Liberecký kraj jde s dobou. Láká turisty prostřednictvím TikToku
10. 07. 2022
TikTok. Tato sociální síť, jejíž uživatelé vytvářejí a sdílí krátká videa, zaujala i oddělení cestovního ruchu Libereckého kraje To nyní na profilu s názvem Region Liberec představuje hlavně turistické zajímavosti a tipy na výlety. Za pouhé čtyři měsíce od vzniku tento obsah sleduje přes 15,8 tisíce unikátních uživatelů, což ho v mezikrajském srovnání řadí na jednoznačné první místo.
„Snažíme se reagovat na nejnovější trendy v marketingu cestovního ruchu. TikTok je platforma v naprosté většině mladé generace a my stojíme o to, aby k nám jezdili návštěvníci napříč generacemi a zájmy,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.
A proč zrovna TikTok kanál? Zejména proto, že v dnešní době je to jedna z nejvíce používaných aplikací, jejíž počet uživatelů neustále roste. Pouze v Česku ji mají nainstalovánu da miliony lidí. Na této síti je navíc mnoho uživatelů, které nelze najít na jiných platformách. Aplikace, jejímž prostřednictvím se nejdříve bavili mladí lidé, se stala místem, kde celá věková škála uživatelů tráví spoustu svého času a čerpá také inspiraci pro své cesty a výlety.
Úspešnost prezentace na této síti dokazuje skutečnost, že během 4 měsíců zaujal tiktokový profil více uživatelů, než instagramový za několik let. Do budoucna je proto v plánu rozšíření spolupráce s místními fotografy, kteří připraví sadu videí z turistických cílů a představí je opět neotřelým pohledem s ohledem na specifickou cílovou skupinu.
Region Liberec působí i na ostatních sítích, na Facebooku, Instagramu a Youtube, vždy s unikátním obsahem, který je připravován na míru uživatelům jednotlivých sítí. Největší úspěchy slaví Facebook, kde profil sleduje přes 33 tisíc uživatelů. Zde je obsah jasně rozdělen do několika pravidelných rubrik. Úterý patří nejčerstvějším informacím z turistických regionů, středa je ve znamení fotohádanek, ve čtvrtek se uživatelé podívají do historie pomocí retro fotografií a pohlednic, pátky jsou určeny tipům na výlety, sobota přinese nejlepší fotku týdne a neděle zakončuje fotkami od fanoušků. Instagramový profil plní primárně funkci lákadla pomocí krásných fotek z míst známých, ale i těch, která na své objevení ještě čekají. Profil atakuje 15,3 tisíce fanoušků a aktuálně cílí hlavně na zahraniční návštěvníky. Youtube pak patří videím. Připravil Jan Mikulička.