Související články
Interview s Petrou Hedorfer, CEO Německé turistické centrály
Zhodnocení současné situace v incomingu a výhled na další vývoj cestování do Německa
21. 12. 2020
05. 06. 2018
Chorvatsko jako turistická destinace i nadále přitahuje americké turisty, kteří hledají luxusní a detailně naplánované cesty. To jsou výsledky analýzy v segmentu rodinné dovolené zakládající se na aktuálních a předpokládaných rezervacích, kterou provedla mezinárodní cestovní síť Virtuoso, jeden z nejvlivnějších turistických subjektů na světě specializující se na luxusní a zážitkové dovolené. Odborníci této přední světové sítě zařadili Chorvatsko mezi top 10 zemí světa v kategorii nekonvenčních rodinných destinací, které nabízejí autentické zážitky. O tom, že je řeč o významném ukazateli, vypovídá skutečnost, že je mezi top 10 zeměmi v uvedené kategorii s Chorvatskem pouze jedna evropská země – Island.
„Výsledky analýzy mezinárodní luxusní cestovní sítě Virtuoso nás obzvlášť těší, protože ukazují na vynikající pozici Chorvatska na velkém americkém trhu. Je důležité, aby nás na trhu USA poznali jako turistickou destinaci s rozmanitou nabídkou zahrnující kvalitu, bohatost a originalitu. Chorvatsko je dosud v Evropě známé jako destinace vhodná pro rodinnou dovolenou a to, že jí doopravdy jsme i mimo evropské rámce, potvrzuje zpráva sítě Virtuoso, jednoho z našich klíčových partnerů na americkém trhu, s nímž dosahujeme vynikající spolupráce,“ uvedl ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić a zároveň dodal, že poslední letní průzkum TOMAS ukázal, že američtí turisté jsou na špičce útraty turistů v Chorvatsku, která na denní úrovni činí téměř 160 eur.
Zvláštní pozornost je ve zprávě této přední světové sítě věnována analýze mladých turistů – tzv. generace Z – kteří tvoří více než čtvrtinu americké populace s odhadovanou kupní silou 43 miliard dolarů. Jedná se o generace mající silný vliv na rozhodnutí o rodinné dovolené a generace hledající aktivní zkušenosti, neobvyklé destinace a zážitky, které mohou sdílet prostřednictvím sociálních sítí. Analýza je zaměřena také na klíčové motivy cestování zejména v segmentu luxusní rodinné dovolené, na niž se společnost Virtuoso spolu se svou sítí spolupracovníků po celém světě specializovala. Tak jako hlavní motivy cestování v roce 2018 vynikají rodinná dovolená, exkluzivní dovolená – vily, jachty, ale i luxusní plavby po moři a po řekách, aktivní a dobrodružné výlety, vinařská, gastronomická a kulturní turistika, pobyty v rezortech, vzdělávací dovolená a cesty motivované specifickými příležitostmi, jako jsou líbánky či oslavy různých výročí.
Pozitivní trendy potvrzuje také nedávno zveřejněná zpráva Virtuoso Luxe Report 2018, každoroční průzkum přinášející klíčové trendy a náhledy do průmyslu luxusní dovolené. V uvedeném průzkumu bylo Chorvatsko zařazeno mezi top 10 destinací ve třech kategoriích se zlepšením na žebříčku v porovnání s výsledky průzkumu pro rok 2017. Naše země se umístila na 2. místě v kategorii neoblíbenější emerging tj. rostoucí destinace, zatímco v kategorii nejoblíbenější destinace pro tzv. mileniály zaujala 6. místo, respektive 8. místo v kategorii nejoblíbenější mezinárodní destinace.
Virtuoso představuje síť nejlepších luxusních cestovních agentur, která čítá více než 17.500 poradců po celém světě a která spolupracuje s více než 1.700 partnery, mezi nimiž jsou špičkové hotely a turistická střediska, cestovní kanceláře, letečtí dopravci, agentury a další, a hlavním cílem sítě je nabídnout klientům podrobně naplánovanou a nezapomenutelnou dovolenou.
Dodejme, že v roce 2017 bylo z trhu USA realizováno 476.000 (+ 35 %) a 1.3 milionu přenocování (+ 34 %), zatímco v roce 2018 bylo dosaženo 116.000 příjezdů (+ 25 %) a 293.000 přenocování (+ 16 %).
Připravila Jelena Bilić, foto Croatian National Tourist Board.
http://chorvatsko.hr
Související články
Zhodnocení současné situace v incomingu a výhled na další vývoj cestování do Německa
21. 12. 2020
Nepřehlédněte
Burčáky, výborná vína z Jihu Moravy a zábava pro celou rodinu přivádějí každoročně na půldruhého tisíce návštěvníků do areálu hotelu Port.
04. 09. 2019
KLM Royal Dutch Airlines připravila akci na podporu informovanosti o jejím holandském původu.
09. 08. 2018