Související články
Podzim se blíží. Jak se připravuje Koruna Vysočiny na nadcházející část roku?
02. 09. 2021
Letošní turistická sezóna nekončí. Úkolem destinačního managementu Koruny Vysočiny je strategické řízení cestovního ruchu. „Našim cílem je regulovat cestovní ruch v duchu udržitelného rozvoje. V praxi to znamená, že spojujeme nabídku s poptávkou a snažíme se jí rozložit v čase a na celém území.“ popisuje aktivity kanceláře ředitelka Koruny Vysočiny Oľga Königová. A to, že podzim je opravdu výzva, ví každý, kdo v cestovním ruchu pracuje. Přesto, že se Vysočina stává oblíbenou destinací Čechů a její popularita neustále roste, se bude chleba lámat na podzim. Pro mnohé provozovatele turistických atrakcí sezóna končí, ale pro ubytovatele je toto roční období opravdovou výzvou. Naplnit svou kapacitu i v podzimních měsících je těžší a obzvláště, kdy se vytratila poptávka od firemní klientely. O to větší úsilí a podpora musí přijít ze strany měst, obcí a destinací. „Abychom podpořili prodloužení sezóny, připravila Koruna Vysočiny podzimní kampaň na sociálních sítích, propagaci prostřednictvím inzerce v lifestylových časopisech, spolupráci s influencery, či spolupráci s rádii v pravidelných rubrikách tipy na výlet.“ vysvětluje Oľga Königová.
Zdánlivě nesouvisející činnosti Koruny Vysočiny, jako je vzdělávání pracovníků v cestovním ruch, má svůj velký podíl plánování šetrného cestovního ruchu. Kromě toho, že se podporou vzdělávání snaží zvýšit kvalitu služeb, pomocí těchto aktivit regulují také cestovní ruch v krajině. „Vytipováváme místa, které nejsou tolik navštěvované, abychom odklonili pozornost turistů od míst, které jsou plnější anebo nejsou na vyšší návštěvnost zatím připraveny. Jedním z pomocných nástrojů takovéhoto plánování je i tvorba prezentačního spotu, který bude umístěn na recepcích hotelů, penzionů a informačních centrech v regionu. Video představuje Korunu Vysočiny trochu jinak, a částečně tak supluje práci na recepcích ubytovatelů. Častým problémem s ohledem na přeplněnost míst jsou i nedostačené informace právě ubytovatelů, kteří standardně nabízí turistům ty stejná místa, což se může pozorovat pak v terénu. Dalším našim cílem je také prodloužení pobytu turistů v oblasti, nebo jim přinejmenším ukázat, že Vysočina je skvost, který neobjeví během víkendu.“ doplňuje Oľga Königová.
Připravila Oľga Königová, foto Martin Dolinský.
www.korunavysociny.cz
Nepřehlédněte
Vyšehrad oživí kultura, turismus i kongresy
Kongresové centrum Praha, Národní kulturní památka Vyšehrad a Prague City Tourism uzavřely memorandum o spolupráci.
19. 04. 2021