Menu

Co se v cestovním ruchu chystá v roce 2024

03. 02. 2024

Tipy na cestovatelské novinky a akce související s cestovním ruchem v roce 2024

Minulost přítomnost a budoucnost cestovního ruchu


Aktivní turismus. Hlavní komunikační téma cestovního ruchu Česka pro následující dva roky. Jak při cestování sportovat, relaxovat i odpočívat ukáže klíčová kampaň agentury CzechTourism Unexpected Wellbeing. Navazuje na odborníky oceňovaný originálně-nápaditý vizuál Unexpected Traditions z roku 2023 a posouvá téma aktivního turismu do netradiční podoby vyladěné ve spolupráci s kraji. S cílem společným nejen s Ministerstvem pro místní rozvoj: nalákat do Česka co nejvíc cestovatelů z celého světa.

Cestovní ruch má zásadní význam pro tuzemskou ekonomiku. Na HDP se podílí 95 miliardami korun a přináší 214 tisíc pracovních míst, což znamená, že v něm pracuje každý 25. Čech/Češka. * (*Zdroj: Český statistický úřad, data za rok 2021) Největší podíl na zaměstnanosti má turismus v Karlovarském kraji, Praze a Jihomoravském kraji, na HDP pak v kraji Karlovarském, Jihočeském a Praze.

„Význam cestovního ruchu pro českou ekonomiku je nezpochybnitelný. Má pozitivní dopad na rozvoj regionů, brání jejich vylidňování a podporuje investiční příležitosti. Přínosy turismu je potřeba lidem více přibližovat – i díky němu došlo v mnoha regionech k vybudování infrastruktury základních a doprovodných služeb. Chceme, aby Česká republika byla atraktivní destinací nejen pro turisty, ale i investory a podnikatele. Proto jako jednu z prvních věcí, kterou jsme na Ministerstvu pro místní rozvoj začátkem roku udělali, bylo vyčlenění 200 milionů korun na podporu cestovního ruchu. Ve dvou výzvách podpoříme vybavenost turistických tras, rozvoj navigačních a informačních systémů v destinacích, úpravu lyžařských běžeckých tras nebo ekologicky šetrnou dopravu v turistických regionech a marketingové aktivity,“ říká vicepremiér pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

Aktivní turismus je globální trend, kdy se po pandemii covid-19 všichni snaží „zvednout lidi ze židle“. Tuzemským hlavním komunikačním tématem bude v letech 2024-25. Česko má pro to všechny předpoklady: nejlepší systém turistického značení na světě, velkou tradici sportu a outdoorových aktivit a kvalitní světově známé lázeňství zapsané i na seznam UNESCO.

„Dobrou zprávou je, že na cestovní ruch v letošním roce podařilo vyjednat o zhruba 27 milionů Kč více než loni. Rozpočet agentury CzechTourism se oproti loňským zhruba 373 milionům zvýšil na 400 milionů Kč. Budeme tak moct posílit viditelnost Česka v zahraničí i na tuzemských eventech,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Peníze přirozeně hrají velmi významnou roli v tom, jak se jednotlivým zemím daří lákat hosty ze zahraničí. I když loni v prvních třech čtvrtletích navštívilo hromadná ubytovací zařízení v Česku o téměř 2,3 miliony turistů více než v roce 2022, cca 17,4 milionů, více než polovinu z nich tvořili domácí cestovatelé. Bylo jich 10,2 milionů, zatímco cizinců k nám přijelo 7,2 milionů. Zahraniční turisté přitom na cestách do a po Česku utrácejí více než rezidenti. Pro Česko nejvíc bonitní trhy od 1. čtvrtletí 2022 do 3. čtvrtletí 2023 byly Německo, Polsko, Slovensko, USA a Velká Británie. Právě tam, ale nejen, chceme cílit naše letošní největší kampaně.“

Nový komunikační koncept kampaní České centrály cestovního ruchu na roky 2024 a 2025 Unexpected Wellbeing vychází z myšlenky, že Česko jsou de facto jedny velké lázně. Je tu taková pohoda, tak krásná příroda a bohatá kultura, že i když v Česku trávíte dovolenou aktivním odpočinkem, připadáte si jako v lázních. A tak se každá lehce sportovní aktivita stává nečekanou lázeňskou procedurou. Vizuály, které primárně vznikly v angličtině, mají slogany (claimy) jako „unexpected steam room“ u fotky cyklisty v mlze, „unexpected pedicure“ u fotky bosých nohou na procházce po skalách v lese či „unexpected aromatherapy“ u skupiny lidí, která jde po rozkvetlé louce. Kromě kampaní CzechTourism chystá i celou řadu dalších aktivit.

„I letos se samozřejmě uskuteční naše největší B2B akce zaměřená na nákupčí a zástupce cestovních kanceláří z celého světa a tuzemské odborníky a podnikatele v cestovním ruchu pod názvem Czechia Travel Trade Day. Každý rok se koná v jiném krajském městě. Té loňské velmi úspěšné v Brně, na které jsme intenzivně spolupracovali s Centrálou cestovního ruchu – Jižní Morava a statutárním městem Brno, se zúčastnilo 74 nákupčích ze 23 zemí světa a během dvou dnů se na ní uskutečnilo 1 800 individuálních B2B jednání. Letošní tzv. TTD chystáme na 29. a 30. duben v Hradci Králové, půjde už o 7. ročník,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Kromě toho budeme dál rozvíjet naše destinační portály Visit Czechia a Kudy z nudy, které loni zaznamenaly vůbec největší návštěvnost v historii – VC více než 2,4 milionů, KzN více než 28 milionů návštěv. Obecně je zřejmé, že digitalizace a cestovní ruch k sobě neodmyslitelně patří.“

Chystáme také nový přístup k evidenci ubytovaných turistů. Představte si, že při návštěvě ubytovacího zařízení nebudete zdlouhavě vyplňovat papírové formuláře. Místo toho vstupujeme do éry digitálního turismu, kdy pro registraci turistů v našich ubytovacích zařízení bude sloužit jediné digitální místo. Na Ministerstvu pro místní rozvoj pracujeme na novele, která sníží administrativní zátěž a přizpůsobí odvětví cestovního ruchu novým technologiím. Budeme mít data v reálném čase, z čehož bude těžit nejen naše ministerstvo, ale i cizinecká policie, statistický úřad a samotné obce. Každá starostka nebo starosta budou vidět, kolik mají ve svém katastru aktuálně turistů a kolik peněz díky nim získají do rozpočtu na poplatcích. Ty pak mohou použít třeba na rozvoj infrastruktury,“ říká vicepremiér pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj Ivan Bartoš a dodává: “Tato revoluce v evidenci ubytování samozřejmě zahrnuje i turisty, kteří využívají online ubytovací platformy. Každý návštěvník naší země bude mít povinnost se zaregistrovat, a to v souladu s nařízením Evropské unie, které aktuálně projednává Evropský parlament. Moderní doba si žádá moderní řešení – nebudeme stát opodál, ale vyjdeme jí vstříc.”

V roce 2024 by se také mělo analyzovat další zapojení umělé inteligence (AI) do portálů Kudy z nudy a Visit Czechia s cílem usnadnit práci uživatelům. Na/s Kudy z nudy se i nadále budou vytvářet tematické landing pages a uzavírat datové aliance tak, aby bylo možné využívat kvalitní externí zdroje dat. V současné době tak CzechTourism mimo jiné pomáhá realizovat projekt Ministerstva kultury v kontextu s 200. výročím narození Bedřicha Smetany. Nejen díky tomuto skladateli je rok 2024 označován jako Rok české hudby, v němž se ke klasické hudbě uskuteční celá řada akcí, o kterých se už nyní dají zjistit informace na speciálním rozcestníku.

Lidé se na KzN rovněž mohou seznámit s připravovanými
novinkami roku 2024, sportovními akcemi či s tím, co letos chystají tuzemské lázně. A Česká centrála cestovního ruchu ve spolupráci s partnery také připravuje Fórum cestovního ruchu, které bude součástí březnových veletrhů HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2024, prezentaci Česka na zahraničních veletrzích, různé akce pod hlavičkou Czech Convention Bureau aj.
Připravila Štěpánka Filipová.

www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com


skinny brunette undressing strip unclothed desi bhabhi Perverted Stepdad Fucks Stepdaughter April Reid Wearing Mini Dress indian priya papa kitchen fuck in hindi


Archiv