Související články
Vltavský audit: Návratnost pěti miliard nutných investic je pět let
Návratnost zhruba pěti miliard korun, potřebných na dokončení stavebních akcí ke splavnění Vltavy po celém jejím toku, je pět let.
25. 05. 2019
28. 04. 2022
Rozhodla o tom odborná porota soutěže TOURISTPROPAG, která každý rok a tradičně posuzuje a hodnotí propagační materiály v cestovním ruchu z celé republiky, složená z odborníků na cestovní ruch, design, stylistiku, grafiku i „novinařinu“. Letos vybírala z 350 materiálů, které do soutěže poslalo více než 90 subjektů z celéhp Česka. V soutěži byly zastoupeny města i obce, velké i malé destinační společnosti jednotlivých turistických oblastí, soukromé firmy a spolky.
Představitelé Turistického spolku Lipenska – jeho předseda Jiří Mánek a destinační manažer Pavel Pechoušek si během slavnostního galavečera na výstavišti v Lysé nad Labem převzali hned několik ocenění. Cenu pro vítěze za katalog lipenských kempů, cenu pro vítěze za nejlepší Cyklomapu a nakonec za třetí místo v kategorii mobilní aplikace. „Lipensko od Stožce až po Rožmberk nad Vltavou je turistický ráj. Je to nejenom skvělá adresa pro život obyvatel, ale i adresa pro dovolené a krátkodobé pobyty. Snažíme krásy této příhraniční oblasti s naší největší vodní plochou přibližovat lidem, zájem roste a to nás těší. Máme to tu rádi a proto nás baví připravovat materiály, které mají lidem sloužit. Snažíme se aby měly co největší užitnou hodnotu a zdá se, že se to daří. Porotě děkujeme za ocenění, která nás motivují do další práce,“ říká Jiří Mánek.
Cyklomapa Lipenska je v měřítku 1: 60 000
obsahuje 1400 km doporučených tras ve 35 nejatraktivnějších okruzích, které jsou podle náročnosti rozděleny pro rodiny s dětmi, seniory a sportovní jezdce. Každý okruh má v mapě svůj podélný profil, ale také QR kód. „Člověk se tak může v klidu pokoje či kempu rozhodnout na jaký okruh vyrazí. Díky QR kódu si pak trasu vezme s sebou v mobilním telefonu v prostředí Seznam Mapy a nemusí si mapu brát s sebou."
Nejhezčí kempy v největší koncentraci jsou právě na Lipensku
A to jak kempy kolem Lipna, tak kolem řeky Vltavy. „Naše brožura mapuje 17 doporučených kempů. Návštěvník si pak může vybrat nejen podle lokace a vybavenosti kempu, ale třeba i podle sympatií s jeho provozovateli, protože některé z nich v brožuře představujeme. Kromě kempů je v brožuře vše co návštěvník může potřebovat. Tip na výlety, na restaurace, na půjčovny, důležité kontakty třeba na lékárny, autoservisy, pošty, přívozy a parníky. Zkrátka co nejvíce užitečných informací na jednom místě,“ uvádí Jiří Mánek.
Všechny materiály a výstupy, které Turistický spolek Lipenska vytváří, jsou hrazeny z prostředků dnes již více 80 členů Turistického spolku Lipenska. Patří k nim obce, velcí i malí podnikatelé a občanská sdružení. Spolek pak od svých členů sdružuje prostředky a společně rozhodují, co za ně pořídí. Část prostředků pochází také z dotací, například z Jihočeského kraje.
V rámci přehlídky organizované PRUHEM POLABÍ, s.r.o., Asociací turistických informačních center ČR spolu s Výstavištěm Lysá nad Labem, a.s., Asociací cestovních kanceláří ČR, Českou unií cestovního ruchu z.s. Byl také vyhlášený vítěz v kategorii propagační spot, kalendář, turistické noviny a další. Úspěch Turistického spolku Lipenska ocenil i hlavní organizátor soutěže Pavel Hlaváč. „Je vidět, že propagaci Lipenska mají v rukou šikovní lidé. Turistický spolek Lipenska v naší soutěži uspěl i v minulosti s časopisem Lipensko. Letos se Lipeňáci stali jedním z nejúspěšnějších účastníků celé přehlídky,“ uvedl hlavní organizátor.
Turistický spolek Lipenska se území této oblasti stará o propagaci sedmým rokem. Pravidelně vydává časopis Lipensko, který popisuje krásy této oblasti, organizuje v regionu akce, pracuje s influencery, komunikuje s novináři a především sdružuje celý region. „Dokud si každý hrál na svém písečku, stálo to všechny mnoho času i peněz. Výsledkem pak byla marketingová roztříštěnost a pro návštěvníka zmatek. My se snažíme dělat nad Lipenskem marketingovou střechu, zveme lidi na Lipensko a je pak na nich aby se rozhodli kde budou spát, nebo kam konkrétně půjdou na výlet nebo do restaurace. Samozřejmě i ty tipy na výlety návštěvníkům servírujeme až pod nos. Často nás těší, že i mnoha místním vlastně ukazujeme v jak krásné oblasti žijí, protože ani místní neznají všechny krásy této rozlehlé a řídce osídlené oblasti od Stožce po Rožmberk nad Vltavou," uzavřel Jiří Mánek.
Výborným aktuálním výsledkem spolupráce v lipenském regionu je prezentace penzionu Dobík v Pasečné. Noví majitelé se loni na podzim rozhodli oživit služby penzionu v blízkosti Vítkova Hrádku. Během několika málo zimních měsíců společně, prostřednictvím značky Běžky Pasečná, představili turisticky neznámé místo veřejnosti a přilákali tak stovky příznivců bílé stopy. „Spolupráce s TSL je ukázkovým příkladem toho, co dokáže kolektiv oproti jedinci, když mají společný zájem a cíl,“ říká Kamila Sušanková, která se svým partnerem provozuje penzion Dobík, bistro Pasečná a běžky Pasečná. „Jako samostatný subjekt bychom si těžko dokázali v tak krátké době zajistit pozornost a publicitu, která nám dopomohla k přílivu hostů v zimní sezóně. Našli jsme díky této spolupráci v jednotlivých členech spolku i v jeho vedení parťáky, kteří jsou podobní nadšenci jako my a nemají daleko od slova k činům,“ dodává Kamila Sušanková.
Připravil Pavel Pechoušek.
http://tslipenska.cz/
www.lipensko.cz
www.facebook.com/lipensko/
www.pruhpolabi.cz
www.turistpropag.cz
Související články
Návratnost zhruba pěti miliard korun, potřebných na dokončení stavebních akcí ke splavnění Vltavy po celém jejím toku, je pět let.
25. 05. 2019
Nepřehlédněte
Peníze, které dnes ve fungujících fabrikách vyděláváme, bychom měli investovat do vědy a výzkumu, do nových technologií a vědeckých kádrů, říká senátor...
09. 08. 2017