Terény Českého lesa a Slavkovského lesa jsou jakoby stvořeny pro horská kola, byť se mi na silničním speciálu podařilo vyjet i na Dyleň. V současné době si už ale u strmých stoupání dopřávám komfortu horského elektrokola, které jsem loni koupil ve Velké Hleďsebi v prodejně firmy SPORT Jiří Blažek – prodej a servis jízdních kol Mariánské Lázně, jejíchž služeb rád opakovaně využívám. Když jsem se letos s panem inženýrem Blažkem 1. září loučil, přišel mi předvést Ferrari mezi elektrokoly (a to nejen kvůli jeho rudé barvě), horkou novinku, testovací TREK, model roku 2018.
Jaká lze dnes koupit elektrokola, pane inženýre?
Podle umístění motoru je lze rozdělit do tří kategorií (v náboji předního kola, zadního kola nebo ve středu). Elektrokola se středovým motorem mají nejlepší vlastnosti i proto, že hmotnost motoru a baterie významně ovlivňuje jejich těžiště. V hierarchii motorů zřejmě nejvýše stojí motory BOSCH. Na tomto předváděcím elektrokole značky TREK s motorem BOSCH jste měl šanci se projet a zjistit, že je oproti většině ostatních elektrokol inteligentnější. Dokáže vyhodnocovat, jakou intenzitou a frekvencí šlapete a přidá tam, kde je potřeba, případně ubere tam, kde potřeba není. Toto elektrokolo je vybaveno nejsilnějším motorem Bosch Performance CX a baterií 500 Wh a proto je možné dojet i 120 km.
Kdy budou tato elektrokola v prodeji?
Nejdřív před vánocemi. Spíš ale až v příštím roce. Prezentace tohoto elektrokola probíhají po celém světě, a jsou velmi úspěšné. Zřejmě tak bude třeba je objednávat dlouho dopředu.
Některé úhelné receptury české kuchyně v oblasti pečených mas mají jedno pojítko. Ať jde o vepřovou pečeni, drůbež – s výjimkou kuřete – zabíjačku nebo...