Korejští blogeři představili Moravu deseti milionům svých followerů
12. 12. 2017
Patnáct korejských blogerů se utkalo o nejzajímavější prezentaci České republiky na sociálních sítích. Společnou kampaň zorganizovalo zahraniční zastoupení CzechTourism v Soulu ve spolupráci s CK Naeil Tour, korejskou pobočkou fotografického gigantu Olympus, a leteckou společností Qatar Airways. Nejlepší bloger získal v rámci propagační akce, která se těšila velkému ohlasu, volnou letenku na jednu cestu po světě. Kampaň byla spuštěna v létě akviziční výzvou k blogerskému tripu, na kterou se přihlásilo více než 300 zájemců. V září dorazilo patnáct vybraných cestovatelských blogerů a populárních fotografů na jižní Moravu, do Brna, Olomouce a do Kroměříže, aby mohli poznávat nejen tamní památky UNESCO, ale i speciality a tradice České republiky. Z této cesty, na které spolupracovaly partnerské organizace – město Brno, Centrála cestovního ruchu Jižní Morava a Střední Morava, město Olomouc a Kroměřížsko - publikovali účastníci po dva měsíce své příspěvky. Na blozích bylo publikováno celkem 171 příspěvků, 273 příspěvků vzniklo pro sociální síť Instagram a další pro Twitter, YouTube a Naver TV. Příspěvky zhlédlo téměř 10 milionů followerů. „V Koreji jsou sociální sítě mnohem rozvinutější a mají zde větší vliv než u nás. Průměrný Korejec se na cestách po zahraničních destinacích nejčastěji orientuje právě podle zkušeností dalších krajanů, které cíleně hledá na korejských sociálních sítích. Spoluprací s tamními influencery či cestovatelskými komunitami může centrála cestovního ruchu cíleně ovlivňovat preference individuálních turistů i napomáhat rozvoji destinací,“ vysvětluje Michal Procházka, ředitel zastoupení agentury CzechTourism v Koreji. Pro hotely, restaurace, produkty aktivní turistiky nebo třeba hostely je tak důležité, aby se na korejských blogerských platformách objevily – ať už na naver.com nebo daum.com. „Pro nás byla v kampani důležitá nejen tvorba kvalitních fotomateriálů, ale i samotná inspekční cesta. Při té nám blogeři pomohli představit infrastrukturu, se kterou se při cestování po jižní či střední Moravě setkali, nebo zázemí brněnské metropole. Vzhledem k existující jazykové i kulturní bariéře potřebují korejští turisté nalézt na sociálních sítích podrobnější návod, jak dojet například z Brna do Lednice přes Podivín,“ dodává Michal Procházka. Kampaň byla zároveň příležitostí k představení nového spojení do Prahy, které nabízí od srpna letošního roku ze Soulu přes Dauhá aerolinka Qatar Airways. „V situaci vysokého nárůstu incomingové turistiky z Koreje je pro nás každé další nové letecké spojení důležité a vítané, navíc s partnerem, který má zájem o rozvoj naší destinace,“ uzavírá Procházka. Počet individuálních turistů z Koreje v posledním období prudce roste. Přijíždí více mladých žen ve věku 20–30 let, ale i rodin s dětmi či bonitnější klientela, která si vybírá náročnější a kvalitnější produkty, než klasičtí turisté balíčkových zájezdů. Za první tři čtvrtletí roku 2017 přicestovalo do České republiky podle údajů Českého statistického úřadu 329 tisíc Korejců, z nichž více než polovinu tvoří právě samostatní cestovatelé, a jedna čtvrtina z nich směřuje mimo Prahu i do regionů. Průměrná doba pobytu v České republice se v případě individuálních turistů pohybuje kolem 3 nocí. A to zejména v populárních kombinacích s návštěvou Rakouska, Maďarska, ale například i Francie či Švýcarska. Připravila Michaela Klofcová.