Chce české hospodářství v regionech peníze turistů a návštěvníků?
10. 01. 2024
Cestovní ruch je univerzální tržní platformou schopnou zobchodovat takřka cokoli. Tedy nejen produkty primárně určené hostům, turistům a návštěvníkům. Bohužel, populace a její politická reprezentace cestovní ruch obvykle vnímá jen jako sféru volného času a konzumace. Jako prostor pro utrácení v Česku vydělaných peněz v zahraniční. Není tak společenská poptávka, abychom naší vlasti dovolili na nás vydělávat tím, že je. Aby peníze dostávající se do ekonomiky dík útratám spotřebitelů odjinud v daleko větší míře přispívaly k osobnímu blahobytu každého jednoho obyvatele Česka. Poptávka, aby podpora tržní výkonnosti cestovního ruchu umožňovala rapidněji zkrášlovat obce a města, zajišťovat komfortnější dopravní, zdravotní a obchodní obslužnost apod. České republice se zkrátka nechce držet a násobit kupní sílu v regionech Slezska, Moravy a Čech. Navzdory tomu, že ziskový prodej je v tržní ekonomice klíčovým faktorem úspěchu. Ten se odehrává: na vnitřním trhu prostřednictvím domácího obchodu; na zahraničních odbytištích prostřednictvím exportu; a jejich syntézou cestovním ruchem, jenž obchodované produkty nevozí za kupujícími, ale domácí a zahraniční spotřebitele přivádí na vnitřní trhy. Díky této schopnosti dokáže eliminovat vylidňování regionů a zlepšovat platební bilanci navštěvovaného státu. Zajišťováním přílivu kupní síly spjaté s poptávkou cestovní ruch přímo i zprostředkovaně otvírá prostor podnikatelským a pracovním příležitostem. V turisty navštěvované zemi s dispozicemi naší republiky proto může zásadně přispívat k vysoké životní úrovni a ke kladným sociálním jistotám jejich obyvatel. Připravil Jaromír Kainc.