Související články
Univerzity by měly studentům umožnit rozvinout jejich potenciál
Univerzita Jana Amose Komenského Praha je nejstarší českou soukromou univerzitou. Byla založena jako první soukromá univerzita už v...
03. 08. 2017
25. 09. 2020
Podle nejnovějších dat Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) došlo v prvním pololetí letošního roku k meziročnímu propadu mezinárodních příjezdů turistů o 65 % (-440 miliónu příjezdů), v červnu pak dokonce o 93 %. Masivní pokles poptávky se v prvním pololetí promítl do ztráty příjmů z mezinárodního cestovního ruchu. Ta dosáhla 460 miliard dolarů, což je pětkrát více, než během světové hospodářské a finanční krize v roce 2009. Návrat na úroveň roku 2019 bude podle UNWTO trvat 2,5-4 roky.
Evropa byla druhým nejvíce zasaženým regionem ze všech světových trhů, přičemž v první polovině roku 2020 zde počet turistů poklesl o 66 %. Více než padesáti procentní ztráty pocítila také Amerika (-55 %), Afrika a Střední východ (oba -57 %). Nejvíce zasažena byla Asie a Tichomoří, první region, který pocítil dopad COVID-19 na cestovní ruch, s poklesem počtu turistů o 72 % za období šesti měsíců.
Podle Světového turistického barometru, který vydala UNWTO bude návrat na úroveň roku 2019, pokud jde o příjezdy turistů, trvat zhruba 2,5 až 4 roky. A to i navzdory předpokladům, že v roce 2021 dojde k postupnému oživování cestování, bude dostupná vakcína nebo léčba a důvěra cestujících se bude postupně zvyšovat.
Vzhledem k rostoucímu počtu zemí, které opět omezují cestování, spustila včera Světová organizace cestovního ruchu (UNWTO) na podporu globálního turismu nový nástroj Tourism Recovery Tracker.
CzechTourism reaguje na vývoj situace v Evropě
Návštěvnost hotelů, penzionů a kempů zahraničními hosty se v Česku v prvním pololetí propadla téměř o sedmdesát procent, domácích hostů ubyla zhruba polovina. V létě oživili poptávku tuzemští hosté, na podzim mají s prodloužením turistické sezóny pomoci marketingové agentury CzechTourism. „Bohužel barva Česka i ostatních zemí se na pomyslném semaforu neustále mění a chceme-li pomoci podnikatelům přežít a současně vynakládat efektivně veřejné peníze, musíme naše kampaně přizpůsobovat co nejvíce je to možné,“ říká Jan Herget ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a pokračuje: „Podle poslední analýzy asociace hotelů a restaurací je nyní v Praze zavřeno 10 % hotelů a dalších 47 % hoteliérů uvažuje o to, že zavře do konce roku. To je hrozivé číslo.“
„Na sousedních trzích jsme připraveni spustit on-line produktovou kampaň s cílem přilákat turisty na české hory, na advent do českých měst a do lázní. Zároveň připravujeme globální imageovou kampaň, s cílem podpořit aktivity Letiště Václava Havla na získání dálkových leteckých linek (především z USA a asijských zemí) do Prahy,“ doplnil Jan Herget. Na tuzemském trhu pokračuje agentura s kampaní #světovéČesko. O nadcházejícím víkendu připomene CzechTourism na svých sociálních sítích Světový den cestovního ruchu. Složitou situaci diskutuje agentura také se zástupci krajů a regionů, asociací, podnikatelů a profesních svazů cestovního ruchu, se kterými se snaží určit priority agentury pro nadcházející období.
Připravila Ivana Vejvodová.
www.czechtourism.cz
www.unwto.org
Související články
Univerzita Jana Amose Komenského Praha je nejstarší českou soukromou univerzitou. Byla založena jako první soukromá univerzita už v...
03. 08. 2017
Nepřehlédněte