Související články
Vienna House se stává vlastníkem Vienna House Easy Bratislava
Největší rakouská hotelová síť Vienna House se stává s účinností od 1. března 2018 vlastníkem Vienna House Easy Bratislava.
01. 03. 2018
14. 11. 2020
Karlovarský kraj přivítal v letošní hlavní turistické sezoně (červenec – září) celkem 377 637 hostů, kteří zde strávili 1,3 miliónu nocí.
Přes nepříznivou situaci se Karlovarský kraj může za období letošní hlavní sezony pochlubit největším nárůstem domácích návštěvníků v hromadných ubytovacích zařízeních v České republice. Kraj navštívilo 273 507 domácích návštěvníků, což je oproti stejnému období loňského roku, kdy kraj navštívilo 168 730 domácích návštěvníků, nárůst o 62%. Přesto v důsledku opatření proti šíření koronaviru zaznamenal cestovní ruch v Karlovarském kraji stejně jako ve zbytku České republiky výrazný propad tržeb u všech poskytovatelů služeb. Hlavním důvodem je úbytek zahraničních návštěvníků, kterých v letošní hlavní sezoně navštívilo kraj 104 130. V loňském roce jich za stejně období bylo 198 455.
Zahraniční turisté tvoří v Karlovarském kraji výrazné procento návštěvníků a jejich výdaje jsou větší než u tuzemských. Podle dat z regionálních analýzy pro Karlovarský kraj agentury CzechTourism v letech 2018 – 2019 turista ze zahraničí utratil za den v průměru 2 131 Kč oproti domácímu turistovi, který utratil v průměru 746 Kč. Dle šetření Českého statistického úřadu do kraje v letošní hlavní sezoně ze zahraničí nejčastěji přijížděli naši sousedé z Německa (76 855), Slovenska (4 887) a Polska (3 587).
Do zvýšeného zájmu tuzemských návštěvníků o Karlovarský kraj se promítly nejen státní lázeňské vouchery, ale také speciální marketingové kampaně lázeňských měst, které byly zastřešeny kampaní Destinační agentury pro Karlovarský kraj - Dovolená na západě. „Návštěvníky do Karlovarského kraje lákalo i bezplatné vstupné do všech kulturních institucí zřizovaných krajem a výrazná sleva na předplacenou turistickou kartu KV Region Card. Mnohé památky se tak v hlavní sezoně mohly pochlubit rekordní návštěvností,“ dodal předseda destinační agentury Petr Židlický.
Destinační agentura pro Karlovarský kraj pokračuje ve svých marketingových aktivitách. S nadcházející sezónou jsou tyto zaměřeny především na zimní aktivity, nicméně i nadále je jednou z hlavních komunikačních linek lázeňství, relax a prevence. Karlovarský kraj toto podpořil vyhlášením programu na podporu ubytování v regionu, pro který vyčlenil částku 3 000 000 Kč a navázal tak na aktivity státu nebo města Karlovy Vary, které dlouhodobě nabízí vlastní vouchery na ubytování.
Připravil Petr Židlický.
www.zivykraj.cz
www.filmkarlovyvary.com
Související články
Největší rakouská hotelová síť Vienna House se stává s účinností od 1. března 2018 vlastníkem Vienna House Easy Bratislava.
01. 03. 2018
Nepřehlédněte