Související články
Vánoční novinky ze světa her a hraček
Vánoční dárek v podobě společenských her českého výrobce her, hraček a IGRÁČKA, firmy EFKO-karton, by mohl být příjemným...
20. 11. 2018
20. 04. 2021
Jihočeský kraj posbíral v rámci devátého ročníku ankety Kraj mého srdce v osmi hodnocených tematických kategoriích celkem 7 „medailí“. Tři zlaté a čtyři stříbrné. Nejoblíbenější jsou v kategoriích Kam na výlety s dětmi, Kam na koně a koňské stezky a Kam za zážitkem a adrenalinem. Pořadatelem ankety je redakce KAM po Česku ve spolupráci s veletržní správou ABF, a. s., a pod záštitou Asociace krajů České republiky.
„Mezi 14 regiony České republiky jsme první v medailovém pořadí ankety, jejímž hlavním cílem je zjistit a meziročně porovnat vývoj oblíbenosti krajů z pohledu návštěvníků a jejich volnočasových aktivit. Výsledky v jednotlivých kategorií ukazují, že naše směřování k podpoře aktivit pro celou škálu návštěvníků je správnou cestou, jak na trhu cestovního ruchu uspět. Obsazení prvních a druhých příček v jednotlivých kategoriích je pro nás prestižním oceněním, které považujeme nejen za významnou odměnu naší práce, ale i závazek další práce v daných tématech.“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Jaromír Polášek.
Z pohledu získaných „medailí“, tedy pozic na prvních třech místech z pohledu návštěvníka, nejlépe uspěly jižní Čechy s celkem třemi zlatými a pěti stříbrnými před Jihomoravským krajem a následovaným Krajem Vysočina.
Výsledky jižních Čech v jednotlivých kategoriích ankety Kraj mého srdce 2020:
1. Místo v kategorii KAM NA VÝLETY S DĚTMI |
1. Místo v kategorii KAM NA KONĚ A KOŇSKÉ STEZKY |
1. Místo v kategorii KAM ZA ZÁŽITKEM A ADRENALINEM |
2. Místo v kategorii KAM NA LETNÍ DOVOLENOU, PĚŠÍ A CYKLO |
2. Místo v kategorii KAM ZA FOLKLOREM A TRADICEMI |
2. Místo v kategorii KAM DO LÁZNÍ A WELLNESS |
2. Místo v kategorii KAM NA PAMÁTKY A HISTORICKÁ MÍSTA |
5. Místo v kategorii KAM NA ZIMNÍ DOVOLENOU |
„Jsem vděčný všem lidem, kteří pracují na tom, aby se u nás návštěvníci Jihočeského kraje dobře cítili. Vážím si všech lidí z regionální centrály cestovního ruchu, všech starostů a zástupců měst a obcí, které pro turisty připravují svoje programy a infrastrukturu. Hlavní dík ale patří lidem ze sektorů gastro a pohostinství. Mají za sebou mimořádně těžký rok, určitě nejtěžší od startu svobodného podnikání v roce 1990. Mým cílem je pomoci jim všemi způsoby, jak to jako kraj dokážeme, aby složitou situaci zvládli. Výsledky této soutěže dokazují, že se k nám lidé rádi vrací a rádi využívají služeb našich obyvatelů, podnikatelů a živnostníků. A za to jsem moc rád,“ zmínil první náměstek jihočeského hejtmana zodpovědný za cestovní ruch František Talíř.
Jihočeský kraj umí nabídnout každému návštěvníkovi právě to, po čem touží. Na své si přijdou rodiny s dětmi, senioři, aktivní sportovci, adrenalinoví nadšenci, milovníci historie i ti, kteří hledají relax a odpočinek. Těm všem umí nabídnout atraktivní celoroční program, kvalitní služby i dobré jídlo a pití.
„Jako výzvu beru především první místo v kategorii Kam na koně a koňské stezky, kde připravujeme velký projekt právě na podporu tohoto segmentu turistiky. Zároveň ale nezapomínáme ni na další témata jako jsou venkovské památky, kde jsme zapojeni do přeshraničního spolupráce.“ dodal ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Jaromír Polášek.
K vysoké návštěvnosti a oblíbenosti jižních Čech v loňském roce přispěla i iniciativa Jihočeské centrály cestovního ruchu, které se v době koronavirové krize podařilo téměř nemožné. Jihočeský kraj byl totiž ve 3. čtvrtletí loňského roku turisticky nejnavštěvovanějším tuzemským regionem. V počtu hostů i přenocování za sebou jižní Čechy historicky poprvé nechaly nejen všechny ostatní české kraje, ale i Prahu. Navzdory krizi v létě 2020 návštěvníci strávili na jihu Čech celkem více než 2,38 miliónu nocí, což bylo 4,8 procenta víc, než v rekordním roce 2019. Tento výsledek připisují odborníci také úspěšnému projektu JCCR Léto a Podzim v jižních Čechách. Díky tomu bezmála pět tisíc českých rodin využilo nabídku Jihočechů na dotované ubytování a svou dovolenou strávilo právě na jihu Čech.
Jižní Čechy i v loňském roce pokračují v úspěšném marketingovém tématu „Jižní Čechy opravdová láska“ a jejich snaha se vyplácí. Do Jihočeského kraje se dá totiž lehce a natrvalo zamilovat. Naznačují to alespoň statistiky turistické návštěvnosti regionu, které mají dlouhodobě rostoucí trend, ale i úspěšné výsledky v anketách jako je právě Kraj mého srdce.
Z pohledu absolutního vítěze mezi kraji, skončily jižní Čechy na druhém místě, a to ve velmi těsném pořadí za jižní Moravou. Pokud jde ale o srovnání krajů v počtu přidělených hlasů, tak vítězem jsou právě jižní Čechy, které za své nejoblíbenější označilo téměř jedenáct tisíc hlasujících.
Připravila Jana Píchová.
www.jiznicechy.cz
www.jccr.cz
Související články
Vánoční dárek v podobě společenských her českého výrobce her, hraček a IGRÁČKA, firmy EFKO-karton, by mohl být příjemným...
20. 11. 2018
Nepřehlédněte
Air France testuje unikátní zábavní systém s virtuální realitou. Skládá se brýlí, tzv. headsetu, díky kterému si uživatel může užít 3D a 2D filmy nebo seriály...
15. 09. 2017