Související články
Krajinou dvojího nebe provede cykloturisty stezka Lužnice
Poznat Třeboňsko, krajinu dvojího nebe, je prý nejlepší ze sedla jízdního kola.
15. 08. 2020
08. 11. 2017
Do hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) v Česku přijelo za první tři čtvrtletí celkem 7,8 milionu zahraničních turistů, což bylo o 10 procent více než ve stejném období předchozího roku. Vyplývá to z dat, která ve středu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
„Nárůst příjezdu zahraničních i domácích turistů v regionech České republiky je potěšující. Zvýšení zájmu o méně turisticky exponovaná místa bude propagovat mimo jiné program Ambasador, v jehož rámci budou slavné osobnosti, jejichž jména rezonují na zahraničních trzích, zvát do svého rodiště,“ uvádí ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Největší nárůst zaznamenaly statistiky u turistů z Číny (+44 %), Ruska (+41 %) a Korejské republiky (31 %). Dvouciferný meziroční nárůst si dále připsaly Nizozemsko, Izrael, Tchaj-wan, Švédsko a Ukrajina. Rostly také příjezdy ze sousedních zemí a většiny dalších evropských i zámořských trhů. Českých turistů přijelo za první tři kvartály roku 2017 do hromadných ubytovacích zařízení celkem 8 milionů, což představuje meziroční nárůst o 9,4 procenta. K rostoucímu počtu příjezdů přispěly také marketingové aktivity agentury CzechTourism. Nárůst čínských turistů do dalšího období podpoří otevření nové linky Praha – Sian, agentura připravila rozšířené marketingové aktivity pro Indii – rostoucí trh s vysokým potenciálem pro incoming, který za první tři čtvrtletí roku 2017 vykázal meziroční nárůst o 25,4 % - i Izrael a teritorium GCC.
„Dvacetiprocentní nárůst turistů ze Spojených arabských emirátů potvrzuje naši predikci o významu tohoto trhu do budoucna. Turisté z tohoto trhu, kteří slyší na nabídku lázeňství a tzv. „medical turismu“ vyhledávají v České republice i přírodu a památky, které kombinují s nákupy luxusního zboží,“ komentuje ředitelka zahraničních zastoupení agentury CzechTourism Klára Vysloužilová. Regiony České republiky jsou silně propagovány mimo jiné na jihokorejském trhu, ale i v rámci tzv. „blízkých trhů“, tedy např. v sousedních zemích.
Nárůst zaznamenaly i evropské trhy, pro švédské turisty se dokonce Česká republika stala top trendy destinací, kdy je patrný odklon Švédů od dovolené na pláži k městskému turismu. „Nizozemci aktuálně hledají levnější alternativu k oblíbenému Španělsku a Francii, kterou Česká republika určitě je. Významnou roli hraje také bezpečnost a to především pro rodiny s dětmi. Česká republika je u Nizozemců oblíbená především díky přírodě, příležitostem k aktivní dovolené v zimě i létě /hory, kemping/ a samozřejmě cenovou dostupností. Navíc mají Holanďané stále větší povědomí o stále se zlepšující kvalitě služeb,“ dodává ředitelka zahraničního zastoupení pro Benelux Petra Koorn Palečková.
„Do vývoje příjezdového cestovního ruchu se během prvních tří čtvrtletí roku promítla řada ekonomických i politických faktorů. Významnou roli sehrála bezpečnostní problematika, kdy Česko dokázalo marketingově využít image bezpečné turistické destinace. Projevila se také konsolidace ruského trhu, který se po krizi v důsledku sankcí a propadu rublu vrací ke svým dřívějším hodnotám. Z politických faktorů významně ovlivnilo cestovní ruch především prohlubování politických a hospodářských vztahů s Čínou, pro kterou se Česko stává velmi atraktivní destinací,“ komentuje výsledky ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism Markéta Vogelová.
Připravila Michaela Klofcová.
Související články
Poznat Třeboňsko, krajinu dvojího nebe, je prý nejlepší ze sedla jízdního kola.
15. 08. 2020
Nepřehlédněte