Cestovní ruch vyhlíží otevření hranic a green pasy
10. 05. 2021
Návštěvnost českých hotelů a penzionů se v prvním čtvrtletí 2021 propadla díky více než rok trvajícím omezením v cestovním ruchu o 91 %. U zahraniční klientely zaznamenaly hromadná ubytovací zařízení pokles v návštěvnosti dokonce 96 %. Ve sledovaném období přijelo do hromadných ubytovacích zařízení pouhých 282 tisíc hostů. Vyplývá to z dat, které dnes zveřejnil Český statistický úřad.
„Nejistota v cestovním ruchu přetrvává a z počtu rezervací je patrné, že Češi nechávají rozhodnutí o dovolených na poslední chvíli nebo minimálně do okamžiku, kdy budou jasná pravidla cestování a využívání služeb jak v tuzemsku, tak v zahraničí. Podle dat Institutu turismu agentury CzechTourism (www.tourdata.cz) je na konci července celková obsazenost všech ubytovacích kapacit v Česku okolo 40 %. Nejvyšší obsazenost vykazují apartmány (50 %) a ostatní typy zařízení zahrnující například kempy nebo víkendové chaty a chalupy (téměř 60 %). Nejhůře jsou na tom hotely s obsazeností nižší než 20 %. Pokud jde o jednotlivé kraje, nejvyšší obsazenost (50 % a více) mají Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj a Liberecký kraj. Ostatní se pohybují v rozmezí třiceti a čtyřiceti procent. Vůbec nejhůře je na tom Karlovarský kraj (26 %) a Praha (20 %). Přičemž obsazenost hotelů v Praze je na konci července pouhých 5 %,“ komentuje situaci Jan Herget ředitel České centrály cestovního ruchu a doplňuje: „Na pomoc covidem zdecimovanému turistickému ruchu v Praze chystáme ve spolupráci s Prague City Tourism od června do poloviny srpna společnou zahraniční co-brandovou kampaň. Současně CzechTourism podepsal s Prague City Tourism a Letištěm Praha dohodu o společné podpoře příjezdové turistiky. Ze strany CzechTourism jde především o pomoc při vyjednávání přímých leteckých spojení do Prahy a do Česka vůbec.“
„Aktuálně, kromě marketingových aktivit na podporu domácího cestovního ruchu, které jsou koordinovány s regiony a podnikateli a zastřešuje je koncept #světovéČesko, udržují zahraniční zastoupení CzechTourism aktivní spolupráci s obchodními partnery a připravují se na spuštění B2C aktivit. Pouze čekáme na oficiální informace ohledně otevření hranic a pravidla cestování například formou green pasů,“ uzavírá Herget. Připravila Ivana Vejvodová.
Co z ní vyčtou vaši hosté, zákazníci, klienti i konkurence? To, že jim garantujete kvalitu služeb na úrovni evropského standardu až nadstandardu a máte na to...