Letiště Praha spouští nábor, přijme až 200 nových zaměstnanců
16. 05. 2022
Letiště Praha v letošním roce plánuje odbavit dvojnásobek cestujících oproti roku 2021. S předpokládaným nárůstem provozu je pro zachování komfortu nutné navýšit počet spolupracovníků, a to až o 200 zaměstnanců a o desítky pracovníků na dlouhodobé brigády formou dohod mimo pracovní poměr. Nejvíce potřebné profese aktuálně zahrnují pracovníky bezpečnostní kontroly, pracovníky odbavení cestujících a pracovníky nakládky a vykládky letadel. Pro mnoho zájemců může být atraktivní široká nabídka zkrácených a flexibilních úvazků.
Nabírání zaměstnanců přichází po kritických letech 2020 a 2021, které byly poznamenány pandemií onemocnění Covid-19. Letectví bylo jedním z nejvíce zasažených sektorů, který zaznamenal největší ztráty. Skupina Letiště Praha, která zahrnuje Letiště Praha, a.s., Czech Airlines Handling, a.s., a Czech Airlines Technics, a.s., musela ve dvou vlnách propustit 600 zaměstnanců z provozu i administrativy, aby snížila náklady a zároveň aby bylo možné udržet dlouhodobé a nutné investice.
„Ke konci roku 2021 měla skupina Letiště Praha 3337 zaměstnanců, letos potřebujeme toto číslo navýšit o desítky zaměstnanců. Očekáváme dvojnásobný počet odbavených cestujících. Personálně proto navýšíme hlavně ty organizační složky, na které bude mít nárůst provozu největší dopad a které jsou zároveň stěžejní pro komfortní průchod cestujících procesem odbavení. Zároveň se zaměřujeme na masivní nábor v režimu dohod mimo pracovní poměr, což nám umožní větší flexibilitu a optimalizaci nákladů pro pokrytí nejvyšší sezónnosti,“ říká Dana Lörincová, personální ředitelka Letiště Praha.
Nabírání se týká v první řadě pracovníků bezpečnostní kontroly, kteří jsou jednou z významných bezpečnostních složek letiště. Mezi jejich kompetence spadá například provádění bezpečnostní kontroly cestujících, posádek a personálu, kontroly jejich kabinových i zapsaných zavazadel nebo dozor nad výstupem cestujících do terminálů. Další skupinou jsou obecně pracovníci ve službách zákazníků například tedy zaměstnanci stravovacích služeb, služeb letištních salonků a koordinátorů parkování. Otevřené pozice jsou například řidiči autobusů, hasiči a ostraha letiště.
Nové pracovníky hledá také dceřiná společnost Czech Airlines Handling, která na Letišti Václava Havla Praha zajišťuje odbavení cestujících a letadel. „S novými očekávanými linkami a s vyšší frekvencí letů je nutné zajistit dostatek pracovníků, aby odbavení probíhalo komfortně a aby byly splněny smluvní požadavky dopravců,“ upřesňuje Dana Lörincová. Otevřené pozice se týkají hlavně pracovníků nakládky a vykládky zavazadel, kteří se pohybují po ploše a zajišťují tuto službu pro letadla různých typů.
Hlavním lákadlem je atraktivní prostředí mezinárodního letiště a benefity, které Letiště Praha zaměstnancům poskytuje. Jedná se například o benefitní systém Cafeteria, 5 týdnů dovolené, dotované stravování v letištní restauraci a zaměstnaneckých jídelnách, příspěvek na pojištění odpovědnosti a penzijní připojištění, jazykové kurzy, možnost využít mobilní data zdarma, zvýhodněné nákupy ve free shopech, masáže či fitness v areálu letiště za zvýhodněné ceny, společné akce pro rodiny zaměstnanců. Na některé benefity dosáhnou i ti, kteří pracují na dohody. Připravila Klára Divíšková.