Menu

Chorvatsko děkuje zahraničním turistům

21. 09. 2020

dekujeme_za_navstevu

Přestože se na začátku sezóny zdálo, že se žádný cestovní ruch konat nebude, naštěstí epidemiologická situace v Chorvatsku byla klidná a pod kontrolou, což umožnilo otevření hranice a zároveň českým a jiným zahraničním turistům cestovat a odpočinout si v jejich oblíbené destinaci. V polovině září tak celkový počet českých turistů v Chorvatsku v tomto roce činil 500 110.

Chorvatské turistické sdružení na sociálních sítích Facebook, Instagram a Twitter zahájilo kampaň, prostřednictvím které zahraničním turistům děkuje za výběr Chorvatska a chorvatských letovisek pro svojí dovolenou v letošním roce. Největší důraz je na trhy Německa, Česka, Slovinska a Polska tj na ty, odkud bylo uskutečněno nejlepších výsledků. Ve vizuálech se objevují tři nejoblíbenější destinace hostů z konkrétních trhů, a tak Češi uvidí fotografie letovisek Gradac, Novalja nebo Podgora.

jadrolinia

„Touto kampaní bychom chtěli poděkovat všem zahraničním hostům, kteří navzdory předepsaným epidemiologickým opatřením a cestovním protokolům projevili důvěru v Chorvatsko v tento náročný a nepředvídatelný turistický rok. Naším cílem je i nadále udržovat viditelnost Chorvatska na vybraných trzích a všem vzkázat, že jsou v naší zemi vítáni i příští rok,“ uvedl ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić s tím, že Chorvatsko letos dosud navštívilo více než sedm milionů turistů, z toho téměř šest milionů zahraničních.

Chorvatská tradice ve spolupráci s Googlem
Chorvatsko je jednou ze zemí s největším počtem položek nehmotného kulturního dědictví na seznamu UNESCO a prostřednictvím spolupráce Google Arts & Culture a Chorvatského turistického sdružení je umožněn online pohled na bohaté chorvatské nehmotné dědictví na tomto odkazu v chorvatštině a angličtině. Na projektu se podílelo také Muzeum umění a řemesel a Muzeum Sinjské alky, která se tak stala součástí více než dvěma tisíci kulturních institucí z osmdesáti zemí účastnících se projektu Google Arts & Culture.

„Toto je první velký a komplexní projekt Chorvatského turistického sdružení a Google, který inovativním způsobem propaguje chorvatské nehmotné dědictví. V rámci tohoto projektu jsme publiku odhalili 25 chorvatských nehmotných tradic, které, jak jsem si jíst, přispějí k dalšímu umístění naší země jako turistické destinace s bohatou a rozmanitou nabídkou s důrazem na naše kulturní a historické dědictví, na které jsme všichni velmi hrdí,“ uvedl ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić a dodal, že turistický produkt kultury je jedním nejdůležitějších motivů pro příjezd turistů v období před a po sezony.

Nehmotné kulturní dědictví, které se týká tradic nebo živých projevů předávaných z generace na generaci, tímto společným projektem Googleu a Chorvatského turistického sdružení bylo představeno prostřednictvím čtyř sekcí: znalost řemesel, lidový zpěv a tanec, slavnosti a jídlo.

„Rok 2020 byl pro cestovatele po celém světě náročným rokem. Věříme, že tímto projektem dále přiblížíme bohatou tradici Chorvatska, které je již známé svými přírodními krásami a malebnými městy. Použitím inovativní techniky vyprávění příběhů je tento projekt ve spolupráci a pod záštitou Chorvatského turistického sdružení zaměřen na zachování a propagaci vybraných aspektů nehmotného kulturního dědictví Chorvatska globálnímu publiku. Toto je také první globální prezentace chorvatského nehmotného dědictví na Google Umění a kultura,“ uvedl Amit Sood, ředitel společnosti Google Arts and Culture.
Připravilo Chorvatské turistické sdružení.

www.croatia.hr/cs-CZ
#DekujemeVamCeskaRepubliko
#ThankYouCzechRepublic



Archiv