Přehledné a jednoduché uspořádání, velkoformátové obrazy, atypické osvětlovací prostorové bannery, výrazné označení – to jsou hlavní atributy nové veletržní expozice České republiky, se kterou se návštěvníci budou moci seznámit na vybraných domácích i zahraničních veletrzích organizovaných agenturou CzechTourism v letech 2019–2022. „Očekáváme, že rok 2018 bude opět rekordním, a to co se příjezdů zahraničních i domácích turistů týká. Za první tři čtvrtletí loňského roku se v České republice ubytovalo 8, 1 milionů zahraničních turistů, což bylo o 4, 7 procent více než ve stejném období roku předchozího. Jedním z tradičních marketingových nástrojů, jak příjezdový turismus podpořit, jsou právě veletrhy. V roce 2018 se CzechTourism účastnil s oficiální expozicí 17 významných domácích i zahraničních veletrhů cestovního ruchu. Mezi největší zahraniční akce patří každoročně ITB Berlín, WTM Londýn nebo MITT Moskva. Věříme, že nové ztvárnění expozice přispěje k dalšímu zájmu zahraničních i domácích partnerů a turistů,“ říká Klára Dostálová, ministryně Ministerstva pro místní rozvoj ČR. „Nová veletržní expozice v sobě kombinuje prvky, které se velmi osvědčily v uplynulých letech – například velkoformátové obrazy či velkoplošnou led obrazovku - s řadou nových technologií a doprovodných programů. Zcela unikátní je výrazné označení v našich národních barvách, které jistě zajistí snadnou zapamatovatelnost a nezaměnitelnost expozice České republiky,“ přibližuje ředitelka agentury CzechTourism, Monika Palatková. Kromě atraktivního designu pracuje expozice také s praktickou stránkou a nabízí vystavovatelům dostatečný komfort a prostor pro jejich prezentaci i obchodní jednání. Prvními veletrhy, kde měli návštěvníci možnost vidět novou expozici, byly lednové Ferienmesse Wien a Vakantiebeurs Utrecht. „Už zde jsme zaznamenali zvýšený zájem návštěvníků a velmi pozitivní ohlasy ze strany našich partnerů – vystavovatelů, kterým prostor v expozici poskytujeme,“ říká Andrea Jirglová, vedoucí oddělení marketingové komunikace CzechTourism. V Česku bude expozice poprvé představena expozice ve čtvrtek, 17. 1. 2019 krátce po poledni na veletrhu GO a Regiontour Brno. V roce 2019 se agentura CzechTourism s oficiální expozicí zúčastní celkem 17 vybraných domácích i zahraničních veletrhů. Jejich seznam spolu s dalšími informacemi a přihláškami je k dispozici na stránkách www.czechtourism.cz v sekci Naše služby pro Vás. CzechTourism bude také zajišťovat účast na specializovaných kongresových veletrzích i dalších vybraných akcích realizovaných jednotlivými zahraničními zastoupeními. Těch se po celém světě aktuálně nachází 23. Díky nim agentura efektivně prezentuje a propaguje Českou republiku na daných trzích. Expozici má CzechTourism v pronájmu na 4 roky. Je vyhotovena třikrát, a to za účelem vícero pokrytí veletrhů, které se konají ve stejnou dobu. Expozici umělecky zpracoval MgA. Bronislav Stratil. Vizuálně nejsilnějším prvkem je krystalický baldachýn vytvořený z trojúhelníkových panelů ve tvaru vlajky České republiky. Krystal viditelný z velké dálky láká návštěvníka blíže ke stánku. Hlavním komunikačním prostředkem expozice jsou velkoformátové podsvícené fotografie a obrazovky. Tyto statické i pohyblivé obrazy svými plochami vymezují zázemí vystavovatelů. Expozice dává dostatečný prostor pro prezentaci aktuálních kampaní CzechTourism i jednotlivých trhů. Na obvodu jsou rozmístěny výstavní pulty, které vizuálně vytváří svítící prstenec obepínající celou plochu expozice. V prostoru mezi pulty jsou rozmístěné unikátní a charakteristické atrakce. Jedná se o prvky, které mají zaujmout návštěvníka a zároveň mohou příchozí poučit hravou formou o důležitých aspektech České republiky. Tyto multimediální instalace využívají hojně technologii 3D a dotykových obrazovek. Každý z výstavních sektorů je vybaven také samostatnou obrazovkou pro promítání spotů vystavovatelů. V případě B2B veletrhů je sektor doplněn dodatečným pultem, který poskytne další prostor pro umístění propagačních materiálů i pro samotné jednání. Vystavovatelé budou i nadále rozděleni v expozici do jednotlivých tematických celků, což návštěvníkům umožňuje snazší orientaci.
Reference partnerů - vystavovatelů: "Expozice je velmi povedená. Světelný nápis Czech Republic Land of Stories v rámci okolních stánku rozhodne dominuje. Česká republika je tak nepřehlédnutelná ze všech stran!" David Karčmář, Moravian-Silesian Tourism s.r.o.
"Nám se stánek moc líbí. Je prostorný, pohodlný; nový tvar pultu umožnuje lepší využití vnitřního prostoru. Nové monitory pulty zatraktivňují, lidé se více zastavují. Jsme nadšeni, že máme za sebou foto Zelené Hory, která je jedním z našich krajských highlightů. Návštěvnost je letos skvělá, rozdali jsme vše." Jana Caklová, Vysočina Tourism
"Nová expozice je přívětivější k vystavovatelům a atraktivnější pro návštěvníky, jsme hodně spokojeni!" Zuzana Bedrnová, Česká Inspirace
"Nová expozice je velmi atraktivní, snoubí v sobě kulturní dědictví s moderními technologiemi. Fotky jsou skvěle vybrané, oceňuji výběr neotřelých památek (např. Litomyšl). Návštěvníky musí zaujmout na první pohled." Aleš Vančura, Aquapalace Praha
"Velmi se nám líbí nová vizuální podoba stánku, baldachýn v podobě rozevláté vlajky, výrazné označení i výběr fotografií - to vše návštěvníky upoutá." Lenka Lokvencová, Národní památkový ústav
"Líbí se nám výrazný prvek v podobě krystalického baldachýnu, dobře viditelný již od vchodu i praktické pultíky pro vystavovatele. Děkujeme!" Eva Richterová, Středočeská centrála CR
"Expozice se nám velmi líbí, velkoformátová fotografie Pálavy je skvělá, jsme nadšeni!" Monika Hlávková, Centrála cestovního ruchu jižní Moravy
"Expozice v rámci veletrhu Ferienmesse Wien naprosto vynikala, moc se nám líbí!" Jaromír Polášek, Jihočeská centrála cestovního ruchu Připravila Renata Kasalová.
Nechceme, aby v blízké budoucnosti turisté jezdili pouze do Prahy a Českého Krumlova. Zhodnocovat obrovský potenciál cestovního ruchu regionů Čech, Moravy a Slezska,...