Úřad Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) ze Spojených arabských emirátů spustil video kampaň, která vznikla ve spolupráci s agenturou Beautiful Destinations, a sází na sílu krátkých videí.
Z pozice destinace budoucnosti volí RAKTDA i nový přístup k tradiční mediální kampani, kdy zážitkový ititnerář představí prostřednictvím krátkých videí. Ve spolupráci s jednou z největších a nejvlivnějších online komunit cestovního ruchu na světě, kterou na sociálních sítích sleduje více než 50 milionů lidí, zrealizovala společnost Beautiful Destinations některé z nejvýznamnějších a nejpůsobivějších turistických kampaní pro destinační marketingové organizace (DMO) po celém světě. V rámci tohoto nejnovějšího partnerství bylo vytvořeno 30 úžasných vertikálních krátkých videí v poutavém filmovém stylu, která vyzdvihují rozmanité zážitky v Ras Al Khaimah. Jejich cílem je oslovit cestovatelské publikum prostřednictvím "skutečného" obsahu, který je snadno uchopitelný, a motivovat je prostřednictvím sociálních sítích, kde většina cestovatelů stále častěji hledá inspiraci.
Raki Phillips, generální ředitel Ras Al Khaimah Tourism Development Authority, řekl: „Snažíme se zůstat na špici cestovatelských cílů a proniknout do niterné podstaty cestovního ruchu. Využitím síly krátkých videí v rámci projektu Beautiful Destinations účinně vyvoláváme inspiraci a emoce mnohem rychleji a působivěji než jiné, tradičnější marketingové nástroje. V prvních šesti měsících roku 2023 jsme přivítali rekordní počet návštěvníků - o 14,8 % více než ve stejném období loňského roku, takže nyní je ideální čas urychlit naši nabídku destinačního marketingu s globálními průkopníky v oblasti tvorby obsahu pro cestovní ruch.“
Jeremy Jauncey, zakladatel a generální ředitel společnosti Beautiful Destinations, řekl: „Ras Al Khaimah je případovou studií toho, proč je vizuální vyprávění příběhů pro marketing destinace tak účinné. Na základě partnerství s RAKTDA jsme výstižně zachytili celou šíři emirátu prostřednictvím úžasné krajiny, přírody a zážitků a vytvořili tak obsah, který dnešní spotřebitelé chtějí vidět. Společnost Beautiful Destinations je nadšená, že se stala partnerem této kampaně, a já se těším na výsledky silného krátkého obsahu, který jsme společně vytvořili.“
Krátká videa se stále více stávají nejvlivnější formou cestovatelských médií – a to nejen pro generaci Z, ale i pro starší generace, přičemž až 40 % osob starších 30 let hledá inspiraci pro cestování nejprve na TikToku. Podle průzkumu se 87 % mileniálů inspiruje při rezervaci cest sociálními médii a 97 % z nich denně zveřejňuje příspěvky o cestách, což z nich činí klíčový nástroj pro cestovní průzkum a ovlivňování rozhodování. Krátká forma videa má větší viralitu, přičemž nejlépe funguje zábavný a participativní obsah, a co je životně důležité, přináší nejvyšší návratnost investic. Vzhledem k tomuto seismickému posunu ve způsobu, jakým spotřebitelé provádějí průzkum online, se některé z největších světových značek – včetně takových, jako je Google – snaží přizpůsobit tomuto rostoucímu trendu a učinit z online vyhledávání vizuálnější a poutavější zážitek pomocí vertikálních video platforem.
Tato nepřetržitě běžící kampaň ve spolupráci se společností Beautiful Destinations probíhá na předních trzích RAKTDA ve třech fázích s různými tématy: Horská dobrodružství, Co dělat v RAK a Poušť za dunami (listopad 2023). Cílem kampaně je zvýšit na klíčových trzích přízeň a pozornost ke značce a také zvýšit povědomí o nových oblastech tím, že potenciálním návštěvníkům "ukážeme", nikoliv řekneme, co je v Ras Al Khaimah čeká.
Ras Al Khaimah, známý jako přírodní emirát, je jedinečnou destinací pro zábavu, rodiny, přírodu a dobrodružství s množstvím podmanivých atrakcí, které lze zažít a prozkoumat a které ožívají v této nejnovější kampani. Navíc upevňuje pozici emirátu Ras Al Khaimah jako regionálního lídra v oblasti odpovědného a udržitelného cestovního ruchu, který se zaměřuje na životní prostředí, kulturu, ochranu přírody a kvalitu života.
V roce 2022 byl Ras Al Khaimah zařazen do žebříčku časopisu Time "World's Greatest Places of 2022" a redakcí CNN Travel označen za jako "Best Destinations to Visit in 2023". Současně byl tento rok pro cestovní ruch v Ras Al Khaimah klíčový. Emirát přilákal 1,13 milionu návštěvníků ročně, což je historicky nejvyšší počet příjezdů překonávající předpandemickou úroveň. Z hlediska infrastruktury zaznamenal 17% meziroční nárůst nabídky hotelů na víc než 8 tisíc pokojů. Emirát se tak přiblížil svému cíli zajistit do roku 2030 více než tři miliony návštěvníků ročně a v letošním roce pokračoval v nastoleném tempu, přičemž se očekává, že roční počet návštěvníků bude i nadále růst, neboť Emirát zůstává nejrychleji rostoucí destinací v regionu.
Chcete-li se dozvědět více o kampani Ras Al Khaimah's Beautiful Destinations, podívejte se na YouTube, Instagram a Tiktok. Připravili Luděk Hladiš a Kateřina Lamačová.