Zhruba před rokem Všudybyl přinesl informace o softwaru KLID minimalizuje rizika při správě majetku, jako jsou řešení pokut za propadlé revize, neproplacení pojistných událostí kvůli nedodržení zákonných povinností, nečekané výdaje a chaos v dokumentaci. Informační systém KLID vyvinula společnost EASY FM, která letos přišla s dalším obdobně užitečným produktem – mobilní aplikací zaměřenou na správu provozů a provozních procesů hotelových zařízení. S jejím jednatelem Ing. Ondřejem Antošem jsem loňský rozhovor začal konstatováním, že jejich software KLID výrazně přispívá k tomu, aby hotely, výrobní podniky, úřady či jiné organizace měly správu svého majetku, sešněrovávanou dalšími a dalšími normativy, plně pod kontrolou a mohly se věnovat tomu, k čemu byly zřízeny. Ke stejnému účelu, co se týče hotelových prostor, mobiliáře a procesů sledování jejich údržby a oprav, přispívá i jejich nová mobilní aplikace KLID. Tedy aby hotel měl co největší prostor věnovat se poskytování služeb hostům a tvořit zisk a nezahlcovat se některými provozními věcmi.
Pane inženýre, co vás vedlo k vytvoření mobilní aplikace KLID? Popudem byl vstup společnosti EASY FM do světa provozování velkých hotelů. Pilotní projekt je částí aplikace zaměřené na hlášení poruch a stavu jejich opravy. Mobilní aplikaci jsme vyvinuli společně s jedním velkým hotelem. Problémy, které řešíme softwarem KLID, o kterém jsme loni psali, souvisejí s hlídáním termínů dodržování legislativních povinností, revizí a údržeb. Jenomže praxe v mnoha velkých hotelech ukazuje, že další tamní kostrbatě řešenou záležitostí je, vyskytne-li se na hotelovém pokoji nebo jinde v objektu závada, nebo dokonce havárie, jak co nejrychleji zařídit, aby byla odstraněna. Jak to okamžitě oznámit, zajistit opravu a případně připravit náhradní řešení. Předávání těchto informací se děje různými způsoby. Telefonicky, prostřednictvím vysílaček, písemnými papírovými vzkazy, vše obvykle přes hotelovou recepci, což je poměrně komplikované řešení, a přitom se nezřídka pořádně neví, jestli se to opravdu opravilo a zda je například pokoj přichystán k nastěhování. Hlášení se často dublují. Zejména když se střídají směny pokojských. Ta, která nastoupí další směnu, závadu obvykle hlásí znovu.
Jak aplikace funguje? Mobilní aplikace KLID vyžaduje chytrý telefon. Telefonem najedete na QR kód dané místnosti. Uvidíte třeba, že tam nesvítí lampa. Nakliknete si lampu a už máte k výběru definované závady. Takže odkliknete danou závadu a v ten moment zpráva odejde na údržbu. Ještě předtím vidíte, zdali už závadu někdo nahlásil. Pokud ne, během deseti sekund jste schopen přímo na údržbu do jejich telefonu dostat zprávu, že na tom a tom pokoji je ta a ta závada. Údržba zase může velmi rychle zaevidovat, jestli už ji někdo odstranil.
Aplikace minimalizuje chyby v přenosu informací. Hlášení jsou doručována přímo osobám odpovědným za danou fázi procesu. Klíčové úspory tak mobilní aplikace KLID přináší v efektivitě a úspoře času. Monitorovali jsme si zájem našich stávajících klientů z oblasti hotelnictví, a oni říkali: „My to děláme tak, že závadu nahlásíme na recepci.“ Avšak recepce se má především věnovat odbavování hostů, a ne řešit, jestli údržba dostala pokyn odstranit závadu, v jaké fázi oprava je a jak dlouho ještě bude trvat. Při velkém množství pokojů je totiž tenhle způsob řešení nahlašování a odstraňování závad schopen recepci zahltit. Náš způsob nahlašování a řešení závad ušetří provozovateli hotelu čas a peníze a přinese KLID. S Ondřejem Antošem hovořil Jaromír Kainc.