Již devátým rokem se pod kulatým logem Czech Specials prezentují restaurace, které úspěšně prošly certifikačním procesem a které se nestydí za tradiční české speciality, naopak, jsou na tyto jedinečné pokrmy právem hrdé a nabízejí je svým hostům.
Projekt Czech Specials se samozřejmě stále vyvíjí a reaguje na náměty a připomínky odborné veřejnosti. Od srpna tohoto roku nastalo proto v projektu několik změn. Hlavní a velmi důležitou změnou je, že byla do podmínek pro certifikaci navrácena povinnost pro ty restaurace, které chtějí být certifikovány, zařadit na svůj jídelní lístek minimálně jednu polévku a dvě hlavní jídla z receptů schválených jako Czech Specials. Zájemci je najdou na www.czechspecials.cz/recepty. Receptury byly rozšířeny o regionální speciality, takže na webu Czech Specials si restaurace mohou vybrat pro svůj jídelní lístek ze 135 receptů a další české speciality budou postupně přibývat. Další novinkou je, že administraci celého projektu od Asociace hotelů a restaurací České republiky převzala Asociace kuchařů a cukrářů ČR, které je téma kvalitní české kuchyně blízké a ráda by ho dále rozvíjela. V současné době má platnou certifikaci 92 restaurací z celé republiky a dalších několik desítek projevilo zájem o certifikaci požádat nebo si certifikaci v tomto roce obnovit. Restaurace, které se do tohoto projektu přihlásí, mají možnost zatraktivnit svoji nabídku, zapojit se do marketingových aktivit a propagovat tak svoji restauraci nejen doma, ale i v zahraničí. Projekt má zajímavé webové stránky, informace o české gastronomii najdou zájemci i na facebookovém profilu Czech Specials.
Kontakt na manažerku projektu Czech Specials Asociace kuchařů a cukrářů ČR Bc. Marii Horníkovou:
Gastronomický projekt Czech Specials vznikl jako reakce na zvýšený zájem o kulinářskou turistiku ve světě a jeho hlavním cílem je podpořit atraktivitu České republiky a jejích regionů. Cílem je přes jedinečnou českou gastronomii přiblížit různé turistické destinace a představit zahraničním i domácím turistům naše kulinářské speciality. Czech Specials je zároveň certifikační značkou, která stvrzuje, že hosté v certifikovaných restauracích dostanou tradiční české pokrmy v odpovídající kvalitě. Tento projekt je partnerským projektem agentury Czech Tourism, Asociace hotelů a restaurací ČR a Asociace kuchařů a cukrářů ČR. Připravila Maria Horníková, foto CzechTourism.