelem CzechTourism Janem Hergetem se potkávám u příležitosti inauguračního letu společnosti United Airlines z Prahy do Newarku. Pane řediteli, jaký význam mají přímá letecká spojení s Českou republiku pro propagaci naší země v zahraničí?Velký. Přímé lety z jakékoliv zahraniční destinace jsou pro výkonnost tržní platformy cestovního ruchu a pro kladnou platební bilanci Česka velice důležité. Turistům výrazně zkracují časovou náročnost cest do České republiky. Díky takovémuto přímému spojení s pražským letištěm tu turisté zůstávají minimálně o noc déle. Prodlužuje se tím délka jejich pobytu v České republice, a na našem území utratí víc peněz. Co se propagace týče, zahraniční zastoupení agentury CzechTourism se zásadním způsobem zasloužilo o zavedení této přímé linky. Aktivně jsme lobovali na americké straně za poptávku po ní. Jsme si vědomi, že přímá letecká spojení s naší zemí, zejména na dálných asijský trzích a ve Spojených státech, jsou stěžení pro úspěšné prosazování hospodářských zájmů České republiky v globální konkurenci cizích turistických destinací.
Když jsem studoval na univerzitě v USA, tak jsem spolubydlícímu ukázal obrázek Pražského hradu. Jeho reakce byla:WOW! To musí být originál zámku v Disney Worldu.“ Pane řediteli, naše bohatá historie je jedním z pilířů marketingové kampaně CzechTourismu „Land of Stories.“
Ano, Českou republiku propagujeme jako zemi příběhů. Snažíme se, aby turisté poznali naši historii a nezůstali jen u rychlé návštěvy hlavního města. Naší cílovou skupinou jsou tedy turisté, kteří si nepřečtou jen název knihy, ale mají zájem ji otevřít a nechat se okouzlovat krásami Česka. Významně nám v tom pomáhá Praha jako vstupní brána a inspirace turistů pokračovat do regionů. Krásnou ukázkou je Český Krumlov v jižních Čechách. Zde se podařilo zajistit dostatek turistů. Nejde tam jen o přilákání nových, ale o řízení jejich toku. O maximalizaci benefitů pro místní obyvatele a podnikatele. Smysluplný turismus přináší lidem benefity a nikoli vyšší ceny či přeplněné ulice. Právě CzechTourism se zasazuje za to, aby cestovní ruch přispíval ke zvýšení kvality života v daném místě. To je náš cíl.“
S Janem Hergetem hovořil Matouš Kainc.
Související články
Mezi zhruba 1,6 miliónu cizinců, kteří loni od 1. dubna do 31. října navštívili oblast podél celého toku řeky Vltavy, bylo nejvíce...
29. 10. 2019
Nepřehlédněte